Recaro Privia.

Tigermor

Gift med forumet
August 2018
Noen som har erfaringer med eller kunnskap om denne babybilstolen (0-13 kg)?
Ser at Forbrukerrådet har gitt den høyest score og at den er trygg både mtp. sidekollisjon og frontkollisjon.

Har lest meg fram til at basen visstnok ikke er trygg til å benytte til bilstolen som er hakket større, da festene ikke har vært sterke nok til å holde stolen under testkollisjon, men at dette ikke er noe problem eller fare når det kommer til babybilstolen.

Er den så bra som alle skal ha det til?
Hadde du valgt denne? Hvis ikke; hvorfor? Og hvilken babybilstol hadde du i tilfellet valgt isyedet? :)

Jeg har kjøpt den, men har dessverre ikke født ennå [emoji28] men inntrykket er bra. Kunne hatt litt større kalesje om man skal pirke på noe.

Basen som ikke var trygg er tilbakekallt i 2016. Utenom det så hører basen til et fremovervendt sete, som jo selvsagt ikke er anbefalt uansett. Har Recaro privia med basen selv, kjempefornøyd!

Vet flere venner av meg har den minste og er godt fornøyd :)

Noen som har erfaringer med eller kunnskap om denne babybilstolen (0-13 kg)?
Ser at Forbrukerrådet har gitt den høyest score og at den er trygg både mtp. sidekollisjon og frontkollisjon.

Har lest meg fram til at basen visstnok ikke er trygg til å benytte til bilstolen som er hakket større, da festene ikke har vært sterke nok til å holde stolen under testkollisjon, men at dette ikke er noe problem eller fare når det kommer til babybilstolen.

Er den så bra som alle skal ha det til?
Hadde du valgt denne? Hvis ikke; hvorfor? Og hvilken babybilstol hadde du i tilfellet valgt isyedet? :)

Det er viktig at du prøver stolen i bilen, og måler hellingen:
http://bilstoler.blogg.no/1489332891_helning_p_bilstolen.html

http://bilstoler.blogg.no/1499377433_hvilken_bilstol_skal_jeg_velge.html

:)

Jeg har denne til min datter. Stolen er veldig enkel å monetere og enkel i bruk :)
Eneste negaive vi har opplevd er at datteren min ikke fant roen i denne stolen da hun var så liten at nyfødtinnlegget måtte være i. Men dette kan være mest pga henne og bilkjøring og ikke stolen i seg selv.

Takk for svar. Vurderer den men snakket med en butikkansatt på Barnas Hus og hun hevdet den ikke var sikker? Synes det var veldig rart. Hun viste til at testen forbrukerrådet har gjort ikke er fullstandig og at stolen har "mangler"/er utrygg.

Stemmer dette?
Er den godkjent i henhold til "riktige" krav? Hva mangler den i forhold til sikkerhet og godkjenning?

Syns det du skriver no om trygghet virka veldig rart, selger dei egentlig stoler i Norge som ikkje er trygg nok? Me har vel sopass strenge regler. Eg har iallefall gått å håpt på det & så ikkje kjøpt meg den dyreste bilstolen.

Takk for svar. Vurderer den men snakket med en butikkansatt på Barnas Hus og hun hevdet den ikke var sikker? Synes det var veldig rart. Hun viste til at testen forbrukerrådet har gjort ikke er fullstandig og at stolen har "mangler"/er utrygg.

Stemmer dette?
Er den godkjent i henhold til "riktige" krav? Hva mangler den i forhold til sikkerhet og godkjenning?

Jeg ville stolt på Forbrukerrådet. De har tross alt testet ganske mange flere bilstoler og vet nok en del mer om sikkerhet enn ei som jobber på Barnas Hus.
Vi brukte stolen når vår var nyfødt, og syns hun satt godt i stolen. Hadde hun butikkansatte på Barnas Hus noen forklaring for at hun mente den ikke var sikker? Nå vet jeg at Barnas Hus ikke fører merket Recaro, så mulig hun prøvde å selge deg noe de faktisk har på Barnas Hus?
Når jeg var på Barnas Hus der vi bor, så kunne de fint lite om bilstoler der. Og Recaro hadde de ikke en gang hørt om. Men de var ivrig på å prøve å prakke på oss noe uten å ha særlig kunnskap. På Babybanden har de Recaro, og de virket mye mer kunnskapsrike i forhold til bilstoler.

Jeg ville stolt på Forbrukerrådet. De har tross alt testet ganske mange flere bilstoler og vet nok en del mer om sikkerhet enn ei som jobber på Barnas Hus.
Vi brukte stolen når vår var nyfødt, og syns hun satt godt i stolen. Hadde hun butikkansatte på Barnas Hus noen forklaring for at hun mente den ikke var sikker? Nå vet jeg at Barnas Hus ikke fører merket Recaro, så mulig hun prøvde å selge deg noe de faktisk har på Barnas Hus?
Når jeg var på Barnas Hus der vi bor, så kunne de fint lite om bilstoler der. Og Recaro hadde de ikke en gang hørt om. Men de var ivrig på å prøve å prakke på oss noe uten å ha særlig kunnskap. På Babybanden har de Recaro, og de virket mye mer kunnskapsrike i forhold til bilstoler.
Takk for svar.
Da skal jeg ikke bekymre meg mer. Er interessert i å ha den beste bilstolen som over hodet mulig, men det er jo en jungel ;)

Back
Topp