Redd for å bli sykemeldt

Siffen

Forelsket i forumet
Plagdes med bekkenløsning i forrige svangerskap og nå kjenner jeg det veldig godt. Jobber hver dag og annhver helg der jobben består i å gå eller stå. Sitter kun i lunsjen, dette er tungt. Men siden de jeg jobber sammen med er 60 år og to av de går av om 2 uker er sykemelding lite populært. De sier at graviditet er ingen sykdom, noe jeg aldri har sagt at det har vært.
De sier at kommer jeg med sykemelding blir det veldig dårlig mottatt, også fordi de MENER at jeg er kommet så kort i svangerskapet at det ikke skal være noe tema å sykemelde seg. Har jo selvfølgelig ikke lyst fordi da blir det et langt svangerskap, men i dag hadde jeg så vondt at jeg haltet.
Skal nevne det til legen på mandag å høre hva han sier. Han er bedriftslegen vår på jobb så han vet veldig godt hva arbeidet vårt står i.
Håper bare det er noe som går over, har trodd det i 2 uker nå derfor har jeg ikke nevnt noe på jobb.
De alle er jo bestemødre og sammenligner meg med deres datter og deres svangerskap.
Hva mener dere?
Vær helt ærlige på godt og vondt.
På forhånd takk.

Synes det er helt sykt at de behandler deg slik/sier sånne ting!! Du blir jo ikke sykemeldt fordi en har lyst til det! Dessuten sykemelder ikke legene en hvis ikke han ser noen grunn i det....føler med deg jeg! M være en vanskelig situasjon å være i

kva kan ein sei til slikt da..ingenting..fikk slengt i meg det der eg og!
fyrst og fremst: de kan klappe att kjeften sin!
de er ikkje representativt for ALLE kvinner som går gravide her i verda og fordi om deres og døtrene sine svanskap gikk greit så treng ikkje ditt det!
treng du sjmld så skal du ha det! ferdig med det!!!
for ein del er det ikkje noke problem å gå gravide,mens andre kan ha store plager!
slike gamle sutrekjerringer skal ein ikkje høyre på!
tru meg,du får ingenting i gjen for å slite deg gjennom jobb! eg gikk selv sjmld frå 7 mnd..eg kjem med glede til å gjere det igjen derosm kroppen krever det! svskapet vert ikkjelengre av den grunn..kven seier det?? du får tidsnok med å klare deg gjennom dagene og fungere på heime bane og gjere deg klar til fødsel!!!!
har du bekkenløsning så må du få deg sjmld og behandling omgåande når du ikkje lengre kan utføre jobben din..i verste fall må du gå på krykker etter fødselen og kva med babyen din da? da må mannen din vere heime fordi du ikkje har hørt på kroppen din!!! det der er galskap!

Arbeidsgiveren din kan jo ikke si slikt... er jo ikke ditt problem, men arbeidsgiverens sitt... om du ikke er i form så er det bare å ta det opp meg legen din.... arbeidsgiveren din kan ikke bestemme når det passer at du får bekkenløsning... det bare kommer.... tror jeg hadde gitt sjefen min beskjed om det

Det er INGEN som kommer å takker deg eterpå om du ofrer deg og går på jobb.
Ikke sett din egen og barnets helse i "fare" pga arbeidsplassen.
Om man ikke tar bekkenløsning på alvor så kan man slite med det resten av livet, det er absolutt ikke verdt det.
Dersom disse to går av så er det jo arb.givers sin plikt og erstatte dem.

Alle Svangerskap er ulike, ikke godta å bli sammenlignet med andre. Om du har bekkenløsning har du krav på gratis fysioterapi (snakk med legen om det) det er jo også noe som heter gradert sykemelding. Du kan være sykemeldt 20-40% og kansje holde ut lenger i jobb om du ikk jobber full tid. Lykke til

Jeg er helt enig i det alle andre skriver her! Du må tenke på deg og helsa/kroppen din! Det er ditt liv og din framtid det gjelder! Det er arb.giver sitt ansvar å ansatte to nye - du skal ikke eventuelt jobbe for tre personer!! Og alle sv.skap er ulike, noen er i toppform, andre må SLITE seg igjennom 9 mnd. Tydelig at de gamle bertene du jobber sammen med er svært trangsynte! Tenk på deg selv!!![:)]

(Ser jeg må ha en veldig god sjef. Da jeg fortalte om graviditeten, så spurte hun meg om hvordan jeg hadde det, om jeg hadde behov for å endre arb. rutine mm.) 

Jeg har vært sykemeldt fra dag 1 i svangerskapet, og det ser ikke ut til at jeg kommer meg tilbake på jobb. Synes selvsagt det er litt dumt, men ingen takker meg om jeg jobber med helt dødssliten.... Så be om sykemelding om det er det du føler for, og hva andre sier om ditt svangerskap skal du ikke bry deg om. De er ikke deg, og ikke døtrene deres heller. Lykke til!

Det beste er å be arbeidsgiveren tilrettelegge arbeidet for deg. Da unngår du kanskje å bli sykemeldt. Det er arbeidsgivers plikt å tilrettelegge mest mulig for deg. Om han ikke tilrettelegger for deg, da er sannsynligheten for at du trenger sykemelding større. Om du nevner han/ henne dine behov om hva du ønsker av tilrettelegging så kan det være letter for han/ henne å ta hensyn til det.

Det andre du bør tenke på er om du ønskre å være i jobb? Personlig så føler jeg det er bestå være i arbeid under svangerskapet fordi det for tiden til å gå fortere. Jobber selv på treningssenter har 4 gruppetreningstimer i uken, + jeg veksler mye mellom stående og gående arbeid. Heldigvis er det godt tilrettelagt for meg.

Lykke til. Stå på dine krav.

det er ingen andre som vet hvordan du har det! fordeom det er bekkenet, så er det ingen som vet hvor vondt eller ikke du har det! det ert det kun du som vet. jeg mener at hvis du går å halter så har du så pass smerte at du har ingenting på jobb å gjør. du gjør det bare verre. drit i de dritt kjerringene(sorry) å ta deg en tur til legen du. det kan jo vær at ting blir litt bedre når du får deg noen dager til å slappe av på.
lykke til ihvertfall, og god bedring

Back
Topp