Realkompetanse...

TouchOfVanilla

Glad i forumet
Holder på å skrive egenvurdering av realkompetanse fordi jeg skal søke på sykepleien. Og jeg kan ikke klare å formulere meg! Skjønner jo at denne egenvurdereingen kommer til å bli ganske avgjørende.. Bare synd det er så vanskelig å finne de riktige ordene![8D]

Spørsmålene er:

-Hva er din motivasjon for å søke på studiet ved vårt lærested?

-Beskriv hvorfor du tror du mener du kan gjennomføre dette studiet..

2 spørsmål som er veldig avgjørende for om jeg kommer inn eller ikke, men jeg greier bare ikke å finne på noe å skrive..

Noen som kan hjelpe med noen velvalgte ord? Jeg er suuupertakknemlig for svar[:)][:)]

[:)]

Dytter[:)]

Dytter litt jeg også[:)] Ingen som har søkt med realkompetanse?

-Hva er din motivasjon for å søke på studiet ved vårt lærested? Eg reknar med du søker fordi du er interressert i yrket, og syns det verkar spennande, givande, interessant, har gode arbeidsmogelegheiter osv? I så tilfelle er vel dette og motivasjon for å søke utdanninga? Om du har jobba innan helsesektoren tidlegare, kan jo ønske om vidare utdanning vere din motivasjon.

-Beskriv hvorfor du tror du mener du kan gjennomføre dette studiet.. Du har eigenskapar som er nyttige for studiet/fagområdet, du er interessert i faga/yrket, du har erfaring frå tilsvarande yrker tidlegare, du er ein flink og disiplinert student osv...

Ikkje lett å komme med fasitsvar, men eg vil jo tru at interesse for faget og eventuell arbeidserfaring vil telle positivt.
Lykke til[:)]

Back
Topp