Reaksjoner etter egguttak?

LøveMamma-15-18

Elsker forumet
Junibarna 2015
Novemberlykke 2018
Hei:)

Vi er et par på 29 og 30 år som har vært prøvere siden mai-11.
Holder på med vårt første IVF-forsøk, og er nå på rugedag 4 (regner innsatt som dag 1).

Jeg har PCOS, så det har hele tiden vært snakk om faren for overstimulering.
Jeg hadde mange eggposer, og de fikk hentet ut totalt 16 egg. Hadde veldig vondt under egguttaket, og slet med store smerter hele helgen. (Hentet ut fredag 19/9). I tillegg til smerter og vondt for å bevege meg, har jeg vært veldig plaget med luft i magen og oppblåsthet.
Satt inn ett egg på mandag 22/9, og har siden da sett gravid ut. Type 6-mnd-på-vei-gravid!
Magen er i helspenn, og det er veldig ubehagelig å være på jobb (jobber i butikk).
I dag var det faktisk en kunde som ønsket meg lykke til med graviditeten, og hun var i tillegg jordmor!

Noen andre som har opplevd noe lignende?
Kommer til å ringe til sykehuset i morgen før å høre om dette er normalt, eller om det faktisk kan være at jeg er overstimulert?

Håper at dette ikke har noe innvirkning på det lille egget der inne, ønsker så veldig at det skal gå på første forsøk

Hei,
Jeg har ikke pcos og få egg så jeg kan nok ikke sammenlignes med deg, men jeg bruker bare å føle meg oppblåst og øm i 3-4 dager etter uttak. Høres ut som det er lurt å ta en prat med sykehuset imorgen ja. Masse lykke til, håper du føler deg bedre snart og at spira sitter :-)

Ja, jeg har blitt overstimulert på 3 av 3 forsøk. De to første var kun mild overstimulering. Så gravid ut og en god del smerter. Det nådde nok en topp etter 4-5 rugedager og gikk derimot over etter 2-3 uker.
Det siste forsøket var derimot positivt, og hcg'en i kroppen gjorde alt bare verre og verre. På rugedag 4 hadde jeg pusteproblemer og kjørte daglig til privatklinikken. De oppdaget ikke helt alvoret i det, og da de til slutt henviste meg til Ullevål fikk jeg påvist alvorlig ohss og ble sendt rett til tapping av lunger og dren i buken (som jeg hadde i over to uker). Det er veldig, veldig få som blir like dårlig som meg, men en del som opplever en del væske i buken. Det er lurt å kontakte sykehuset i morgen tidlig ja. Hvis du føler deg dårlig, så må du få kommet inn for å få tatt ul. De gjør nok ikke nødvendigvis noe med litt væske i buken, det er nokså vanlig, men man må jo være obs på utviklingen og faren for at væsken trekker seg opp i lungene. Du får sikkert god info fra sykehuset i morgen :-)

God bedring :-)

Hei! Jeg opplevde det samme som deg, hadde uttak 19/9 - da fikk di ut 17 egg, og lørdagen var magen som en ballong! Dette ble bedre å bedre for hver dag, og onsdag når jeg fikk satt inn ett egg, var magen nesten helt normal :) Nå er jeg på rugedag 3, og kjenner ingenting annet enn at jeg er litt oppblåst - om dette er negativt eller positivt vil jo tiden vise :)

Men når jeg var på sykehuset for innsett så fikk jeg resept på blodfortynnende, så det er lurt å snakke med fagpersonell :)

Jeg tok ikke kontakt med sykehuset på fredag, fordi jeg følte at magen hadde begynt å bli litt mykere igjen.
Nå i dag, søndag, er den tilbake til normal str, og den er ikke lenger øm når jeg beveger meg.
Men jeg har fått et heftig utbrudd av eksem, som dekker ca 80% av begge hendene. Det ligner veldig på Pompholyx, og er fryktelig ubehagelig. Var til fastlegen min på fredag, og han mener at jeg kanskje har fått en allergisk reaksjon på noe av medisinene i forbindelse med forsøket.. Er nå 100% sykemeldt ut tirsdag, siden eksemet påvirker utførelsen av selv enkle oppgaver, og jeg ikke kan gå med dette på jobb. Er henvist til hudlege da, håper det går raskt!

