Redd for å få eggløsning før uttak

I

IVF0724

Guest
Bare jeg som er redd for dette? Har nå lang protokoll som er helt annerledes enn de korte og jeg føler jeg har mindre kontroll.

I starten av nedregulering fikk jeg 1 injeksjon med Gonapeptyl depot som skal virke hele forsøket.. Begynner snart på Menopur som skal tas i 12 dager før egguttak. Jeg er så vant med å ta Cetrotide daglig for å forhindre eggløsning og det virker så skummelt at det nå "bare" er en sprøyte jeg fikk for mange uker siden som gjør at jeg ikke får eggløsning. Føler så usikkert i forhold til kort protokoll hvor jeg føler man kontrollerer det bedre i form av daglige anti-EL sprøyter..

Er det vanlige på lang protokoll at man bare tar follikelstimulerende medisin også rett på Ovitrelle og egguttak? Har det gått bra for dere?

Det er nok veldig individuelt. Vårt første forsøk var kort protokoll og jeg tok sprøyter for å hindre eggløsning hver dag. Men endte likevel opp med å være en av de få som fikk eggløsning natten før uttak. Det har ikke skjedd igjen på de 3 andre uttakene vi har tatt. Og som legen sa så er det svært sjeldent det skjer.

Den som bare tas en gang skal være ganske god for å hindre eggløsning ,så jeg tror nok du er trygg. ❤️ Når jeg hadde sånn lang protokoll etter den gangen vi var uheldig (det forsøket ble avbrutt pga for lite stimulering) så holdt den så godt at jeg hoppet over en eggløsning. Så jeg tror ikke du trenger å være bekymret for at den ikke er god nok

Masse lykke til. Alt går nok fint skal du se ❤️

Det er nok veldig individuelt. Vårt første forsøk var kort protokoll og jeg tok sprøyter for å hindre eggløsning hver dag. Men endte likevel opp med å være en av de få som fikk eggløsning natten før uttak. Det har ikke skjedd igjen på de 3 andre uttakene vi har tatt. Og som legen sa så er det svært sjeldent det skjer.

Den som bare tas en gang skal være ganske god for å hindre eggløsning ,så jeg tror nok du er trygg. ❤️ Når jeg hadde sånn lang protokoll etter den gangen vi var uheldig (det forsøket ble avbrutt pga for lite stimulering) så holdt den så godt at jeg hoppet over en eggløsning. Så jeg tror ikke du trenger å være bekymret for at den ikke er god nok

Masse lykke til. Alt går nok fint skal du se ❤️
Tusen takk for svar

Back
Topp