Raynauds syndrom

Ja!

Varmeposer fra ammehjelpen.no og svart te før/under amming funker her. Er bedre hvertfall. Ikke helt borte men... Også har jeg kjøpt noe som heter ammeplaster ImageUploadedByBV Forum1476223847.600524.jpg
på apoteket, som jeg har på knoppene så ikkenoe gnisser på dem.

Fikk det etter den dumme soppen!

Ja!

Varmeposer fra ammehjelpen.no og svart te før/under amming funker her. Er bedre hvertfall. Ikke helt borte men... Også har jeg kjøpt noe som heter ammeplaster Vis vedlegget 201815
på apoteket, som jeg har på knoppene så ikkenoe gnisser på dem.

Fikk det etter den dumme soppen!
Tusen takk for tips! Har fått det etter trøske og stafylokokker:o Ganske vondt til tider:(

Uff tror jeg også har fått det pga sopp... Men dere som har det, blir brystvorta hvit hver gang etter amming? Mine blir ikke alltid det

Uff tror jeg også har fått det pga sopp... Men dere som har det, blir brystvorta hvit hver gang etter amming? Mine blir ikke alltid det
Nei, skjer ikke hver gang. Og, trenger ikke være i forbindelse med amming heller. Om jeg står toppløs på badet og kommer borti så kan de bli hvite og skikkelig smertefulle. Det har hjulpet meg med en varmeflaske faktisk. Legger varmeflaske i sengen til Frøet før hun skal legges om natten. Når hun er lagt stjeler jeg flasken og klemmer den til brystet. Har hjulpet:)

Nei, skjer ikke hver gang. Og, trenger ikke være i forbindelse med amming heller. Om jeg står toppløs på badet og kommer borti så kan de bli hvite og skikkelig smertefulle. Det har hjulpet meg med en varmeflaske faktisk. Legger varmeflaske i sengen til Frøet før hun skal legges om natten. Når hun er lagt stjeler jeg flasken og klemmer den til brystet. Har hjulpet:)
Takk for tips! Da skal jeg prøve det :-)

Ull på brystene 24/7, holde beina og hendene varme, ikke engagsinnlegg, amme effektivt (minst mulig stimulering av brystvorten uten om selve måltidet).. :-)

Lurer påom det er det jeg også har fått. Får hvite brystvorter etter amming, men skjer ikke hver gang og fryktelig vondt :( Gruer meg til amming noen ganger...

Lurer påom det er det jeg også har fått. Får hvite brystvorter etter amming, men skjer ikke hver gang og fryktelig vondt :( Gruer meg til amming noen ganger...

Høres sånn ut ja.. Uff det er grusomt! :-(

Er absolutt ikke noe godt:( Noen dager er verre enn andre.

Hvis jeg ikke passe på å ha det varmt og at jeg er varm i hele kroppen - da er det ille. Ellers går det greit.

Men drikk sort te (hjelper på spasmene) og kjøp deg varmeposer å ha på brystene etter amming (Evt om du rekker før). Jeg kjøpte på ammehjelpen.no, og kjøp gjerne de kompressene jeg har lagt bilde av i en kommentar litt lengre opp fra Apotek1. Minst mulig berøring av knoppene mellom amming.

Jeg har prøvd medisinene (Adalat) i tillegg, men da fikk jeg migreneanfall :-(

Nå prøver jeg trappe opp amming på det brystet som ikke er så rammet, og trapper ned på det andre. Hvis ikke det funker må jeg slutte, orker ikke mer smerte.

Dette fenomenet starter hos meg tidlig i graviditetene. Det var sånn jeg fant ut at jeg var gravid med Nr 4 :o
Jeg sliter alltid når det er mye vind, kalde hender, eller føtter. Da må jeg rett hjem fra lekeplassen for det gjør så fryktelig vondt.
Jeg fryser liksom ikke føler jeg, men brystvortene er av en annen oppfattelse :o

Dette fenomenet starter hos meg tidlig i graviditetene. Det var sånn jeg fant ut at jeg var gravid med Nr 4 :o
Jeg sliter alltid når det er mye vind, kalde hender, eller føtter. Da må jeg rett hjem fra lekeplassen for det gjør så fryktelig vondt.
Jeg fryser liksom ikke føler jeg, men brystvortene er av en annen oppfattelse :o
Uff, og det har du klart å leve med i alle graviditeter og amminger?
Vet snart ikke hvordan jeg skal overleve ...

Uff, og det har du klart å leve med i alle graviditeter og amminger?
Vet snart ikke hvordan jeg skal overleve ...

Det er verst UTE og i den kalde årstiden, for meg. Det slår ikke inn under vær amming heldigvis. Men det slår til plutselig uten forvarsel så jeg passer alltid på at jeg har ull innlegg inderst på brystvortene, og papir utpå der igjen. For og fange opp lekkasjene i løpet av natt/dag. Og jeg prøver, og ikke la noe gnisse borti brystvortene. Jeg føler det er noen som står med lighterflamme på begge brystvortene når det slår til det er et smerte h*^%#* når det slår til :eek:
Håper du finner gode metoder for og unngå det og at det roer seg hos deg❤️ Føler så med deg :)

Back
Topp