På toppen av det hele har jeg nå begynt å bli veldig forkjølet. Jeg er aldri syk til vanlig, og sist jeg borte fra jobb var i januar. Så nå føler jeg bare at alt har toppet seg denne siste uken, og jeg er så lei!
Er ikke noe moro å bare måtte sitte hjemme, da går tiden frem til testing også så veeldig seint! Eneste positive er at jeg får mye ro i forhold til rugingen

Uff da:( Kjedelig med allergisk reaksjon:( Men får å spe på med litt håp til deg, så kan det være et godt tegn at du er forkjøla. Det kan bety at egget har festet seg. Immunforsvaret ditt har ikke støtt ifra egget:):)

.... I tillegg til smerter og vondt for å bevege meg, har jeg vært veldig plaget med luft i magen og oppblåsthet.
Satt inn ett egg på mandag 22/9, og har siden da sett gravid ut. ...

Føler meg på samme måte..
Jeg er nå på rugedag 5, føler meg langt på vei... godt å høre at flere har det slik..
Håper det går bra med deg videre :)

.... I tillegg til smerter og vondt for å bevege meg, har jeg vært veldig plaget med luft i magen og oppblåsthet.
Satt inn ett egg på mandag 22/9, og har siden da sett gravid ut. ...

Føler meg på samme måte..
Jeg er nå på rugedag 5, føler meg langt på vei... godt å høre at flere har det slik..
Håper det går bra med deg videre :)

Takk det samme!:):)

Her er min mage med 16 klare eggposer. Ikke at du har sett utgangspunktet, men du kan kanskje se at jeg er helt sprengt? Jeg fikk ikke sette inn igjen egg pga fare for overstimulering. Så det ble totalfrys. Jeg hadde også forferdelig vondt under og etter uttak. Nå er jeg helt bra! men må vente enda en syklus med innsett.. håper du bli gravid og slipper å være overstimulert.

Vedlegg

• 1412097869630.jpg
    1412097869630.jpg
    33,5 KB · Visninger: 1.139
Her er min mage med 16 klare eggposer. Ikke at du har sett utgangspunktet, men du kan kanskje se at jeg er helt sprengt? Jeg fikk ikke sette inn igjen egg pga fare for overstimulering. Så det ble totalfrys. Jeg hadde også forferdelig vondt under og etter uttak. Nå er jeg helt bra! men må vente enda en syklus med innsett.. håper du bli gravid og slipper å være overstimulert.

Jeg var enda større, men var ikke akkurat helt flat fra før da;)
Jeg synes magen gikk en del tilbake i helgen, men nå i dag føler jeg meg øm og oppblåst igjen (rugedag 9 i dag). Det er spesielt ømt hvis jeg trykker forsiktig på nedre del av magen.. Satser på at dette er et positivt tegn på at noe skjer der inne:-p

De var veldig usikre på om de skulle sette inn igjen hos meg denne syklusen, men etter litt diskusjon besluttet de å gjøre et forsøk. Hadde vært fint om det gikk nå første gangen, slik at jeg slipper dette en gang til! Men det er typisk min flaks at ting skal være litt vanskelig da:)

Får håpe at kroppen din roer seg nå da, så du er superklar for innsetting i neste syklus!;)

Åh, jeg er så klar!! Ble ganske skuffet da de endte på et nei etter uttak, ja. Men er superklar for innsett, selv om jeg har begynt å bli redd for at jeg aldri skal klare det :rolleyes:

Det klarer du nok helt fint!:)

Jeg "ga opp" hele prosessen for et års tid siden, fordi jeg ikke klarte å se for meg at jeg noen gang skulle få kjenne på kroppen hvordan det er å være gravid. Har ikke helt troa enda, men nå er jeg i det minste nærmere enn noen gang!

