reagerer barna dere på kulde??

anette80

Betatt av forumet
nå når det er så kaldt ute blir adam så rødprikkete og tørr på hele kroppen, pappaen var også sånn når han var liten..
og en annen ting han driter til den stor gullmedaljen, har hatt diare i 2 uker, men ikke feber eller vært syk,  han har akkurat fått to jeksler oppe en en hjørnetann nede.. de i bhg mener jeg burde dra til legen å sjekke, men han har alltid bæsja mye når han får tenner.

Isabelle har atopisk eksem, men ble ganske bra i sommer, og nå i høst har hun vært nesten helt bra (har litt på den ene hånden som blusser opp av og til). Men nå de siste dagene, som det har vært kaldt, har det blusset opp igjen dessverre. Værst på "nakne" områder, ansikt og hender, men hun har litt på magen også, og oppå fotbladene.

Tror du kan stole på deg selv ang. den bæsjingen til Adam, du vet jo best hvordan han bruker å være når han får tenner. Skulle det imidlertid vare lenger enn det pleier kan du jo kontakte legen.

hmm.du får passe på å smøre godt med krem der han blir prikkete.ang diare så kan det være laktoseint.ikke gi han melk på noen dager og sjekk hvordan magen blir da.Robin hadde det likedan.vi kutta ut melka noen dager.da ble han bra.nå bruker vi laktoseredusert melk og det funker fint.han spiser yoghurt som vanlig[:)]

Gaute har vært veldig fin i huden nå i sommer, men nå er han blitt tørr igjen. Vi smører med A-Derma krem på kroppen, i ansiktet smører vi med A-Derma for sensitiv hud.

Ang. magen så er det mye som kan gjøre at han reagerer. Om han får mye fiber så kan det være det, men aller helst er det vel tennene som du sier. Jeg tror også du bare kan stole på deg selv, men prøv å kutt ut melk og grovt brød.

Håper han blir god i magen snart[:)]

ORIGINAL: camika

Gaute har vært veldig fin i huden nå i sommer, men nå er han blitt tørr igjen. Vi smører med A-Derma krem på kroppen, i ansiktet smører vi med A-Derma for sensitiv hud.

Ang. magen så er det mye som kan gjøre at han reagerer. Om han får mye fiber så kan det være det, men aller helst er det vel tennene som du sier. Jeg tror også du bare kan stole på deg selv, men prøv å kutt ut melk og grovt brød.

mine barn får noen røde blussende prikke rpå kinna i kulden... prøver å være flink å smøre med en skikkelig fet hudkrem for å beskytte de mot kulden...

mang magen har jeg ikke noe svar... Malin har kronisk løs mage!!

ORIGINAL: Lillo_82

ORIGINAL: camika

mine barn får noen røde blussende prikke rpå kinna i kulden... prøver å være flink å smøre med en skikkelig fet hudkrem for å beskytte de mot kulden...

mang magen har jeg ikke noe svar... Malin har kronisk løs mage!!

Husker ikke om jeg har spurt deg om dette før, men du gir henne ikke noe med kunstig søtstoff? Det kan de bli løse i magen av (og det er generelt ikke anbefalt for små barn). Isabelle var mye løs i magen en periode, og vi kuttet ut Bioviten, da ble hun helt fin.[:)] Den er det jo kunstig søtstoff i, og det står dessuten på flasken at den kan virke avførende ved stort inntak. Vi ga henne jo bare den anbefalte dosen, men hun tålte den tydeligvis ikke.

Han her bæsjer og masse når han får tenner. Du kan jo ringe HS sånn for barnehagens skyld.. Så slipper du det "maset".
Jeg var sammen med en for maaange år siden som reagerte sånn på kulde. Men kun når han hadde kledd seg lite.

eneste jeg merker her. er at han blir mere tørr, særlig på kinnene!!
smører med en fet krem!! han har det med å få tørre flekker på kroppen, var fin i sommer, men blitt værre igjen nå!!

Back
Topp