Rectusdiastase....

<3MammaJuni12<3

Andre møte med forumet
Flere som allerede har tegn på dette? (Altså at magemusklene har begynt å dele seg.) Jeg oppdaget allerede rundt uke 12 at det var litt ubehaglig å ta situps, og at det "tyter" litt opp mellom magemusklene i stede for å trekke seg inn når jeg trener mage. Synes dette er litt tidlig, men mulig det er normalt når man er liten i utgangspunktet...

Nå er jeg 15+3, og har den siste uken hatt svie mellom de øverste magemusklene. Flere som har kjent/kjenner dette?

Jeg trener ikke rette mageøvelser lenger, men har gått over til kun planke, rygg og skrå magemuskler...

for å si det sånn så er ikke magemusklene mine så synlige at jeg kan se noe til dette, er vist noe oppå som ligger i veien ;) ellers så aner jeg ikke hvor tidlig det er normalt at dette skjer.

jeg merker det her i forrige uke, at de har delt seg. Kan ikke huske når jeg merket det sist jeg gikk gravid egentlig... . Men så kommer det kanskje før om en er andregangs også? 

men svien du beskriver, den har jeg ikke hatt...

Hmmm... jeg er jo førstegangs, så trodde ikke dette skulle komme nå. Må sjekke ut litt ;) Mye rart som skjer med kroppen for tiden. Spennende å følge med :)

jeg fikk dette ca halvveis forrige svangerskap og har hatt det siden. er det unormalt at det ikke forsvinner etter fødselen eller må man trene for å bli kvitt det? det ser ikke pent ut når man man har badetøy på sommeren :-\

lilletitti skrev:
for å si det sånn så er ikke magemusklene mine så synlige at jeg kan se noe til dette, er vist noe oppå som ligger i veien ;) ellers så aner jeg ikke hvor tidlig det er normalt at dette skjer.

samme her :)

Back
Topp