Jeg har også slitt leenge med å slutte og snuse. Jeg tenkte hele veien at jeg kan slutte med en gang jeg finner ut at jeg er gravid, det er ikke så farlig.. Dessuten er jo det en evighet til!
Men idet jeg handlet hjem sprøytene og de lå klare til å begynne, så var det liksom noe som skjedde. Jeg byttet til nikotinfri snus, og holdt meg til den helt jeg fikk hentet ut egg. Siden den dagen har jeg ikke snust en eneste gang;)

Men du må bare tenke at legen bryr seg om deg og din helse, og at det ikke var forsvarlig hverken for deg eller det lille egget å sette inn denne gangen. Neste syklus ligger alt så mye bedre til rette for at det skal klaffe:):)

Jeg var veldig oppblåst men noen blir det jo alvorlig med væske i buken

ImageUploadedByBV Forum1412200399.005091.jpg

Her er da min mage på rugedag 10:)
Alt gjør vondt, så i morgen blir det en tlf til sykehuset.
Men nå er jeg stuck på kurs med jobben (på andre siden av landet) til fredag ettermiddag, så jeg får nok ikke dratt til sykehuset før mandag morgen uansett, og da er det dags for den store blodprøven!!:)

Da ble det visst hjemreise fra kurs en dag tidligere enn planlagt. Snakket med en sykepleier på KK i dag, og etter å konferert med en lege, ble de enige at jeg skulle komme inn til en kontroll i morgen formiddag:-/

Da ble det visst hjemreise fra kurs en dag tidligere enn planlagt. Snakket med en sykepleier på KK i dag, og etter å konferert med en lege, ble de enige at jeg skulle komme inn til en kontroll i morgen formiddag:-/

Bra du kommer deg til legen, for det såg ikke noe godt ut. God bedring og masse lykke til :)

God bedring!!

Ja, jeg har blitt overstimulert på 3 av 3 forsøk. De to første var kun mild overstimulering. Så gravid ut og en god del smerter. Det nådde nok en topp etter 4-5 rugedager og gikk derimot over etter 2-3 uker.
Det siste forsøket var derimot positivt, og hcg'en i kroppen gjorde alt bare verre og verre. På rugedag 4 hadde jeg pusteproblemer og kjørte daglig til privatklinikken. De oppdaget ikke helt alvoret i det, og da de til slutt henviste meg til Ullevål fikk jeg påvist alvorlig ohss og ble sendt rett til tapping av lunger og dren i buken (som jeg hadde i over to uker). Det er veldig, veldig få som blir like dårlig som meg, men en del som opplever en del væske i buken. Det er lurt å kontakte sykehuset i morgen tidlig ja. Hvis du føler deg dårlig, så må du få kommet inn for å få tatt ul. De gjør nok ikke nødvendigvis noe med litt væske i buken, det er nokså vanlig, men man må jo være obs på utviklingen og faren for at væsken trekker seg opp i lungene. Du får sikkert god info fra sykehuset i morgen :-)

God bedring :-)

Det endte med innleggelse på meg også.. Ble innlagt i dag (rugedag 11), mistenker at jeg blir her i helgen.
Har fått blodfortynnende, og får intravenøs væske, og så skal de passe på midjemålet for å se om magen blir litt mindre. Legen fant væske både i magen og i ene lungen, men det var ikke så mye, så jeg håper på å få slippe unna tapping:)

Men de sa at dette kanskje kunne være positivt, og at forverringen kan tyde på at jeg er gravid. Så vi har fremdeles håp, hcg-testen er på mandag!;)

Det endte med innleggelse på meg også.. Ble innlagt i dag (rugedag 11), mistenker at jeg blir her i helgen.
Har fått blodfortynnende, og får intravenøs væske, og så skal de passe på midjemålet for å se om magen blir litt mindre. Legen fant væske både i magen og i ene lungen, men det var ikke så mye, så jeg håper på å få slippe unna tapping:)

Men de sa at dette kanskje kunne være positivt, og at forverringen kan tyde på at jeg er gravid. Så vi har fremdeles håp, hcg-testen er på mandag!;)
Ja, det positive er jo at det sannsynligvis er hcg som produseres i kroppen din.
Får krysse fingre for at du slipper tapping. God bedring :-)

Back
Topp