Reaksjoner etter UL

Miao

Flørter med forumet
Aprillykke 2016
Jeg venter gutt nr 3
Mange som spør hva jeg venter og hva jeg har fra før av, reagerer med:
"Å, det var dumt." "Shit, då har du snart 3 gutter!" Eller bare "Oi..." etc etc
Kjenner jeg begynner å bli ganske lei av slike negative kommentarer, og lurer på om jeg bare skal svare at jeg ikke vet hva det blir.
Flere som har fått lignende reaksjoner når dere har fortalt hva dere venter?

Oh my gawd!
Så utrolig teit å si, du burde si et eller annet smækk tilbake. Herlighet, folk burde ikke si alt høyt alltid... Kan være greit å skru på duste-filteret liksom :-)

jeg fikk kommentar om jenta med engang gutt nr 2 var ute... Skal på UL i morgen, men regner med at jeg også har gutt nr 3 i magen. Og for meg er det HELT SUPERT! lurer innimellom på hva folk har imot gutter...

Er lei av å forsvare andres ønske om jente, og kan forhåpentligvis si at jeg er glad for en frisk gutt!

Folk er så teite. Jeg får så rare reaksjoner på at jeg er gravid "allerede". Og det blir jo sånn "hva skal jeg svare???"

Hadde jeg vært deg hadde jeg svar "Ja tenk så heldig jeg er som kan ha tre gutter, når noen ikke får en engang"

Sånne kommentarer er så teite å komme med! Virker som mange tror man kan bestille et bestemt kjønn :/ det beste er vel bare å svare: ja, tenk så heldig jeg er som har tre gutter! :) og hvis de spør om du ikke ønsker deg jente også (som sikkert noen er frekke nok til å spørre), så kan du svare: nei, hvorfor det?

Folk er så teite. Jeg får så rare reaksjoner på at jeg er gravid "allerede". Og det blir jo sånn "hva skal jeg svare???"

Hadde jeg vært deg hadde jeg svar "Ja tenk så heldig jeg er som kan ha tre gutter, når noen ikke får en engang"

"Gravid allerede"? Den var jo litt vel teit!
Hadde sikkert svart noe sånt som: ja, hvorfor ikke? Finns ingen fasit på slikt.. Det som er rett for enkelte, passer ikke andre!

"Gravid allerede"? Den var jo litt vel teit!
Hadde sikkert svart noe sånt som: ja, hvorfor ikke? Finns ingen fasit på slikt.. Det som er rett for enkelte, passer ikke andre!

Jeg får mange sånne blikk med kommentaren "oi, allerede"
Eller "var det planlagt?"
Og jeg svarer jo at det er helt perfekt fordi da er det to år mellom barna. Og det var akkurat det vi ville. Men skulle ikke være nødvendig å svare det.

usj, forstår ikke at folk kan oppføre seg sånn :mad:
På forhånd kan jo både de vordende foreldrene og andre utrykke sine ønsker eller meninger om at det ene kjønnet eller det andre hadde vært koselig, men når man har fått bekrefta et kjønn får folk være lykkelig på foreldrenes vegne over at det er et friskt barn i vente uansett om det møtte forhåpningene eller ikke!!

Jeg er av de som håper det er jente denne gangen, men blir glad uansett om det er gutt jeg skulle vente og evt om det skulle bli enda flere gutter senere! Ser store fordeler ved å ha 2-3 gutter og jeg ;) eller på samme måten med jenter, du har småsøsken som kan arve både klær leker, sportsartikler om de skulle like samme sporten osv!
Men på samme måten er det fordeler ved å ha barn av hvert kjønn.

Det viktigste er at en er glad i barna sine og trives med å være foreldre :D

Si at man ikke velger å få flere barn fordi man ønsker et visst kjønn, men at man ønsker seg barnet! Jeg har en gutt og ei jente fra før og har fått høre at "da trenger du jo ikke flere". Blir ikke bra nok uansett ;)

Fikk veldig mye positive kommentarer på at vi venter gutt. Har to jenter fra før. Og før ul sa alle og ja nå kommer gutten. Vi bryr oss virkelig ikkje. Begge deler er like velkommen. Men sikkert lettere og få positive komentarer om at vi får gutt denne gangen. En negative om at det er 3 gutten. Sjønner ikkje at folk bryr seg. Vi blir like glad for begge deler og er så letta over at det er ein frisk baby i magen <3 hev hode over slike komentarer og fin et små frekt svar du ka ha på lur :)

Hev deg over det.. Tenker det sier mer om de, hadde de virkelig blitt skikkelig skuffa for en gutt? Siden de åpenbart blir skuffet på dine vegne.. For noen folk.

