red bull?? hjelp?:)

20092012

Glad i forumet
nå har samboer vært på reise slik at jeg har vært alene med 2åringen, fullt opp med jobb, gutten, besøk og vasking til jul.

Sambo kom hjem igår og ikveld skal vi på julebord!! Hjelp!! Det er antatt å vare fra halv 7 til 02.00 og etter som det er et stykke unna skal jeg kjøre.

HVA KAN EN RED BULL GJØRE AV SKADE???

Jeg var avhengig før jeg ble gravid, nå er jeg straks 20uker og har ikke smakt en siden...
Hvis jeg lar vær å drikke NOE kaffe eller koffeininnholdig drikke idag;

Hva tror dere jenter? kan jeg ta EN ikveld før vi drar?? Kommer til å sovne under middagen jo....:P

Husker sistgang jeg var gravid så var det noen som gjorde en utregning på akkurat det der. Det er jo en hvis mengde koffein som er anbeffalt maksimum grensen under graviditet, og hvis jeg husker riktig fant de ut at det tilsvarte 1-2 bokser redbull om dagen, så å ta en boks skal ikke være farlig. Hvis du fortsatt er litt usikker, så kan du finne ut hva maksintaket for koffein er og ta utregningen selv ut i fra hva megden koffein det er i en reddbull.

Maksimal anbefalt mengde koffein under graviditeten er 100-200 mg daglig. Les bakpå den lille red bull boksen, mener jeg regna meg ut til at det var ca 90-100 mg i en liten boks.... (har den ikke forann meg akkurat nuh!, men har sett på det før)

Står det ikke på boksene at det anbefales ikke til gravide? Står iallefall på noen energidrikker. men jeg har ikke snøring:)

Står det ikke på boksene at det anbefales ikke til gravide? Står iallefall på noen energidrikker. men jeg har ikke snøring:)

indigo85 skrev:
Husker sistgang jeg var gravid så var det noen som gjorde en utregning på akkurat det der. Det er jo en hvis mengde koffein som er anbeffalt maksimum grensen under graviditet, og hvis jeg husker riktig fant de ut at det tilsvarte 1-2 bokser redbull om dagen, så å ta en boks skal ikke være farlig. Hvis du fortsatt er litt usikker, så kan du finne ut hva maksintaket for koffein er og ta utregningen selv ut i fra hva megden koffein det er i en reddbull.

Det er to kopper kaffe man kan drikke om dagen. Men jeg ser at en liten boks tilsvarer en kopp kaffe.  Det står at det ikke anbefales for gravide og ammende på boksen.. Noe jeg ikke forstår hvis det virkelig tilsvarer så lite..

Nå har jeg lest på matportalen. En boks tilsvarer 80 mg koffein. Det daglige inntaket er anbefalt til å være under 200 mg. Så du kan faktisk drikke to :p

Jeg hadde vært mer engstelig for at den inneholder Taurin (dop) enn at det er mye koffein i den, da hadde jeg faktisk heller gått for Battery.

Taurin er ikke dop? Hvor har du det fra? Det er jo et naturlig stoff som kroppen vår produserer i fra før.

Det jeg har hørt er at Taurin er grunnen til at Red Bull ikke er tillatt i Norge og at det regnes som doping, men for all den del, jeg er ikke 100 % sikker på det, det er bare det jeg har hørt.

Red bull er lov i Norge nå. du finner den i butikken :) mulig de har fjerna noe i den. Men jeg lurer uansett på hvorfor det står advarsel mot at gravide ikke skal drikke energidrikker jeg. må være en grunn?

Hestejenta skrev:
Det jeg har hørt er at Taurin er grunnen til at Red Bull ikke er tillatt i Norge og at det regnes som doping, men for all den del, jeg er ikke 100 % sikker på det, det er bare det jeg har hørt.

Det hemmer abstinenser. Det vil si at det har en sløvende effekt på noen  nerver, for at man ikke skal få abstienser. Taurin er noe galleblæren produserer naturlig. Det er bare tilsatt litt i energidrikker... Men både sjokolade, kaffe og sukkerbiter er dop i så tilfelle, for det er oppkvikkende for dyr og mennesker.

Jeg ville ikke drukket det. At kroppen produserer noe selv er ikke det samme som at det er trygt å innta det.

Surrehøna skrev:
Jeg ville ikke drukket det. At kroppen produserer noe selv er ikke det samme som at det er trygt å innta det.

Jeg stoler faktisk mer på matportalen enn synsing her inne. Taurin er ikke skadelig, det er oe alle kan lese om.

Jeg er ikke for synsing, men når det står på boksen at gravide ikke skal drikke det så følger jeg det.

Lissyjane skrev:

Surrehøna skrev:

Jeg stoler faktisk mer på matportalen enn synsing her inne. Taurin er ikke skadelig, det er oe alle kan lese om.

Surrehøna skrev:
Jeg er ikke for synsing, men når det står på boksen at gravide ikke skal drikke det så følger jeg det.

Lissyjane skrev:

Surrehøna skrev:

Det står ikke på boksen at gravide ikke skal drikke det. Det står at det ikke anbefales for gravide og ammende. Det er to forskjellige ting.

Back
Topp