Redd eg har mistet igjen:(

Silli14

Blir kjent med forumet
30 juni 2012 mistet eg i uke 15. No er eg gravid i uke 6 og har fått samme symptomer som sist. Smerter i rygg:( skal ringe til legen i måren og få haste time. Så utrolig redd eg har mistet igjen. Trur ikkje eg orker å høre ein gang til at her er det ikkje liv. Har ein datter på 20 mnd fra før og eg er 23 år. Er resus minus som blodtype, så redd eg danner antistoffer som gjør at eg mister. Noen andre som har opplevd å miste eit foster?

Håper det bare er "uskyldig" denne gangen og at lille i magen har det fint! Får håpe du raskt får UL så du kan se et hjerte banke:)

Har ingen erfaring med å miste så kan ingenting om det!

Takk:) eg og håper eg får ein rask UL. Ingunn har eg ikkje lyst å gå til legen i måren. Redd eg får det er nokk ikkje liv. Gruer meg frykteligt mykje. Synest det var så trist å miste i uke 15. Hadde fortalt det til mangen, og så miste det og måtte forklare det or mangen, får enno spørsmål om kor langt eg er på vei, så må eg forklare at g ar mistet og river opp igjen smerten.. Men det var sykt og ikkje orket meir:( denne gangen bestemte vi oss for å ikkje fortelle det til noen før vi var 18-20 uker på vei. Men vi får no se i måren ka legen sier. Fryktelig å tenke på.

Masse lykke til i morgen! Krysser fingre for at alt er helt i orden med lille spire <3

(Men vær obs da siden du er rhesus minus; som du sier så kan du danne antistoffer mot baby, og da er det viktig at du følges godt opp. Men legen din er vel klar over dette, eller...?)

Masse, masse lykke til!!!!

Legen er klar over at eg er resus minus:) da har eg time kl 11:) grugleder meg litt. Huff.

Lykke til, håper alt er bra!!

Har selv mistet 3 ganger, men det har alltid vært i uke 5-6.... Er så kjedelig å miste :/

Du tar vel blodprøver ganske ofte i svangerskapet? Mener på det er nesten månedlig fra ca. 2 trimester. Tviler på at du har kunnet dannet så altfor mye antistoffer på disse første 6 ukene. Da måtte du hatt gjenværende antistoffer fra det tidligere svangerskapet ditt, men du skal få beskjed om du har det. Du sier ikke at du allerede har antistoffer, så da har du vel ikke dannet det ved siste svangerskap?:) Så vil ikke tro at antistoffene er noe å bekymre seg over. Men nå har du vel vært på kontroll?? Håper alt gikk bra!

Hadde ikkje antistoffer sist eg mistet, da var det bare sykt og ikkje orket meir fekk eg beskjed om siden eg var i uke 15. Vært ho legen no. Fekk bare beskjed om at vist eg hadde mistet er det ikkje noe å gjøre, da måtte det bare gå sin gang:s tidelig UL fekk eg ikkje, da måtte eg gå til privat og betale over 1000 kr. Han kunne anbefale det. Arg, kjenner frustrasjonen om å ikkje vite ka som skjer:( måtte ta kontakt igjen om smertene i ryggen blir verre og eg begynner å blø. Kjenner så masse sinne no at rett før eg ringer kk og hører. Livredd og sint. Ka skal eg gjøre?

Syntes det er rart at du ikke fikk tidlig UL så lenge du mista i uke 15 sist.. Da burde du absolutt få det.. Tok dem blodprøver i det miste da? Slik at dem får registrert HCG nivå?

Niks, bare tisseprøve for å utelate at det var urinveisinfeksjon. Han sjekket ikkje om kor langt eg var på vei ein gang. Så måtte si det sjøl. Har alltid vært så fornøyd med legen min. Men idag var han heilt fjern. Skjønner ingenting:s Alt bare går imot meg. Heldigvis har eg ein så grei kjæreste at han støtter meg. Han som tok det værst sist vi mistet:(

Ring legevakt i kveld. Fortell korleis du opplever det, smertene i ryggen og at dei er like som sist. Er du heldig treff du nokon som viser forståing. Fortell uoppfordra at du har vært hjå fastlegen din i dag, men ikkje følte du møtte forståing for din situasjon - kanskje nokon der forbarmar seg over dine bekymra tankar....

Fastlegen min pleier å være lege på legevakten. Litt surt om han blir legen min der og. Hehe. Men eg og samboer skal diskutere om vi skal på privat ul når han kjem fra jobb I kveld:) om han meiner eg bør gå til legevakten ringer eg inn og spørr ken som er lege i dag:) :p. men går her i min lille boble og tenker som det knaker på ka eg skal gjøre.

Back
Topp