redd andre..??

bebiii 2011

Blir kjent med forumet
hei=)

får vel kanskje presentere meg litt først, den 31.10.11 så kom jenten min til verden=) ho er no blitt 2,5 mnd og er redd alle andre enn meg og faren. med en gagn noen andre skal holde ho så er det fram med sure leppen og blir skikkelig fornærmet. trudde ikke at de begynte med de så tidlig eg. flere som opplever det sånn? er grådig slitsomt for vil jo at andre skal kunne holde ho og se at ho ikke bare griner hele tiden. spesielt besteforeldre=)

HeiHei

Jenta mi er litt over 3 mnd nå og kan reagere med surleppe og gråt til enkelte personer... og når hun kommer til meg slutter hun å gråte.... Trodde heller ikke begyte så tidlig, men her har hun hold på slik i noen uker.. Bestefar var innom og hun begynte å gråte 2 ganger når han koset og snakket til henne... emoticon

Det er kun hvis det er en person som plutselig ler høyt eller snakker med høy/grov stemme, da kan han bli litt skremt... Men ikkje "bare" av andre mennesker.

Jenta mi var sånn fra hun var veldig liten, rundt 2 mnd. Fikk mange kommentarer på at det var veldig tidlig å bli redd andre. Lillebror har ikke vist disse tendensene enda, heldigvis.

er no godt å høre at det ikke bare er mi;) er jo koselig og men med tanke på barnevakt i fremtiden så er det ikke akkurat så veldig gunstig..får håpe at det går over;)

Håper å at det bare er en "fase", men kommer vel en periode hvor de blir skikkelig "mamma og pappa" dalte...
Mi kan skrette og begynne og gråte om man kommer brått på eller hun hører en pluselig lyd, men bestefar satte bare å snakket rolig med henne og koset og plutselig kom "surleppa"...

Jenta mi er litt redd søstra mi. Men tror det er litt fordi hun skal oppi ansiktet hver gang hun kommer og sier heeeiii..... med veldig munter og litt høy stemme. Da kommer si-leppa fram og hun begynner å gråte... hehe... går vel seg til tenker jeg ;)

Mini her er også redd alle fremmede, men han syns det er litt spsennende også. Så det veksler konstant mellom smil og furteleppe og gråt. Søtnosen :)
Storesøster derimot var LIVEREDD alle fremmede frem til hun var nesten to! Fremmende kunne ikke se eller prate til hun engang uten at hun fik helt panikk og begynnte å hylgrine. Det gikk over et par mnd etter at hun begynnte i barnehage.

mi hadde en periode hun ikke ville være hos farmor, var allerede da hun var rundt 6-7  uker, tror det var lyden i stemmen hennes når hun snakket som gjorde det. men gikk over etter en stund å nå har jeg ikke merket at hun er redd noen personer men som dere andre sier plutelig høye lyder eller sånne ting kan få surleppa til å komme frem. og litt trist musikk har jeg merket at hun ikke liker da kan hun bli lei seg:) søta <3

Back
Topp