Reaksjoner fra familien..

Hei ♥️

Vi fortalte våre nærmeste at vi er gravide på nyttårsaften. Hans barn ( voksne og bor ikke hjemme) og mor og bror ol gratulere, mine reagerte ikke i det heletatt.. Før jeg fikk en sms der det sto at dette var veldig skuffende og lite greit..
Så her sitter tårene løst i dag, lei meg for at mamma sier sånt. ( i tillegg er man jo så klart på gråten hele dagen av leir raset i Gjerdrum) Jeg har mistet to døtre og gleder meg veldig til å bli mamma igjen. Uforsvarlig av meg å få flere.. Huff, dette ble en dårlig dag kjenner jeg :sad010

Nei men huff da :( Det var jo virkelig ikke en grei reaksjon! Skjønner godt du ble lei deg da ❤️ Kan jeg spørre hvorfor de evt mener det er skuffende/lite greit? Må ikke skrive hvis du ikke vil. Det er jo uansett ikke deres beslutning men din og mannens ❤️ Sender deg en gooood klem!

Nei men huff da :( Det var jo virkelig ikke en grei reaksjon! Skjønner godt du ble lei deg da ❤️ Kan jeg spørre hvorfor de evt mener det er skuffende/lite greit? Må ikke skrive hvis du ikke vil. Det er jo uansett ikke deres beslutning men din og mannens ❤️ Sender deg en gooood klem!
Jeg blir 39 år og er vel for gammel til å få flere. Fikk beskjed om å finne på noe annet enn å få flere barn da minste mor ble født for 11 år siden. Har 4 barn der to av de er død. Sikkert derfor..

I alle dager.. for en lite støttende familie. 39 er da ingen alder (fyller 39 selv om noen måneder.. så liker å tro at jeg er ung :happy090 )

Forutså du den reaksjonen eller kom det som ei bombe..? :Heartred

vil bare gi en stor klem. Det her var skikkelig urettferdig og slemt, spør du meg

Seriøst?! Man skulle vel tro at vi er voksne nok til å vite hva vi holder på med.

Vi har ikke sagt noe enda. Svigermor kommer antageligvis til å gråte av glede, min mor kommer nok til å være avventende, men glad på våre vegne når det får sunket inn. Håper jeg.

Lei meg på dine vegne for reaksjonen du fikk, håper de tar seg sammen og ber om unnskyldning :Heartred

Ikke greit å si sånt spør du meg, og i tillegg i en sms. Kjenner jeg blir lei meg på dine vegne:(
Dette er jo uansett en beslutning som moren din ikke har noe med. Håper hun etter hvert innser at dette ikke var greit, og ber om unnskyldning:Heartred

I alle dager.. for en lite støttende familie. 39 er da ingen alder (fyller 39 selv om noen måneder.. så liker å tro at jeg er ung :happy090 )

Forutså du den reaksjonen eller kom det som ei bombe..? :Heartred

vil bare gi en stor klem. Det her var skikkelig urettferdig og slemt, spør du meg
Seriøst?! Man skulle vel tro at vi er voksne nok til å vite hva vi holder på med.

Vi har ikke sagt noe enda. Svigermor kommer antageligvis til å gråte av glede, min mor kommer nok til å være avventende, men glad på våre vegne når det får sunket inn. Håper jeg.

Lei meg på dine vegne for reaksjonen du fikk, håper de tar seg sammen og ber om unnskyldning :Heartred

Tusen takk for gode ord ♥️ ja vi føler oss ikke gamle og vi vil gjerne ha barn sammen, gjerne to også men da får vel mamma hjerteinfarkt om vi hadde sakt det. Kusina mi fikk barn, sitt første barn, og gleden i familien er så stor. Gleder meg stort over alle i familien og venner som får barn, det er en velsignelse og mange sliter for å få barn. Får ikke lyst til å dele dette med noen da barn nr 5 tydeligvis ikke er like verdsatt :sad010
Blir nok noen mnder uten noe kontakt tenker jeg, men får håpe hun vil være mormor når barnebarnet blir født ♥️

Hjelpe meg - det var rett og slett dårlig oppførsel!
Deres valg i livet har hun virkelig ikkje noen rett til å dømme dere for - det har hun rett og slett ingenting med!

