alenemamma01
Flørter med forumet
Forrige uke fikk jeg bekreftet MA 11+1, fosteret målte 8+1. Og på mandag dro jeg inn på sykehuset for å sette i gang abortprosessen. Ble innlagt for prosessen, og fikk tabletter etter tabletter uten at det skjedde noe. Før det plutselig sa pang og jeg fikk kraftige rier og fossblødde uten stopp i 8 timer.. dette endte med at jeg svimte av 2 ganger hvor både puls og blodtrykk droppa helt sykt lavt. Ble fortalt av nattevaktene at «dette var normalt». Jeg hadde mistet så mye blod denne natten at jeg måtte ha blodoverføring dagen etter. Ultralyden dagen etter viste at det omtrent ikke hadde skjedd noe og at både foster og fosteranlegg fortsatt var tilstede… fikk enda flere tabletter og igjen skjedde det ikke noe uten liiitt magesmerter.. det ble tilslutt besluttet at de skulle gjennomføre aborten kirurgisk for at jeg ikke skulle gjenoppleve natten før. Men ikke like enkelt og barebare når jeg ikke tåler narkose og kroppen responderer ikke så bra på bedøvelser. Livredd ble jeg sendt til kirurgi, fikk spinalbedøvelse og heldigvis gikk alt der veldig fint, og formen kom seg betydelig ganske raskt etter inngrepet. Men nå sitter jeg på en følelse som skremmer meg.
Tør jeg å bli gravid igjen? Det er alt jeg ønsker meg, men den opplevelsen der har skremt vettet av meg… jeg er livredd for å gå gjennom en slik abortprosess igjen.
Barnet er det jeg ønsker meg aller aller mest, og jeg vet jo risikoen, men nå begynner risikoen å skremme meg mer enn å «være villig til å ta risikoen» for det ønskebarnet

Tør jeg å bli gravid igjen? Det er alt jeg ønsker meg, men den opplevelsen der har skremt vettet av meg… jeg er livredd for å gå gjennom en slik abortprosess igjen.
Barnet er det jeg ønsker meg aller aller mest, og jeg vet jo risikoen, men nå begynner risikoen å skremme meg mer enn å «være villig til å ta risikoen» for det ønskebarnet

det må ha vært helt grusomt og stor forståelse for at det skremte deg.