Re opp seng/vugge osv?

lykkeT

Forumet er livet
Julibarna2014
Febbisbebbis'18
Hvor tidlig gjør dere soveplasser/vogn helt klar?

Nå med vinterbaby vil vognbagen ha pose oppi, og den kan jo forsåvidt lukkes ganske godt, så den kan jo gjøres klar, men tenker på seng og vugge, så vil det jo egentlig rekke å bli litt støvete hvis jeg rer opp og gjør det helt klart nå. Særlig i stua, siden vi fyrer med ved.
Rett under 4 uker til termin. Samtidig er det jo veldig greit å ha alt klart! Is i magen i et par uker til, kanskje. :)

Hva gjør dere?
 
Jeg har gjort klar bedside crib, men avventer litt med vogna siden jeg har to stk som forløpig bruker den. Men tar meg ikke mange minuttene å få den klar :)
 
Dersom det er vanskelig å vente/dere vil ha det klart i god tid, anbefaler jeg å legge et laken e.l over til babyen kommer. Da samler eventuelt støv seg på det, og dyne/sengklær ligger rent og klart når lakenet fjernes.
Lykke til ;)
 
Tenker vi venter til vi kommer hjem fra sykehuset. Alt er klart/vasket/tørket/ristet osv.. så tar bare et par minutter å legge på for en av oss mens den andre ser til babyen :)
 
Som hun over nevner, legg over et pledd/laken eller noe for støvet i allefall :) Skjønner dere vil ha alt klart da :)
 
Jeg kommer til å vaske alt av sengetøy og så reie opp i uke 37 ish. Så legge et fleeze teppe over. Det kommer jeg sikkert til å rive av når fødselen er i gang. [emoji23]
 
For TS del ville jeg ha redd opp på soverommet, men ventet med det som skal i stuen :) Eventuelt redd opp, men lagt et teppe over slik som det nevnes over. Jeg tror jeg selv kommer til å ordne det rundt uke 36-37, men legger da mulig noe over. Tenker da få samboer til å støvsuge og vaske soverommet godt først ;)
 
Her er vugge og vogn redd opp for lenge siden :love017 Er så utålmodig og liker å være tidlig ute med alt. :laughing002 Akkurat skrudd sammen seng og skal re den idag. Legger bare tepper over, også kan jo dynene få en liten luftings når tiden kommer.
 
Jeg har lagt klart det som skal på senga i fotenden på senga. Vogna står klar i boden, så det er bare å bytte sportsdelen til storebror med dypdelen til mini.
Edit: Lekegrinda som jeg skal bruke i stede for vugge er ikke klar. Må vaske laken og kant på den, samt heve den.
 
Jeg har redd opp bed side crib, men lurt å legge laken/teppe over mtp støv, ja! Det skal jeg jammen gjøre.

Har lest at det ikke er heldig med sengekant, bruker dere det?
 
Jeg har redd opp bed side crib, men lurt å legge laken/teppe over mtp støv, ja! Det skal jeg jammen gjøre.

Har lest at det ikke er heldig med sengekant, bruker dere det?

Vi bruker ikke sengekant, det kan øke risikoen for kvelning og krybbedød.
 
Prøver på ny, uten direktelinker nå.

www.speiltvillingene.blogg.no

Innlegget heter "TIPS til hvordan re opp BARNESENGEN" og er skrevet 27.09.2013.

Det var faktisk et godt eksempel på hvordan jeg ikke rer senga, med tisselaken, pute OG kanter i senga. Det nytter jo ikke å gjemme puter og kanter under et laken, det er fremdeles opphøyde kanter i senga som babyen kan rulle inn i, og som kan skape pusteproblemer.
 
Det var faktisk et godt eksempel på hvordan jeg ikke rer senga, med tisselaken, pute OG kanter i senga. Det nytter jo ikke å gjemme puter og kanter under et laken, det er fremdeles opphøyde kanter i senga som babyen kan rulle inn i, og som kan skape pusteproblemer.

Hvordan rer du opp sengen?
 
Slik LUB anbefaler.

Spør også for andres del. Syns ofte det er mye utgreiinger om hvordan ting ikke skal gjøres, heller enn å være detaljert/konkret om hvordan noe bør være.

Har vært inne på nettsidene deres før jeg så dette, og foretatt noen endringer.
Nå ser sengen slik ut fra bunn til topp:
Ny madrass, overmadrass uten plastunderlag, laken, sovepose.
 
Spør også for andres del. Syns ofte det er mye utgreiinger om hvordan ting ikke skal gjøres, heller enn å være detaljert/konkret om hvordan noe bør være.

Har vært inne på nettsidene deres før jeg så dette, og foretatt noen endringer.
Nå ser sengen slik ut fra bunn til topp:
Ny madrass, overmadrass uten plastunderlag, laken, sovepose.

Syns det er kjempefint at du spør, og setter fokus på det. Det er sant som du sier - skal høre med lub om de kan lage en «mal» eller lignende på hvordan man rer senga tryggest mulig.

Hva slags soveposer har du til nyfødt? Jeg sliter med å finne en varm nattpose som passer, så er veldig åpen for tips!
 
Back
Topp