Eg blir 39 år straks og da pappa fikk vite om forrige (som eg mistet i uke 8 i sommer) ble han litt satt ut - den hadde han ikkje sett komme, sa han og lurte på om det var planlagt.
Mamma sa han hadde konkludert med at hans mor hadde fått sin yngste når hun var eldre enn meg.. da var det liksom greit :p:p
Forstår reaksjonen og sjokket hans - men han var nok veldig heldig med at han fikk tenkt seg litt om før han sa noe... kunne fort ha tabbet seg ut han også..
Håper hun kommer til vet etter hun har innsett hva hun faktisk har sagt - håper hun tar kontakt og beklager sterkt! :Heartpink

Forstår du er lei deg og såret - og at det vil ta tid å ordne opp i en slik ting å si :Heartpink
Mange klemmer sendes din vei - vi i ‘forumfamilien’ din er veldig glade på deres vegne :Heartpink:Heartpink

Hjelpe meg - det var rett og slett dårlig oppførsel!
Deres valg i livet har hun virkelig ikkje noen rett til å dømme dere for - det har hun rett og slett ingenting med!

Eg blir 39 år straks og da pappa fikk vite om forrige (som eg mistet i uke 8 i sommer) ble han litt satt ut - den hadde han ikkje sett komme, sa han og lurte på om det var planlagt.
Mamma sa han hadde konkludert med at hans mor hadde fått sin yngste når hun var eldre enn meg.. da var det liksom greit :p:p
Forstår reaksjonen og sjokket hans - men han var nok veldig heldig med at han fikk tenkt seg litt om før han sa noe... kunne fort ha tabbet seg ut han også..
Håper hun kommer til vet etter hun har innsett hva hun faktisk har sagt - håper hun tar kontakt og beklager sterkt! :Heartpink

Forstår du er lei deg og såret - og at det vil ta tid å ordne opp i en slik ting å si :Heartpink
Mange klemmer sendes din vei - vi i ‘forumfamilien’ din er veldig glade på deres vegne :Heartpink:Heartpink
Tusen takk ♥️

Din mamma bør oppdatere seg litt. Nå får folk barn til langt oppe i 40 åra, og noen bikker til og med 50... du er ikke for gammel til å få barn <3

Så leit å høre at du har mistet to barn, det er jo ikke til å holde ut! At du finner ny lykke og får flere barn må være en stor velsignelse for deg. Mormor trenger virkelig et empatikurs. Klem til deg og kos deg med graviditeten :)

Absolutt ikke greit å si sånn. Hun burde heller holdt munn lukket og skrevet gratulerer. Trenger ikke juble av glede, men ha iallfall litt folkeskikk. :hungover:

Jeg vil gi deg en stor klem!

Hvis du sveiper innom juli gruppa, så skrev jeg der før 1,5-2mnd siden om mine foreldres reaksjoner. De var ikke positive!! Husker ikke hvor jeg skrev det. Men jeg husker så godt følelsen jeg satt med, og hvor mye jeg gråt. Det hadde føltes ti ganger bedre om noen hadde stått å tuppa meg i leggen.

For oss var det et planlagt og veldig ønsket barn. Jeg fikk veldig mange andre gode tilbakemeldinger fra andre. Andre som faktisk ønsket oss godt og som var glade på våres vegne.

Det er ikke alle som vet å holde munn eller i det minste ta en hvit løgn innimellom.

Min mor har myknet bittelitt opp. Mulig reaksjonen hennes var frykten for at jeg skulle miste... Jeg kommer aldri til å få svar på det. Nytter ikke å spørre.

Jeg satt hos fastlegen i forbindelse med noe annet, da jeg fortalte han om mine foreldres reaksjon. Det var godt å ha noen å betro seg til. En nøytral person. Nå er jeg 10 år yngre, men det var godt å snakke med en som hadde troa på både meg og svangerskapet, fra et medisinsk ståsted.

Jeg håper du har noen trygge personer å snakke med. Samboer, andre familie medlemmer, venninner/venner eller en fastlege.

Sender deg mange gode tanker:Heartred

Titter innom fra juli :Heartred Veldig kjipt å høre om din mors reaksjon, håper det går bra med deg, barnet vil jo være en stor velsignelse og trøst og det der med at man er gammel når man er 39 for noe tull! Ønsker dere lykke lykke til med babyen og dere må bare kose dere masse sammen :Heartred Jeg vil også si kondolerer for barna du har mistet, det må ha vært veldig vondt for deg.

