Reagerer du

Bæbæ lille lam

Glad i forumet
Om en har på seg olabukser, joggesko osv?
Altså hverdags klær?

Nei faktisk ikkje :)
Folk får gå med hva dei vil for min del, om det så er jul, 17 mai eller en helt vanlig mandag :)

Ja det gjør jeg... Hvertfall om det er barn som kommer i f.eks jeans og hettegenser i 17. mai toget.

Jeg synes ikke det er noe farlig med en kul jeans, kul skjorte og slips og kanskje en liten sløyfe på et barn:)

Ja, hadde syntes det var fryktelig trist med hverdagsklær på festdager, men jeg hadde ikke brydd meg noe mere med det...Folk får gjøre som de vil...

Kunne ikke brydd meg mindre.

reagerer vel ikke noe særlig, men synes det er greit å pynte seg litt når det er 17 mai. trenger ikke å være så mye, men en skjorte og en kul jeans eller noe er jo greit!

Nei, egentlig ikke. Men forventer rene klær ihvertfall.
Har gått i olabukse og hvit olabukse o.l. i barnetog før.

Uff, veldig kjipt for de som ikke har noen penklær, og ikke råd til og kjøpe nytt før 17. mai. Skal man holde seg inne da, for og unngå negative reaksjoner?

Frk. Tvert I. Mot skrev:
Uff, veldig kjipt for de som ikke har noen penklær, og ikke råd til og kjøpe nytt før 17. mai. Skal man holde seg inne da, for og unngå negative reaksjoner?

Man er vel klar over 17.mai hvert eneste år. Så det blir for dumt å komme med den unnskyldningen...
Er ikke så mye som skal til. Ei fin skjorte koster 79-199 kr.

Senator Malin skrev:
Frk. Tvert I. Mot skrev:

Man er vel klar over 17.mai hvert eneste år. Så det blir for dumt å komme med den unnskyldningen...

Når man har gått ned 25 kg. siste 8 måneder, så har man ikke så mye fra før som passer.
 Og når den med inntekten har blitt trekt 50% skatt, selv om man har levert skattekort, 3 måneder etterhverandre og ikke hatt annledning til og oppdage dette pga. sene lønnslipper, uteblitte lønnsslipper, sykemelding hvor man fikk beskjed om at nav skulle utbetale pengene mens arbeidsplassen gjorde det, så summene stemte overens og man trodde man hadde en ukes lønn til gode + div. rot med lønnsutbetalinger, så sitter man plutselig med 18000 mindre i løpet at tre måneder enn anntatt..
Når man i tillegg har ett barn med store problemer, som står månedsvis i kø fordi det er så lang ventetid på offentlig hjelp, at man blir nødt til og gå privat så koster det også sitt. Nermere bestemt 1100,- for første time og 800,- for de neste.
Vel, jeg prioriterer kanskje helt feil som setter helsen til mine barn før 17. mai klær og det og se flott ut men..
Uforutsette ting kan skje! vi har hatt stell på økonomien i alle de 7 årene vi har vært sammen. Vi har hatt en god buffer konto osv. Men så skjedde altså veldig mye på en gang her. Blir for dumt og komme med den at man vet at 17. mai kommer hvert år.
Ja, en fin skjorte koster gjerne 199,- Også må man ha en fin bukse til samme summen. Også trenger barna nye klær. Også trenger kanskje gubben nye klær. Da er det plutselig snakk om litt mer enn en hundrelapp liksom.
Og at folk skal bli "utestengt" eller sett ned på/dumt på akkurat denne dagen, som alle bare burde feire og glede seg over, blir så smålig og tåpelig!

Folk velger selv hva de vil gå med den dagen, som alle andre dager. Jeg reagerer ikke negativt om noen går med det ene eller det andre.

Nei absolutt ikke. Hvorfor skal man reagere på noe sånt!? Folk må vel få lov til å ha på seg hva de vil uten at folk skal reagerer og bry seg med det.

Så lenge klærne er rene og hele så bryr e meg ikke om det.
Folk har på seg mye rart i 17.mai-tog her i bodø men det e reager mest på er når ungene kommer i fillete klær som ikke har vært vasket på flere uker.

Skoene kan man gå i det man vil, så lenge de er behagelig å gå med.
Værste e veit e voksne som tvinger barn til å gå med vonde sko!

Kle på ungen din det du føler for :)
E gikk i dongeribukse og finskjorte/genser samt joggesko da e va lita:)

En fin dongri er ikke noe problem for meg, altså "fine" hverdagsklær. Men, når det kommer til joggeklær og utvasket klær da syns jeg det er litt drøyt. 
Det er ikke mange dager i året det er forventninger til at man pynter seg litt ekstra, selv syns jeg det er stor stas å pynte opp snuppa, meg selv og sambo den dagen :)

RobinHood skrev:
Ja, det synes jeg er litt dårlig egentlig. Spesielt på 17.mai, ettersom det er Norges Nasjonaldag.. 

Er ikke dette nettopp en dag der man bør ha respekt for sine medmennesker og deres forskjeller, og ikke henge seg opp i klær og det overfladiske?

Nei!
De som reagerer negativt på sånt kan ikke ha store bekymringene i verden.
Fælt så materalistisk verden er blitt.

Ja, om det er folk som er med i toget så gjør jeg det og spes om det er barn.

Nei, det får da være grenser på!

Sålenge man ikke kommer i utvasket jogebukse, hullete genser og utslitte, hullete joggesko, så får virkelig folk ha på det man vil ja...

Ei hel, ren dongeribukse og en pen genser/skjorte holder lenge.

Guttongen her fikk ei kul dongeribukse med seler i bursdagsgave. Så jeg la den tilside, å kjøpte ei kul skjorte til. Sorte joggesko også skal jeg se om jeg finner ei caps/hatt som passer til. 
Da droppa jeg å kjøpe dress, slik jeg hadde planer om. Man kan jo være litt tøff og pent kledd, man trenger ikke nødvendivis å være stivpyntet med dress og flosshatt.

Og jeg hadde prioritert å kjøpe ny vaskemaskin å vaske klærne de allerede hadde, fremfor å kjøpe nye om det hadde vært et tema! 

Senator Malin skrev:
Frk. Tvert I. Mot skrev:

Hva med de som ikke har 79 kr å bruke på fin skjorte da? Synes det blir litt for dumt å si slikt jeg.. Men jeg synes fortsatt ikke man skal komme med joggebukse.. Men ha på seg det man har! 

Back
Topp