Red Bull: farlig for fosteret?

LovePregnantBelly

Andre møte med forumet
Jeg er veldig glad i drikken "Red Bull" eller lignende energy drikk.
Er dette skadelig for fosteret?

Trine-Lise

Tviler på det[:)] Men spørs vel hvor mye du drikker da...En red bull i ny og ne går sikkert fint[:)] Men flere hver dag hadde jeg nok ikke drukket mens jeg var gravid.

Står bakpå at man ikke skal drikke det[;)]

ikke direkte farlig vil jeg tro, men det er anbefalinger på hvor mye koffein man max skal få i seg i løpet av en dag, så det kommer vel litt an på hvor mye det er i red bull.

ORIGINAL: *Tammis*

Det skal man ikke drikke. Står jo advarsel på alle energidrikker, at gravide ikke skal drikke det.

Rart det ikke er slik advarsel på ølflaska også [&:][8|]

så sant så sant

er et annet stoff i red bull som gjør at man skal holde seg unna som gravid..  gurana eller noe sånt... 

En liten Red Bull tilsvarer ca 40 kopper kaffe, og det er anbefalt med maks 4 kopper kaffe om dagen...
For mye koffein kan gi lav fødselsvekt og tidlig fødsel...

ORIGINAL: Nullenusken

En liten Red Bull tilsvarer ca 40 kopper kaffe, og det er anbefalt med maks 4 kopper kaffe om dagen...

"En boks Red Bull® Energy Drink inneholder omtrent samme mengde koffein som en kopp kaffe."

Tatt ifra red bull sin side : http://www.redbull.no/cs/Satellite/no_NO/RedBull/Products/011242760618750

Tror nok noen har skremt deg litt

Bare pass på mengde koffein.
Det er det du skal tenke på med energidrikker[;)]

ORIGINAL: Nullenusken

Kilde?
[:D]

Det stemmer nok ikke helt altså. Men har hørt lignende skremselspropaganda jeg også.
Men synes å ha hørt at red bull ikke er bra for gravide.

ORIGINAL: ~Mummimamma~

ORIGINAL: Dollysmurfen

Nei, det gjør faktisk ikke det.
Ikke på Red Bull. Jeg drakk 2 RB gjennom svangerskapet. Jeg trengte ikke verken at det stod på boksen eller matportalen for å vite at jeg egentlig ikke burde gjort det.
Til TS: Ja, det kan være skadelig pga det høye koffeininnholdet. Likeså er overdreven kaffedrikking også skadelig. Kan føre til for tidlig fødsel..

Det sto det da eg var gravid iallefall.

Det er jo veldig veldig høyt innhold av koffein.. og det anbefales kun et par kopper kaffe når man er gravid.. og det er sikkert 20 i en red bull boks.Hvis det er feil.. er det jo rart... var det det stod på boksen før[;)]

Jeg veit at man skal holde seg unna de svenske (de er merket med varsel) pga taurininneholdet. Her i Norge er det forbudt, så man kan drikke litt. Bittelitt. Ved å drikke en kvart boks redbull om dagen, kan du ikke drikke cola eller noe som helst annet koffeinholdig.

ORIGINAL: Dollysmurfen

Nei, det gjør faktisk ikke det. Ikke på Red Bull. Jeg drakk 2 RB gjennom svangerskapet. Jeg trengte ikke verken at det stod på boksen eller matportalen for å vite at jeg egentlig ikke burde gjort det.
Til TS: Ja, det kan være skadelig pga det høye koffeininnholdet. Likeså er overdreven kaffedrikking også skadelig. Kan føre til for tidlig fødsel..

Det gjør det. Det SKAL gjør det..

jeg er en "erfaren" energidrikker... egentlig skammende..[&o] men jeg har drukket så utrolig mange, og har en topp 3 liste, må egentlig ha en hver dag for å "overleve"... men føler det ikke er bra så prøver så lenge som mulig å ikke drikke hver dag... vanskelig.. favoritten er forrøvrig denne:[:D]

ORIGINAL: Labambie

Jeg veit at man skal holde seg unna de svenske (de er merket med varsel) pga taurininneholdet. Her i Norge er det forbudt, så man kan drikke litt. Bittelitt. Ved å drikke en kvart boks redbull om dagen, kan du ikke drikke cola eller noe som helst annet koffeinholdig.

hva er forskjellen?

på Min svenske burn 250ml står det:
drikkes i mørket - best før: daggry
og at den ikke bør drikkes av de under 14 år, gravide og personer som er ømfintlige for koffein.. eller dem som går tidlig til sengs..[:-]
denne inneholder 32mg/100ml

blir vell 80mg i en boks da[:)] (0,03%)

og 0,4% taurin

Back
Topp