Sniker og sier bare kos deg meg baby i magen og etterpå, og dere kan rekke to stk enda om dere vil:)

Så vondt å lese! Barnet er hrldig som har dere, også får vi håpe de andre blir gladere når nyheten synker inn :Heartpink Stor klem!!:smiley-angelic003

Dette var virkelig trist lesning. Jeg blir jo aldeles rystet. Får så vondt på dine vegne og vil som mange andre her bare gi deg en varm og god klem!:Heartred 39 år er virkelig ikke for gammelt (wtf?!) og det er jo helt fantastisk at dere venter en ny skatt. Det må jo ha vært helt ubeskrivelig forferdelig og smertefullt å miste to døtre:crybaby2Uff! Og vet du hva; hvis dere har lyst på en til unge etter denne så ‘go for it’! Det vil jo bare være fint for denne attpåklatten å ha noen nærmere sin alder dersom man er så velsignet å få det. Nei, jeg håper virkelig at moren din og om så resten av din side av slekta tar til fornuft og gir den lille all den kjærlighet og velsignelse som den faktisk trenger og fortjener!:Heartred Forumfamilien din støtter deg i hvert fall 100% :love7

Jeg vil gi deg en stor klem!

Hvis du sveiper innom juli gruppa, så skrev jeg der før 1,5-2mnd siden om mine foreldres reaksjoner. De var ikke positive!! Husker ikke hvor jeg skrev det. Men jeg husker så godt følelsen jeg satt med, og hvor mye jeg gråt. Det hadde føltes ti ganger bedre om noen hadde stått å tuppa meg i leggen.

For oss var det et planlagt og veldig ønsket barn. Jeg fikk veldig mange andre gode tilbakemeldinger fra andre. Andre som faktisk ønsket oss godt og som var glade på våres vegne.

Det er ikke alle som vet å holde munn eller i det minste ta en hvit løgn innimellom.

Min mor har myknet bittelitt opp. Mulig reaksjonen hennes var frykten for at jeg skulle miste... Jeg kommer aldri til å få svar på det. Nytter ikke å spørre.

Jeg satt hos fastlegen i forbindelse med noe annet, da jeg fortalte han om mine foreldres reaksjon. Det var godt å ha noen å betro seg til. En nøytral person. Nå er jeg 10 år yngre, men det var godt å snakke med en som hadde troa på både meg og svangerskapet, fra et medisinsk ståsted.

Jeg håper du har noen trygge personer å snakke med. Samboer, andre familie medlemmer, venninner/venner eller en fastlege.

Sender deg mange gode tanker:Heartred

Takk for gode ord. Leit å høre at du også har opplevd negative kommentarer! Tror de glemmer ordtaket : har du ikke noe fint å si, ikke si noe!
Fant ikke innlegget ditt, men så bra du har noen å prate med. Her i byen er det lock down så får ikke noen trøsteklemmer av venninna mi heller, men hun er der og er like sjokkert som meg og gubben!
Jeg og mamma har alltid hatt et noe anstrengt forhold men det har bedret seg veldig de siste årene etter jeg fant min nåværende mann. De har gått så godt overens og har hatt daglig kontakt i to år. Men han har ikke hørt noe fra henne siden nyttår han heller.. Synd om det begynner å gå utover ungene. Vet jenta mi på 11 snapper ( kun snapp med familie og under kontrollerte forhold) med mormor hver dag men hadde ikke fått snap i går

Titter innom fra juli :Heartred Veldig kjipt å høre om din mors reaksjon, håper det går bra med deg, barnet vil jo være en stor velsignelse og trøst og det der med at man er gammel når man er 39 for noe tull! Ønsker dere lykke lykke til med babyen og dere må bare kose dere masse sammen :Heartred Jeg vil også si kondolerer for barna du har mistet, det må ha vært veldig vondt for deg.

Takk ♥️ ja vi gleder oss veldig til å få dette barnet, vi har vært prøvere siden mars. Nå håper jeg bare dette ikke legger en demper på gleden så veldig lenge!
Å miste to barn på 14 mnd og 7 år, var i mange år en overveldende smerte som påvirket livet veldig. Nå er det savnet etter de som er igjen. Takknemlig for alt og velsignet med to friske barn og denne spiren i magen ♥️

Vet ikke hva jeg skal si, er sjokkert!
Vil bare sende deg en klem :Heartred

Back
Topp