Reaaksjon på fragmin sprøyter

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Jeg har begynt å få skikkelig rødt utslett på magen der hvor jeg setter fragminsprøyter. Det klør nå helt sinnsykt å. Kan det være en reaksjon på sprøytene? ImageUploadedByBV Forum1406530999.198361.jpg
 
Jeg har begynt å få skikkelig rødt utslett på magen der hvor jeg setter fragminsprøyter. Det klør nå helt sinnsykt å. Kan det være en reaksjon på sprøytene? Vis vedlegget 70143

Hei:)

"generelle lidelser og reaksjoner på administrasjonsstedet" er en vanlig bivirkning av Fragmin. Utslett er også oppført som en bivirkning av Fragmin. Så din reaksjon kan være av Fragmin.

Synes du skal ta det opp med legen, hvis det er lenge til neste kontroll, reaksjonen blir værre eller kløen blir "uholdbar" synes jeg du skal kontakte legen med en gang så du får hjelp raskt.

Å variere stikkstedet kan hjelpe deg (det gjør du sikkert allerede) Husk også på å ikke massere stikkstedet rett etter injeksjonen.

Andre ting som kan hjelpe er å stelle litt ekstra godt med magen. Smør for eksempel en rik fuktighetskrem eller en helt nøytral olje på magen, det kan bida til at huden får roet seg litt ned og lindre kløen litt. Et tips er å sette fuktighetskremen i kjøleskapet, selv om den blir litt seigere å smøre ut er det veldig behagelig å få iskald fuktighetskrem på kløende områder:). Det finnes også en sinkspray (http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/A-Derma-Cytelium-100-ml/PID-922894.aspx) som "roer ned" huden og kanskje kan være fin til natten. Det fine med en spray er at man slipper å gni så mye, må man gni alt for mye på huden kan man jo faktisk gjøre slik at det klør mer.

Håper dette kan være til noe hjelp.
Lykke til med den lille!

Hilsen
Åse:)
 
Tusen takk for svar :)
 
Back
Topp