Jeg venter jente nr.3, og her har jeg flere ganger fått hørt "Ja, men det gjør jo ingenting..." Blir mektig provosert, særlig etter å ha mistet (en gutt) i 4.måned. Kjenner jeg blir lei meg. Det eneste som betyr noe, er at barnet er friskt! Gleder meg over jente nr.3, og skulle ønske alle rundt oss kunne glede seg på lik linje...❤️

Huff , forstår så godt hvordan du har det ! Har selv 2 gutter og får stadig vekk høre : "nå er det vel jenta som kommer" og satse på at det er jente denne gangen da . Blir så irritert på sånne kommentarer .. Akkurat som en føler en skuffer folk fordi det evt er en gutt til som kommer . Når folk spør meg om jeg vet hva jeg får så sier jeg at jeg føler veldig det er gutt nr 3 som kommer før de rekker å si noe ! Vi har alltid ønsket oss 3 barn , så sier også det at det er samme hva det er ..
Tenk hvor stor glede en gutteflokk på 3 vil ha av hverandre opp igjennom :-) jeg tror også jeg får gutt nr 3 . Koselig uansett hvilket kjønn det er :-)

Ja fattar meg F** inte varfør flok ska kommentere Sånna greier. De har Inget me det å gjøra.
Eg fick selv en kommentar nå att nr 3 val væl i te nødvendig å ha. Hade rekkt me 2 st:mad::mad:har lust å hakka hål i deras
hode:gen045

3 gutter? Så gøy!!! Tenk så utrolig kjekt søskenflokken kommer til å ha det opp gjennom årene :)

Tusen takk for støttende ord! Det varmer veldig :-)
Jeg skal absolutt heve meg over det! Bare trengte å få ut litt frustrasjon.
Er kjempeglad for at jeg får en frisk og fin gutt :-)
Veldig praktisk og, det blir nemlig vårbarn nr 3, så jeg har alt av sommer- og vinterklær i "rett" størrelse :-)

Ja, folk blander seg bort i alt. Og det virker som det å få gutt er en uting. Jeg får hele tiden høre at nå er det jenta som kommer, og dem spør hele tiden om hva jenta skal hete...

Jeg har jo ikke vært på ul enda, og det gjør meg ingenting om det blir det. Har jo en gutt fra før, og det er gutt jeg "kan" :p

Ja fattar meg F** inte varfør flok ska kommentere Sånna greier. De har Inget me det å gjøra.
Eg fick selv en kommentar nå att nr 3 val væl i te nødvendig å ha. Hade rekkt me 2 st:mad::mad:har lust å hakka hål i deras
hode:gen045
vi fikk den fra svigermor, veldig hyggelig. Hun har ennå ikke sagt et positivt ord....

Har to gutter og ksn godt få en til. Jeg har jo ingen erfaring med å oppdra jenter, så det enkleste er jo en gutt til :-) blir jo glad om det blir jente også, men det er mer skummelt. Er vant til gutter jeg. Det eneste dumme med å ikke få noen jenter er vel at man ikke får bli mormor, men å bli farmor kan jo bli like bra :-)

Vi venter vår første jente og når vi forteller det (ikke nærmeste familie, men mer bekjente) så et det noen som har sagt noe slikt som "ja, der var dere heldige. Jenter er så mye bedre/enklere enn gutter". Jeg blir veldig provosert. Vi ønsket oss ingenting annet enn et friskt barn og hadde blitt like glad for gutt som vi nå er for jente. Vi ønsker oss flere på sikt og håper jo på minst en gutt så vi får prøvd oss på en av hver og jeg føler litt av folk snakker ned våre eventuelle fremtidige barn :-( Det er jo bra at vi lever i et samfunn hvor jenter er velkomne og ønsket, men skjønner ikke hvorfor folk skal verdsettes mer ellet mindre ut fra kjønn i 2015 i Norge. De som sier at gutter er enkle har tydeligvis aldri hatt en jente i puberteten hjemme. Det finnes fordeler og "ulemper" med begge så bare å heve seg over det og huske at du har trolig et mye bedre menneskesyn enn de som sier slikt :-)

Back
Topp