Reality check in

Pion91

Glad i forumet
Februarhjertene 2025
Babyen er to døgn, og vi er i en tilpasningsfase i heimen. Kanskje flere som kjenner på at overgangen ikke går supersmooth fra første sekund?

Ungene vil så gjerne kose og hjelpe til med babyen, men forstår ikke hvor hardt de koser, hvor hardt de lener seg over ham, at han stort sett bare vil ligge på puppen nå, og ikke andre steder. Mannen har forkjølelse og bihulebetennelse, så han sover nesten ikke, til tross for at han er alene på rommet.

Babyen har økedøgn og puppen har fått hvile maks ti min på dagtid og maks to min under natten som var. Nå er de ømme. Etterriene er overkommelige uten smertestillende nå, men de er der likefullt. Det er ubehagelig å sitte på halebeinet. Babyen kaver ved puppen når ungene herjer på ettermiddagene, så jeg må trekke meg unna så babyen ikke skal drepe puppene mine…

Jeg prøver å delta under middagen, men babyen henger bare på puppen. Jeg prøver å delta under legging, men babyen henger bare på puppen, og blir urolig av de to andre.

Det er vanskelig å stanse ungene raskt, når de kommer løpende med snørrete hender, voldsom kraft osv, og samtidig si det på en hensynsfull måte. Den raske reaksjonen har en dreining mot kjeft, og det gjør så vondt. Prøver å rette det opp med forklaring med engang, men det er sårt for dem, stakkars.

Det er bare dag to. Det blir bedre. Vi er i en overgang og vi skal tilpasse oss alle sammen.

Om under to uker skal mannen tilbake i turnusjobben, og jeg må hente i bhg alene, fikse middag, leke og legge begge ungene flere ganger i uka. Det får gå som det går. Men vi har noe å jobbe oss mot, så får vi se hva vi får til de nærmeste dagene.

Andre som har noe å lufte om den nye hverdagen?

Uff, jeg kjenner meg igjen! Føler meg så utilstrekkelig for eldstemann! Her er vi på dag 8 og mannen er tilbake på jobb, men leverer og henter storebror og ordner med middag. Jeg prøver å få små øyeblikk med storebror. Det er vi to som gjør lekser (med baby på puppen) og det er jeg som legger han. På fredag henter jeg han rett etter skolen og da får vi noen timer sammen før han skal på kino med mormor.

Jeg er satt på pumperegime fordi jeg ikke klarer å produsere nok melk. Minstemann har ikke en god sugeteknikk og det påvirker nok, i tillegg sprakk høyre bryst opp så jeg klarte ikke å legge han til den puppen på to døgn jeg håndmelket kun, men så oppdaget vi jo at vekten ikke øker og derav pumperegime. Jeg vil så inderlig få til ammingen!

Mannen ligger på gjesterommet og jeg savner å ha han inntil. Det må bli sånn den neste måneden til minstemann ikke våkner like mye om natten. Men livet er jaggu snudd på hodet. Det blir som du sier bedre, men det er intenst.

Sender styrkeklem❤️

Babyen er to døgn, og vi er i en tilpasningsfase i heimen. Kanskje flere som kjenner på at overgangen ikke går supersmooth fra første sekund?

Ungene vil så gjerne kose og hjelpe til med babyen, men forstår ikke hvor hardt de koser, hvor hardt de lener seg over ham, at han stort sett bare vil ligge på puppen nå, og ikke andre steder. Mannen har forkjølelse og bihulebetennelse, så han sover nesten ikke, til tross for at han er alene på rommet.

Babyen har økedøgn og puppen har fått hvile maks ti min på dagtid og maks to min under natten som var. Nå er de ømme. Etterriene er overkommelige uten smertestillende nå, men de er der likefullt. Det er ubehagelig å sitte på halebeinet. Babyen kaver ved puppen når ungene herjer på ettermiddagene, så jeg må trekke meg unna så babyen ikke skal drepe puppene mine…

Jeg prøver å delta under middagen, men babyen henger bare på puppen. Jeg prøver å delta under legging, men babyen henger bare på puppen, og blir urolig av de to andre.

Det er vanskelig å stanse ungene raskt, når de kommer løpende med snørrete hender, voldsom kraft osv, og samtidig si det på en hensynsfull måte. Den raske reaksjonen har en dreining mot kjeft, og det gjør så vondt. Prøver å rette det opp med forklaring med engang, men det er sårt for dem, stakkars.

Det er bare dag to. Det blir bedre. Vi er i en overgang og vi skal tilpasse oss alle sammen.

Om under to uker skal mannen tilbake i turnusjobben, og jeg må hente i bhg alene, fikse middag, leke og legge begge ungene flere ganger i uka. Det får gå som det går. Men vi har noe å jobbe oss mot, så får vi se hva vi får til de nærmeste dagene.

Andre som har noe å lufte om den nye hverdagen?
Åh jeg kjenner så mye på samme som deg! Baby er snart 4 uker, men synes fortsatt det er en vanskelig balanse med barn på 3 år og baby som skal henge på puppen døgnet rundt. Snart begynner far å pendle igjen også, så da blir jeg alene med levering/henting i bhg,handling på butikken og ikke minst lage middag. Det går jo fint, men det blir jo plutselig mye når man er alene likevel. Synes det var litt godt å lese at vi er flere i samme sko og som tenker og føler på det samme.

Men vi kommer oss inn i det og før vi vet ordet av det er baby blitt stor også :shy:

Back
Topp