3 åringen har begynt å bli redd for absolutt alt. Åpne rom er skumle, mørket er skummelt, oppvaskmaskinen er skummel når den vasker. Hun har til og med begynt å bli redd for å sitte med ryggen mot døråpningen inn til stua når vi spiser frokost. Jeg prøver å si at jeg skjønner at det kan være litt skummelt, men mamma er her å passer på, det er ingenting farlig der. Så kan jeg spør om hun vil at vi skal gå å se sammen at det ikke er noe der. Oppvaskmaskinen har jeg åpnet og forklart og vist at bare vasker.
Jeg skjønner at dette er en fase de aller fleste barn vil gå igjennom og en fase som for veldig mange kan vare veldig lenge, men er det noen tips og triks for hva jeg kan gjøre for å bedre dette for henne?
Nå er det blitt så ille at hun våkner flere ganger om nettene med mareritt og kommer inn til oss og ikke vil sove i sin egen seng. Vi har prøvd å gjøre sengen til et litt lunere sted, hvor hun har fått sånn telt over som skal gjøre at hun føler seg litt tryggere, men det virker ikke som det hjelper. Hun har masse lys på og vi har lys på gangen.
På forhånd takk for tips!
Jeg skjønner at dette er en fase de aller fleste barn vil gå igjennom og en fase som for veldig mange kan vare veldig lenge, men er det noen tips og triks for hva jeg kan gjøre for å bedre dette for henne?
Nå er det blitt så ille at hun våkner flere ganger om nettene med mareritt og kommer inn til oss og ikke vil sove i sin egen seng. Vi har prøvd å gjøre sengen til et litt lunere sted, hvor hun har fått sånn telt over som skal gjøre at hun føler seg litt tryggere, men det virker ikke som det hjelper. Hun har masse lys på og vi har lys på gangen.
På forhånd takk for tips!
Da jeg skjønte det så snakket jeg med barnehagen og etter det så var det ikke snakk om noe troll mer. Men da ble det faktisk verre av å snakke om det på den måten. Etter å ha lest bukkene bruse på nytt skjønner jeg jo at hun har blitt redd da.