Reagerer plutselig på sukker?

Sandypandy

Andre møte med forumet
Hei dere! Jeg har et spørsmål om sukker.
Jeg føler jeg har begynt å reagere på sukker. Hvis jeg spiser kaker/ godteri får jeg veldig vondt i magen og blir oppblåst etter noen timer, og magen slår seg vrang. Hovedsaklig diaré. Blir også veldig kvalm dagen etter jeg har spist sukkerholdig mat. Har hatt et par dager med så godt som null sukker i kosten nå, og har nesten ikke vært morgenkvalm en gang.
Er det noen som har opplevd å bli intolerant mot sukker som gravid? Eller er dette noe jeg inbiller meg, og bør heller lete etter en annen synder?

Jeg ville tatt det opp med legen, og fått målt langtidsblodsukker. Så skal du kanskje ha glukosebelastning?
Mitt blodsukker blir kjemperart når jeg blir gravid, ikke fått svangerskapsdiabetes, men får plutselige blodsukkerfall, og blir kjempedårlig. Mannen er vant denne gangen og springer og ordner mat, men det er slitsomt. Hadde også utslag på glukose i urinen hele forrige svangerskap, men normale verdier i blodet. Ikke alltid like lett å si hva kroppen styrer med i graviditeten :hilarious:

Back
Topp