Reagerer på Garmin treningsklokke..

Pardon97

Betatt av forumet
VIP
Jeg har Garmin Forerunner 735XT, etter 1 mnd bruk la jeg merke til røde merker etter klokken..

Har prøvd å vaske klokken etter treningsøkter og latt den tørke før bruk igjen. Men får fortsatt røde merker, og det tar flere dager før det forsvinner igjen. Har noen få ganger klødd, men da har jeg alt vært rød og klam i huden etter treningsøkt.

Jeg prøver å finne ut om det er jeg som reagerer på klokken/ silikonet, eller om det evt er selve reimen som inneholder noe som trigger huden/ kanskje en feilproduksjon(?). Har ikke opplevd noe sånt på andre klokker før (vanlige klokker), men har ikke hatt andre typer treningsklokker. Har prøvd å finne andre type reimer, men fins ingen til akkurat denne klokken. Jeg vurderer å kjøpe ny, men ønsker jo å unngå det dersom det er klokken/ produksjonsfeil på silikonet som kan være årsaken. Evt om jeg er nødt til å bytte klokkemerker ved kjøp av ny..

Har du samme klokke og opplevd det? Evt opplevd med andre klokker?

Jeg har det slik jeg og, men jeg har Fitbit. Det er riktignok ikke "ekte" reimer, men kjøpt på Ebay. Jeg regner med at det er materialet reima er laget av.

Jeg har det slik jeg og, men jeg har Fitbit. Det er riktignok ikke "ekte" reimer, men kjøpt på Ebay. Jeg regner med at det er materialet reima er laget av.
Nå falt jeg litt av, du har kjøpt fitbit fra eBay siden reimen ikke er ekte? Klokken min er kjøpt fra Elkjøp og kostet en del, så kan ikke tenke meg at reimen er i dårlig kvalitet eller er det akkurat det du mener?

Jeg har en annen klokke. Men har som Sylvanas uekte reim. Den første ble utslitt så jeg har kjøpt mange nye på ebay. Noen tåler jeg. Andre får jeg flassende eksem av. Og jeg kan tåle en og ikke en annen av to fra samme leverandør i ulike farger

Nå falt jeg litt av, du har kjøpt fitbit fra eBay siden reimen ikke er ekte? Klokken min er kjøpt fra Elkjøp og kostet en del, så kan ikke tenke meg at reimen er i dårlig kvalitet eller er det akkurat det du mener?

Kan bytte ut reimen på den, og reimen fikk jeg fra Ebay :)

Jeg har en annen klokke. Men har som Sylvanas uekte reim. Den første ble utslitt så jeg har kjøpt mange nye på ebay. Noen tåler jeg. Andre får jeg flassende eksem av. Og jeg kan tåle en og ikke en annen av to fra samme leverandør i ulike farger
Såpass..

Prøv å kjøp en reim i annet materiale

Bestilte nettopp fra loepeshop.no, de hadde alle farger inne :) (hvis du ønsket å sjekke om det var produksjonsfeil eller lign)

Jeg har samme problemet med mine reimer fra Fitbit!

Det jeg gjør er at jeg dynker reima i Klorhexidin så fort jeg merker at det begynner å bli et problem igjen :)

Det jeg gjør er at jeg dynker reima i Klorhexidin så fort jeg merker at det begynner å bli et problem igjen :)

Det var et tips jeg og vil prøve. Men jeg har gått så lenge med dette at jeg tror at merkene har blitt mer eller mindre permanente ^^

Det kan jeg prøve neste gang.
. Kan gå lenge med samme reim uten problemer. Mest problemer i perioder hvor jeg går hyppig i svømmehall.

Her reagerte jeg både på garmin og polar. Mistenker at det er selve pulssensoren som irriterer. Jeg kjøper ikke en tredje for å prøve

Det var et tips jeg og vil prøve. Men jeg har gått så lenge med dette at jeg tror at merkene har blitt mer eller mindre permanente ^^
Verdt et forsøk :) Sånn her så jeg ut sist jeg fikk utslett :p gikk sånn i flere uker :p
Screenshot_20200630-134008_Gallery.jpg

Reagerte slik på fitbit og fikk bytte den inn i noe annet hvor jeg kjøpte den. Tok riktignok å bytta til noe helt annet da enn klokke på armen. Ble så plaga av det utslettet at det frista lite å prøve nytt egentlig.

Har Garmin vivomove og reagerar på reima om eg har den for stramt sånn at det fort blir klamt under. Men etter at eg løsna litt på reima og tok av klokka på natta, så har eg ikkje vert plaga med utslett lenger. Samme gjeld sambuar, han har anna type Garmin klokke, men med samme reim-materiale.

Verdt et forsøk :) Sånn her så jeg ut sist jeg fikk utslett :p gikk sånn i flere uker :p
Vis vedlegget 330085

Sånn blir jeg om den sitter stramt, så ejg ahr det et hkk løsere

Men tidvis får jeg et område på størrelse med en mynt, rød, tørr, flassende og kløende. IKKE der låsen er, jeg ville jo fort trodd det var noe dritt i det metalelt på en ebay-reim, men på andre siden av hånden, altså undersiden av armen men ikke der låsen er.

Back
Topp