Reagerer på tilbakemelding legetime..

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Vi har vært gjennom ivf og har derfor vært på tul da vi var 7+4 og så et bankende hjerte <3 Der sa de at vi snart kunne bestille legetime.. Jeg avventet litt, men sendte en mail i går. Er langt til min lege og spurte derfor om en time tidlig eller sent grunnet lang avstand til jobben.

Får da beskjed om at det er vanlig med legetime uke 12 (noe jeg visste) og at jeg må ta kontakt når det nærmer seg!!! Er ikke det rart? Eller bare meg som reagerer... Jeg er 12 uker om tre uker, kunne de ikke bare gitt meg en time???

Min lege vil heller ikke at jeg bestiller time før det nærmer seg.
Er 11+4 i morgen og skal bestille time da.
Syntes også det er rart de ikke bare kan sette opp en time, tenker at plutselig er det fult opp den uken....

Ja skjønner ikke problemet! På gamle legekontoret mitt var det jo fort 3-4 ukers ventetid :-p

Her spurte de ikke engang hvor langt jeg var på vei da jeg bestilte time, ble bare satt opp på time på torsdagen samme uke som jeg ringte. Her er det vanlig med første legetime mellom uke 8-12 også er første jordmortime mellom uke 12-16.

Var ca 9 uker på vei da jeg var hos legen. Så tydeligvis forskjellig praksis ettersom hvor man bor...

Det var snodig ja.. De kunne godt satt opp timen fram i tid.. Har fått bestille time jeg skal til om 15 uker. Veldig merkelig ja. Ring igjen i dag eller morgen og si at du skal ha en time rundt den eller den datoen, sent eller tidlig på dagen.

Jeg var på legetime som viste seg å være i uke 5, og ble automatisk satt opp på førstegangskontroll i uke 10, 5 uker etter. Jeg trengte ikke si noen ting. Så dette syns jeg hørtes rart ut... :/

Hos meg var det motsatt, jeg bestilte time i slutten av april, da var første ledige dobbeltime (som visstnok er nødvendig på førstegangskontroll) hos legen min 6.juni! Da er jeg 11+6. Har forstått det slik at 1 kontroll ofte er i uke 8-12, så jeg føler vi er "sent ute".
Har i tillegg fått satt opp time til jordmor når jeg er i uke 16, det var praksis på min helsestasjon. Også dette ble bestilt i slutten av april.

Så rart.. Her fekk eg ikkje spørsmål om noko, bare satt opp time tre veker fram i tid, så eg skal til lege denne veka (9+0) idag:) Hadde ringt igjen og bedt om å få sette opp time den aktuelle veka :)

Merkelig! De kan jo ikke nekte deg å komme til legen..
Jeg har min første legetime på fredag, da er jeg 12+2. Men skal sies at jeg har vært i kontakt med lege pga HG og at jeg måtte innlegges på sykehus, og for sykemeldinger. Men har vært til jordmor på samtale i uke 10.

Hos legen min er det gjerne 4 til 6 uker ventetid, så her hadde de bare satt opp time så fort det var ledig i det tidsrommet jeg eventuelt ønsket. Er det så kort ventetid så du garantert får time om du henvender deg nærmere uke 12?

Trenger ikke vente til uke 12 hos legen min. Skal til legen igjen denne uka, og det blir 2 kontroll for min del. Er 11+4 i dag, så blir ca 12 uker ved denne kontrollen. Hadde første kontroll i uke 8. (Har vært der en ekstra gang også, men der var pga sykemelding og ikke kontroll).

Hæ? Noe så rart!!

Hos min lege må jeg bestille time nesten en måned i forkant hvis jeg ikke skal ha hastetime. Jeg bestilte legetime for 3 uker siden og ba om time i løpet av denne uka (altså ba om time om 3 uker). Da ble jeg satt opp på time 12+0.

Jeg var til min fastlege når jeg var 7+5 og fikk da satt opp time til svangerskapskontroll med en gang. Skal tilbake nå 12+5. Er helt umulig å få time på kort varsel her.

Var hos legen i starten av mai. Og fikk da time 10 juni til første kontroll. Forstår ikke at man skal være så vanskelig :p

Jeg fikk samme beskjed som deg om å ringe tilbake nærmere uke 12 når jeg ringte legen i uke 5. Ønsket jo bare å bestille timen slik at jeg kunne planlegge ut fra den.

Ringte igjen i uke 8 og fikk da satt opp time når jeg er 12+4. Synes hun i telefonen virket litt sær da...

Svarte på mailen og sa som sant var at det kun var tre uker til jegvar 12 uker. Jeg ønsket å bestille time tidlig da det er veeeeeldig langt fra min arbeidsplass tl legen, og derfor ønsker jeg tidlig eller sen time. I opprinnelige mailen sa de at jeg ikke var 12 uker før slutten av juni, men jeg sa at 13 juni var jeg tolv uker. I forhold til jobben min er det ikke så lett å planlegge så ønsket en avklaring slik at det skal gå an å ta høyde for dette.

Fikk time 13 juni kl 0830 :D

Synest bare det var rart at de ikke bare kunne gi meg en time og bli ferdig med det liksom:wacky: Jm ville heller ikke ta imot meg før uke 24, men fikk kranglet meg til tidligere time der og :p:D:rolleyes:

Jeg bestilte time i uke 6 pga bekkenløsning, og fikk beskjed om at vi burde sette opp time til første sv.skapskontroll samtidig hvis hun skulle få det til. Det var en ledig mulighet i min 12.uke. Eller hadde jeg måtte vente til uke 15.

Vært 2 ganger hos jordmora skal den 3 gangen 9 juni kun før å høre hjerte. 1 gang va æ 7 uke. Andre gang va glu belastning i uke 10+3.

Back
Topp