Reagerer dyrene deres på graviditeten?

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Inspirert av en annen tråd, men et litt annet tema; merker dere forskjell? Jeg har hest, og han har den siste tiden begynt å ikke ville la meg gå ifra han, følger etter så godt det lar seg gjøre. Lurer faktisk på om han kommer til å bli sjalu på mini, han har jo vært mitt eneste "barn" de siste 10 årene ;) En skikkelig "mammadalt" som jeg har hatt med meg på absolutt alt!

Har en hund på 8 år som vært hos meg siden hun var valp. Veldig på å dilte etter meg, til og med in på do! Ikke vært sån før. Skal absolutt ligge ved siden av sengen å sove, aller hellst oppi! Men der går grensa. Hun røyter noe fryktelig akkurat nå. Om det er fordi høsten er så varm, eller om det faktisk har med graviditeten å gjøre, det vet jeg ikke. Noen som sa det kunne påvirke. Har hatt vogna stående i stuen snart en måned, sån at hun blir vant til den, å tenker ta noen turer med "vogn trening" før baby kommer nå i desember. :rolleyes:

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mine tre hunder merker jeg veldig forskjell på.. De er roligere, myyye mer kosete og de "krangler" litt om hvem som skal ligge på magen :) :)

Sendt fra iphone via bv forums app

Har 2 katter og merker stoor forskjell på de.
Hannkatten min er blitt fryktelig klengete - han er mammadalt fra før, men nå kan det ganges med 10. Men han er veldig forsiktig med magen. Legger seg alltid inntill meg, istedetfor å legge seg oppå meg som han gjorde før. han ligger veldig ofte å stirrer på magen, mens ørene hører veldig nøye etter. Hunnkatten min var ikke så kosete før, men nå eeeelsker hun å ligge oppå magen når jeg sitter. Blir jo et lite bord. Når hun ligger der å maler så det jooomer sparker lillegutt alltid tilbake. Så tenker jeg har fått meg to barnevakter som er veldig klar for rollen:)

• Liker
Reactions: H27
Ja, hunden min merker det veldig. :)

Hunden ei tispe på 4 år, hun viste det før meg begge gangene, passer på meg,dilter:)
Kattene er roligere, liker å ligge tett inntil meg nå og prrre:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vår hund som egentlig er en pappadalt er nå kun ved min side om nettene. Merket det på han nesten før vi visste noe selv. Jeg har termin den 20. Nov og er veldig dårlig slik at jeg er mye sengeliggende. Hunden vår ligger trofast ved min side hele dagen uten å mase, han spiser når jeg må spise og må på do når jeg må på do. Gullgutten vår :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har to katter men de har ikke reagert noe på graviditeten. Men den ene katten reagerte veldig forrige gang etter babyen hadde kommet , når han gråt. Da skulle han trøste babyen, men for oss var det litt skremmende i begynnelsen siden vi trodde hun skulle bite babyen. Så er spent på hvordan hun tar det denne gangen når vi får en ny baby i huset. Og med den andre katten siden vi ikke har hatt han så lenge.

Vår bortskjemte labbis, som vi har hatt siden han var valp(snart 4år) et blitt veldig overbeskyttende ovenfor meg. Han er heldigvis blitt roligere på tir og trekker ikke i båndet slik han gjorde med meg før (alltid lyet "pappa"). Jeg har i det siste hatt problem med bekkenet og sliten, så tempoet mitt på tur har redusert seg kraftig. Det justere han seg til. Men det at han er ekstrem overbeskyttende er litt skremmende. Aldri bjeffet på andre hunder, og nå har han plutselig begynt med det (kun med store hunder som er på hans størrelse) som at han gir beskjed at dei ikkje skal bølle meg han/oss. Gjer det ikke på tur med pappaen. Så veldig rart. Og han brommer når folk går i oppgangen når jeg og han er alene. Har han aldri gjort før heller. Hehehe så er spent på hvor beskyttende hab blir når barnet kommer. Han er en veldig familie hund

Hannhunden min er blitt sykt oppmerksomhetssyk. Krever masse kos om dagen. Vet ikke om det er fordi jeg er gravid jeg, siden at det kun har pågått de siste ukene og jeg er jo 37 uker på vei!

Back
Topp