Raynauds fenomen

Jeg har det. Ullammeinnlegg, ulltrøye og absolutt ikke engangsammeinnlegg for min del. Litt bedre etter at jeg sluttet med ammebh, men heller bruke ammetopp som ikke strammet så mye. Fikk også tips om å passe på å ha varme føtter da jeg hadde en del smerter. Av en eller annen grunn hjalp det. Smertefri blir jeg nok aldri.

Samme her. Med begge. Var vel bedre med yngste, om det er vanlig vet jeg ikke.

Jeg hadde det, slutta å amme pga det. Holdt ut i ca 6 uker, hadde det hele tiden. Måtte ta Paracet flere ganger om natta, gråt meg igjennom amming, fikk full låsning i både nakke og rygg fordi jeg anspente meg pga smerter. Brystene ble helt hvite under og etter amming. Fikk vite at jeg hadde en ganske kraftig grad, kunne få medisiner for det av fastlegen. Men det fikk jeg tilbud om når jeg omtrent hadde mistet all melk og han var mer glad i flaske og mme enn pupp:p
Ikke for å anbefale flaske og mme, men det var det beste valget jeg har tatt! Ble behandlet for sopp osv i starten fordi vi trodde det var det.

Jeg hadde det, slutta å amme pga det. Holdt ut i ca 6 uker, hadde det hele tiden. Måtte ta Paracet flere ganger om natta, gråt meg igjennom amming, fikk full låsning i både nakke og rygg fordi jeg anspente meg pga smerter. Brystene ble helt hvite under og etter amming. Fikk vite at jeg hadde en ganske kraftig grad, kunne få medisiner for det av fastlegen. Men det fikk jeg tilbud om når jeg omtrent hadde mistet all melk og han var mer glad i flaske og mme enn pupp:p
Ikke for å anbefale flaske og mme, men det var det beste valget jeg har tatt! Ble behandlet for sopp osv i starten fordi vi trodde det var det.
Jeg lurte på sopp første gangen jeg merket det, for det er liksom samme beskrivelse; brennende følelse fra tuppen og innover i brystet. Skikkelig ubehagelig å ha på bh og stramme overdeler. :o

Jeg lurte på sopp første gangen jeg merket det, for det er liksom samme beskrivelse; brennende følelse fra tuppen og innover i brystet. Skikkelig ubehagelig å ha på bh og stramme overdeler. :o
Huff ja:( men tror ikke sopp hadde vært så vondt over så lang tid. Ja, jeg klarte omtrent ikke å dusje engang for det var så vondt å få vann på de:p
Jeg ble veldig sår i tillegg også var jo dette på sommeren så jeg kjøpte sånne kompress fra mam, som avkjøler. Det hjalp litt:)

Jeg har også vært innom sopp. Trodde det var det. Siden det ikke var det tenkte jeg betennelse og tette melkeganger. Men ikke det heller. Har jo reynauds på hender og føtter og, så burde nok tenkt tanken. Men jeg syns smertene har avtatt litt etter at jeg kuttet ut engangsinnlegg og sluttet med bh.

Hvis du ikke har store pupper kan jeg anbefale ammetoppene til hm. De er ganske romslige og gir helt ok støtte til mellomstore bryster. Sammen med ullinnlegg har mye av smertene blitt borte her. De er der fortsatt, men nå mye lettere..

Jeg har det. Utrolig slitsomt, særlig på tider jeg ikke kan bruke hansker. Om sommeren må temperaturen være over 20 grader konstant for at jeg skal være symptomfri. Helst over 23. Jeg kan ikke håndtere frysevarer O.l.

Glemte å nevne at min er kronisk og har ingenting med graviditet, amming O.l. Å gjøre.

Obs stramme klær bør du unngå uansett :) Spesielt mtp tette melkeganger også.

Jeg hadde det, og for meg ble det verre av at jeg brukte ammeinnlegg jeg ikke tålte.
Jeg byttet ammeinnlegg og da ble det bedre. Jeg måtte også passe på å ikke få spreng, og jeg gikk med ullinnlegg utenpå ammebh'en (jeg har atopisk eksem, og fant ingen jeg tålte å ha mot huden), og brukte et fleeceskjerf under jakken, brettet sammen over brystene når jeg skulle ut hvis det var kaldt. :)

Back
Topp