reaksjon på vaksine? *Nytt spm*

spispilladisjøl

Gift med forumet
Jennie har sovet siden 12.00.  (tok vaksinen 11.00)

Hun hadde et våkent øyeblikk isted der hun bare lå på teppet sitt og så ut i luften. Dette er jo veldig uvanlig til å være henne, som vanligvis sover veldig lite på dagen og aldri vil ligge nede :)

Siden hun bare sover, har hun ikke fått puppen som hun skulle hatt for over en time siden. Skal jeg vekke henne for stell og mat tro ?

Stakkars lille tornerose.

[hr]
Oppdatering: Hun har feber. hvor mye feber kan de ha før man skal gjøre noe med det egentlig ?

Maren også sov veldig mye første dagen. Jeg vekte henne kun ved et måltid, da var det gått 5 timer siden sist[&:] Ellers våknet hun og spiste litt hver 3 time ca. Hvor lenge er det siden hun fikk mat sist? Har hun feber?

Husker ikke helt når hun fikk mat sist, men har vel nettopp rundet 4 timer. hun pleier spise hver 3 time..
hun har ikke hatt feber, men tenkte ta den om ikke så alt for lenge, bare få i meg middagen her først..

Er rart å ha en så stille baby. Ikke noe prating og gråting, er nesten litt trist :)

Ville nok vekt henne hvis det drøyde særlig lenger. Hvis hun har feber er det jo viktig at hun får i seg væske. Maren fikk feber dagen etter, så du kan jo være obs imorgen også. Da var hun våken og skulle ha mat hele tiden. Men ble jo selvfølgelig tørst av høy feber.
Utrolig hvor fort man savner de når de sover litt lenger ja[;)]

Linnea fikk vaksine på tirsdagen, da sov hun veldig mye etterpå, har hatt litt roser i kinna, er snørrete og sutrete.. Helt annen unge! Hun er noe blid i mellomtiden også, men det blir fort sutring igjen stakkars. Godt det går over! 

ORIGINAL: Frøken Lillan

nytt spørsmål i topp! Jennie har så høy feber.. 

Vilde hadde litt feber her for en ukes tid siden og da ringte jeg helsestasjonen for å høre og hun jeg snakket med der sa at jeg ikke skulle gi noe stikkepiller eller noe før det nærmet seg 39 i feber... jeg syntes det hørtes mye ut, men de tålte visst feber godt sa hun [&:] Men Vilde hadde ikke mer enn 38,2 på det meste, så jeg gav ingenting og det gikk fort over... men det var ikke pga noe vaksine... så jeg vet ikke dessverre

ORIGINAL: LeonoraD

nytt spørsmål i topp! Jennie har så høy feber.. 

Du bør nok gi en stikkpille paracet beregnet for spedbarn, og vekke henne for å få i henne drikke. Husk å sjekke tempen jevnlig gjennom natta siden den kan stige veldig raskt.

Sign denne. Var det hs sa til meg. Og hvis jeg ikke husker feil så gir du litt vann også fra før? Da hadde jeg gitt litt av dette også.
Masse god bedring til Jennie

Huff, Jenny har tatt vaksine idag hun også... Vært våken, men litt sutrete idag...
Nå har hun feber, men ikke mer en 38,1....
Fikk beskjed av HS at man ikke behøver gi paracet før feberen er over 39.....

Hvor høy er feberen til din Jennie? .. 

Lille fikk også feber..
Ga han stikkpille, kledde han i bleien og gav han så mye flaske og pupp som han bare ville ha..
Og mye kos..

Sovna fort, dagen etterpå var han så og si feberfri...[:)]

Fikk beskjed av HS om å gi paracet hvis feberen var over 39,5.

Håper snuppa di blir bedre fort[:)]

Hun hadde 39.8 i feber. Men den begynner gå ned nå. Hadde kontakt med legevakten, siden stikkpillen jeg gav kom halvveis utigjen under bæsj (typsik).. De sa at under 38 ikke regnet som feber, og at febernedsettende kan gies når det overstiger 38.5.

Stakkars lille babyen min. Nå har hun fått kos og pupp, og ser ut som hun sovner godt igjen nå.

Hun hadde 39.8 i feber. Men den begynner gå ned nå. Hadde kontakt med legevakten, siden stikkpillen jeg gav kom halvveis utigjen under bæsj (typsik).. De sa at under 38 ikke regnet som feber, og at febernedsettende kan gies når det overstiger 38.5.

Stakkars lille babyen min. Nå har hun fått kos og pupp, og ser ut som hun sovner godt igjen nå.

Stakkar lita.....

Små barn "tåler" som regel feber veldig godt. Feber i seg selv er som regel ikke farlig. Det en må passe på er dehydrering og evt andre urovekkende symptomer. I dette tilfelle vet du jo at feberen kommer av vaksinen. Pleier å anbefale å gi paracet over 39 grader. Kommer selvfølgelig litt an på barnets allmentilstand osv også. Barn med feber er ofte slapp og sover mye. Sørg for å få i henne godt med væske når temperaturen er lavest mulig (feks en halvtime etter hun har fått paracet). Når temp er høg, orker de som regel ikke spise så mye.

Uff stakkars lille Jennie. 

Back
Topp