recaro bilstol

Dordy**

Glad i forumet
Noen som har det?

Hva syntes dere om det?

Har en samboer som har veldig lyst på det sete. Han er rally kartleser så tror på dette merket:p

vi selger besafe å recaro stoler på jobben min, recaro er kansje ikke di beste stolene, men er langt i fra di dårligste, etter min mening vertfall[:)]

Har hatt Recaro babysetet og har no Recaro Polaric. veldig fornøyd. Gutten satt i babysetet til han var 15 mnd[:D] Da ville han se litt mer[8D]

Som babysetet ja, som sete nummer to har de bare et alternativ bakovervendt og det er Recaro Polaric med isofix. De fremovervendte setene til Recaro som har vært testet i forbrukertester gjør det alle dårlig(og et så lite barn bør uansett ikke sitte fremovervendt). Recaro er et bra merke ellers men de forovervendte barnesetene deres er ikke det.

Hvis dere er i tvil om barnet skal sitte bakovervendt eller ei så sjekk denne kollisjonstesten før dere bestemmer dere for å snu barnet:

http://www.youtube.com/watch?v=fKIeExpDLDA

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Som babysetet ja, som sete nummer to har de bare et alternativ bakovervendt og det er Recaro Polaric med isofix. De fremovervendte setene til Recaro som har vært testet i forbrukertester gjør det alle dårlig(og et så lite barn bør uansett ikke sitte fremovervendt). Recaro er et bra merke ellers men de forovervendte barnesetene deres er ikke det.

Hvis dere er i tvil om barnet skal sitte bakovervendt eller ei så sjekk denne kollisjonstesten før dere bestemmer dere for å snu barnet:

uff jeg blir faktisk helt dårlig av å se hvor stor betydning det har!
jenta mi har jo sittet forovervendt siden hun var ett år fordi jeg ikke visste bedre. for når vi kjøpte sete sa dama at det bare var å snu det med en gang det ble litt trangt, for så lenge ho var over 9 kg gikk det greit. så bedre visste ikke jeg!
fått nytt sete i dag, britac multitech og det skal monteres med ryggen mot kjøreretningen!!!![:D]

bedre sent enn aldri[;)]

Her er fakta om testene så kan dere se selv(navnene er linker som tar deg til testen) :

Når det gjelder Recaro setene så har faktisk alle setene som forbrukerrådet har testet fra dem oppigjennom i kategorien seter fra 9-36 kg gjort det dårlig i kollisjonstest(dvs. at de har gjort det dårlig mtp. sikkerhet - som jo er det viktigste når):
Recaro Start pro(kun 2 poeng i frontkollisjon - farligste formen for kollisjon vi kan komme ut for.)
Recaro Start(kun 2.5 poeng i frontkollisjon)
Recaro Monza(kun 2 poeng i frontkollisjon)

ORIGINAL: *LykkeligeMamma*

uff jeg blir faktisk helt dårlig av å se hvor stor betydning det har!
jenta mi har jo sittet forovervendt siden hun var ett år fordi jeg ikke visste bedre. for når vi kjøpte sete sa dama at det bare var å snu det med en gang det ble litt trangt, for så lenge ho var over 9 kg gikk det greit. så bedre visste ikke jeg!
fått nytt sete i dag, britac multitech og det skal monteres med ryggen mot kjøreretningen!!!![:D]

bedre sent enn aldri[;)]

Så bra og det er helt sant som du sier! Bedre sent enn aldri er helt sant [:D] Det en flott innstilling.

Lurer på hvor mange ganger folk har sett rart på meg fordi gutten min sitter bakovervendt enda, enkelte kommenterer det også. Etter alt jeg har lært lar jeg ikke kommentarer eller uvitenhet få meg til å snu ham før jeg må. I Sverige anbefaler de bakovervendt så lenge som mulig, anbefalingene der sier faktisk 5 år(de er forresten verdenslederne på området sikring av barn i bil).

Hun skal sitte bakovervent en god stund til så da blir det nok ikke recaro stol før hun skal ha sete nr 3.

ORIGINAL: _ms_

Hun skal sitte bakovervent en god stund til så da blir det nok ikke recaro stol før hun skal ha sete nr 3.

Det er mange andre alternativer til beltestol. Hadde ikke turt å velge en beltestol som kun hadde fått 2 poeng i frontkollisjon bare fordi det står Recaro på den [;)] Det er ikke verdt det om man må teste det i det virkelig liv. Da bør dere heller se på beltestolene til Maxi Cosi og Britax for eksempel, om ikke Recaro har kommet med noen nye og bedre beltestoler innen den tid da. Er jo lenge til hun er så gammel.

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Småen sitter i Recaro Polaric med isofix. Det kom da bra ut på test[:)]

Back
Topp