reagere på mat...?

Maispire2018

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Mailykke 2018
Noen andre så reagere på mat?
Kjente det før eg var 12 uker at hvitløk kunne eg ikkje ha og heller ikkje mye vanlig løk. Då får eg vondt i magen.
Men jordbær og sånn fruktkoktail, er jo helt forferdelig. Kom ikkje på at det skulle være noe å være forsiktig med. Men har ikkje noe igjen i mageesekken etterpå det nei... off....
Trur ikkje eg kommer til å klare å spise jordbær på langt over et år igjen, og er egentlig veldi glad i det...
Blei mye syt nå... hehe
Har dere noe som dere reagerer på? Begynner å bli skeptisk til å spise noe slags dessert eller frukt utenom eple og banan kjenner eg....

jeg taklet ikke hvitløk smak eller luft de første 20 ukene, men nå går det fint.. 
Har mistet smaken på servelat og.. Går bare ikke ned.. 

Det er vel ikke uvanlig at det er sånn.. Hørt om mange som aldri har likt ost, men spiser det gjennom hele svangerskapet for så å ikke like det igjen etterpå=) hehe.. 

Det er vel ganske vanlig ja, å reagere på enkelte matvarer eller få ekstremt lyst på andre. Har jo hørt om folk som har helt hemningsløst lyst på asfalt, liksom... hehe.. Så det skjer mye rart med kroppen når man er gravid. Heldigivs har jeg ikke opplevd noe av det selv; ingenting jeg har aversjon mot og ingenting jeg er spesielt hekta på. Eneste er kanskje at jeg syns sur frukt (gønne epler, halvmodne nektariner, rips etc) er ENDA bedre enn før hehe :).

Så lenge du får i deg nok mat og nok og riktige nærinsstoffer sånn generelt, er det nok best å bare styre unna de tingene du ikke takler ja :).

Takk for svar:) off... godt det går fint nå;)
Merkeligt hehe;)

Hehe...
Takk får gjør det;)

det er da ingen grunn til å ikke spise jordbær sålenge du vasker de...

Nå tolket jeg det som at dette var mat hun ikke likte å spise, som hun ble kvalm og kastet opp av. Og ikke han hun ikke ville spise det av redsel for en eller annen smitte. Blir man dårlig av det er det jo like greit å la vær, men er enig med deg i at det ikke er noen grunn til å ikke spise jordbær sånn generelt hvis man har lyst på det :-)

jeg får ikke lov å spise noen form for løk.. =P da blir jeg enormt kvalm og kaster opp alt igjen :P ellers er det vel ingenting jeg ikke får lov til ^^ 

Off får styre under løken du då Silje 91... ikkje godt:/

Cowboylaila og isfrid: Stemmer... Tåre ikkje å spise det siden eg bare kaste opp...
men klart me må vaska ting godt i all fall nå;)

Takk for svar, kroppen er merkelig når me er gravide:P

Denne gang har alle matvarer gått fint, i motsetning til sist da mat ikke smakte som før de første mnd. Har beg å like tomat da, det gjorde jeg ikke før jeg ble gravid ;-p

Så bra:) hehe merkeligt...

Jeg klarer bare ikke rent svinekjøtt. Brekker meg bare av tanken! Og så tåler jeg fint lite kaffe. Jeg er ikke noen stor-drikker, men de gangene jeg drikker kaffe så kommer det fort ut igjen...

Offdå... ikkje godt.
Sluttet å like kaffe når eg blei gravid, veldig rart.

ahaaa, nå skjønte jeg hehe..
jeg tåler og spise alt... men er matlei og vil ha fårepølse, salami og anna spekemat hehe.. gleder meg til jul ;)
verre blir det når man skal amme, noen barn reagerer på nesten alt mulig...

Ja, er merkelig hvor mye kroppen har forandra seg.. Like spent på reaksjon når jeg spiser noe jeg ikke har spist på en stund... Hehe :) løk er i grunn litt vanskelig å styre unna, er løk i VELDIG mye... En liten bit løk og det var den middagen...:(

Jeg har hatt det helt ekstremt de siste 3 dagene tåler ingenting...blir bare så kvalm av ALT jg spiser. Tar ikke langt tid før jeg blir skikkelig dårlig bare av å spise brødskiver.....:( vet ikke hva jeg skal spise lenger jeg... har ikke klart å sove pga kvalmen...

Offdå...:S
Levde på Ritz kjeks og tørre knekkebrød når eg va kvalm også sjokolademelk. Det hjalp på å nøytralisere magesyren, melk er jo bedre sikkert, men like ikkje melk...
Håpe du finne ut av någe så funke for deg, å va vell seint å ver kvalmen nå! off!:S
håpe det gir seg;)

Back
Topp