Raynauds fenomen

TessAlp

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2016
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Noen her med erfaring? Har prøvd alle tipsene som står på ammehjelpen. Er så sliten og lei av ammingen men ønsker så sterkt at det skal fungere og fikk ikke legetime før den 14. Vet ikke om jeg klarer å holde ut til da.

De kunne ikke hjelpe mer da det er lege som evt må skrive resept på medisiner.
Ring lege igjen og forlang time før og si at du evt slutter og amme lille. Du risikerer jo å komme til en annen lege på kontoret om det er flere, men det er vel verdt det :)

Ring lege igjen og forlang time før og si at du evt slutter og amme lille. Du risikerer jo å komme til en annen lege på kontoret om det er flere, men det er vel verdt det :)
Får gjøre det i morgen!

Jeg fikk barn i august 2015, og jeg hadde dette! Merket ting allerede på sykehuset, men det ble ikke tatt alvorlig. Jeg gråt meg igjennom ammingene og gruet meg til lille ble sulten. Da jeg ble tatt på alvor og ble tilbudt medisiner så hadde jeg mistet nesten all melk, så det gjorde at jeg slutta å amme.
Dette er sinnsykt vondt, så føler veldig med deg! Håper du får medisiner. Husk å hold brystene varme nå som det begynner å bli kaldt, for kulde forverrer det veldig.

Jeg har det, men fikk beskjed om at det ikke var noe å gjøre med det annet enn å holde seg varm.. :( kan man få medisiner altså??

Jeg har trodd jeg har hatt sopp i flere uker, vært på ammepoliklinikken nå og fått konstantert mest sannsynlig dette. Tipset var å drikke te rett før/under amming (obs ikke søle på barnet), og bruke varmepose på brystene 10 min før amming og rett etterpå.

Få hjelp på ammepoliklinikken der du fødte!!!

Jeg hadde med første. Meg hjalp det å holde puppene VARME! Stoooore ullinnlegg døgnet rundt og ulltrøye under klærne og sjal oppå det hele da jeg var uttafor døra høst, vinter og vår. Nevnte dette på barsel denne gang. Da fikk jeg nesespray for tette melkeganger. Men har ikke trengt det denne gang heldigvis.

Føler med deg!!

Back
Topp