Rating-systemet

Eskimonika

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
August 2018
Septemberhjertene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Er det noen som kan forklare meg en ting.
Ved siden av profilen/nicket mitt står det en post for rating. Der er det grønn/blå/rød farge for ulike ratinger.
Jeg skjønner at den røde er negativ og den grønne er den vanlige. Men hva er den blå?

Er det noen som kan forklare meg en ting.
Ved siden av profilen/nicket mitt står det en post for rating. Der er det grønn/blå/rød farge for ulike ratinger.
Jeg skjønner at den røde er negativ og den grønne er den vanlige. Men hva er den blå?

Den skal visstnok stå for "nøytral", rødt for negativt, grønt for positivt. Hvordan/hvorfor man gir nøytral aner jeg ikke. Synes det litt dumt med den negative også, er ikke spesielt hyggelig dersom folk får denne, tross man er uenig osv. Men men...

Ok. Takk.
Hehe, aldri noe ok med negativt, men samtidig så finnes det jo gode diskusjoner på forum og da.

Det som er dumt er at noen kanskje tar tommel ned fordi de synes at det er en trist nyhet, ikke fordi de er uenige eller synes det er noe galt med innholdet... Da vil vel personen som postet den triste nyheten få rødt tall?

Det som er dumt er at noen kanskje tar tommel ned fordi de synes at det er en trist nyhet, ikke fordi de er uenige eller synes det er noe galt med innholdet... Da vil vel personen som postet den triste nyheten få rødt tall?

Eller som meg som flere ganger har bommet på likerknappen, og truffet tommel ned (endrer det jo når jeg ser at jeg har bommet da). Jeg har sett på to av innleggene mine som jeg har fått tommel ned på, og dette er typiske gledesinnlegg, så tipper det er noen som har bommet på tommel opp/ liker knappen:)

Går det ann å gå tilbake å se hva en har fått tommel ned på. Jeg har på et innlegg, lurer veldig på hva det er for noe.

Går det ann å gå tilbake å se hva en har fått tommel ned på. Jeg har på et innlegg, lurer veldig på hva det er for noe.
Hvis du trykker på den knappen som heter varsler (enten oppe på høyre siden eller på profilen din, da heter det rating), så får jeg opp ihvertfall.

Fant denne tråden http://forum.babyverden.no/threads/ratings.1794466/
Nedover, i innlegg 9, så er det en som forklarer og har lagt inn screenshot. Da ser man tydelig at f eks regnbue (optimistisk) gir nøytral rating og negativ rating gis av tommel ned, X (uenig) og klokka (gammel). De andre gir positiv rating.

Back
Topp