Redd 5-åring

2barnsmammæ

Forelsket i forumet
Hei! Jeg har en 5-åring som tydeligvis er redd når han skal legge seg. Han drar dyna helt over hodet slik at ingen kan se han.Sa til han igår at han blir så svett når han gjør dette,og da sa han at han gjør det fordi han er redd :(Har ikke merket noe,da han leggerr seg uten problem...Prøvde å spørre idag hva han er redd for,men han sier han ikke vet.Hva skal jeg gjøre? Synes så synd i han :(

Er ikke kjekt når det er sånn :( har en jente som alltid har vært redd og når hun har lagt seg . Er det til tider ennå, og nå er hun 9 år . Hun er redd for tyver sier hun . Hun har alltid lagt seg fint , men redselen har vært der i noen år.

Sånn har min gutt på 3 år begynt med nå i det siste. Han har aldri vært redd før, men begynte med dette for en måneds tid siden.. Han vil ha lys på rommet og i tillegg ha døra på gløtt. Så sier han at han er redd for spøkelser :(

Huff,er ikke lett altså... Nå i kveld sa han at han var redd for en heks han hadde sett i en reklame på en av barnekanalene. Men tror det kan være andre ting han ser på tv igså. Så nå må vi virkelig passe på alt han ser på,selv om det liksom skal være kanal for barn... Tyver er han også redd for,og tannfeen måtte jeg ringe til for å si at hun bare måtte gå inn på kjøkkenet,IKKE opp trappen ;)

Huff,er ikke lett altså... Nå i kveld sa han at han var redd for en heks han hadde sett i en reklame på en av barnekanalene. Men tror det kan være andre ting han ser på tv igså. Så nå må vi virkelig passe på alt han ser på,selv om det liksom skal være kanal for barn... Tyver er han også redd for,og tannfeen måtte jeg ringe til for å si at hun bare måtte gå inn på kjøkkenet,IKKE opp trappen ;)

Husker jeg var så redd når jeg var lita. Gikk bestandig å la meg, men lå å var redd hver gang. Gutten min på 4år er likens. Vi har kuttet ut tv rett før leggetid ca 2 timer før er det stopp, vi leser heller en bok sammen eller spiller spill. I tillegg er det en del ting han ikke får se.
Ene dagen her så la jeg meg sammens med han, pratet litt og sang før han sovnet. Virket som han ble mye tryggere etter det :)

Back
Topp