Rastløshet i kroppen *gravid*

081317

Forelsket i forumet
Eg er gravid, 36 uker på vei idag søndag.
Har spesiellt de siste ukene vært plaget med skikkelig uro i kroppen når eg skal sove, rykker til rett før eg skal sovne slik at eg våkner, pluss eg klarer ikke å ligge/sitte i ro, i skrivendes stund sitter eg i stuen å "dabber" med beina fordi eg klarer ikke å sitte i ro... Kjennes ut som om eg har tusenvis av maur som kryper rundt i kroppen, spesielt beina...
Eg sitter våken i timesvis om nettene, eg er så sliten, sover så utrolig lite.. Er helt forferdeligt!

Andre som har vært plaget med dette? Var det noe dere gjorde for å få det bedre? Kan lege gjøre noe?
Det er rett å slett helt forjævligt!!

Hadde perioder i graviditeten hvor jeg hadde det sånn. Utrolig slitsomt:( forsøk å legge beina høyt? Hjalp noe på meg. Eller kanskje en massasje:)

Kjenner så godt igjen den følelsen du beskriver. Jeg har ADHD og det der er et velkjent fenomen for meg selv utenom svangerskap. Det jeg har funnet ut som lindrer ubehaget litt i beina er å sette dem mot noe kaldt eller varmt bare for å få en eller annen form for sanse-stimuli som da får hjernen min fokusert på noe annet enn ubehaget jeg kjenner. Hos meg er det ofte det å kjøle ned beina som hjelper. Det går an å ta en brusflaske og fylle med vann og så legge i fryser. Når den er frossen kan du sette beina litt mot den. Pass på å legge noe i mellom eller bare bruke det korte korte stunder så du ikke får frostskader. ;-)

Kjenner meg godt igjen,slet med det samme på slutten av de to siste svangerskapene,vet ikke hvorfor det var slik...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Når jeg har hatt ubehag/kribling i beina har jeg tatt på meg støttestrømper, og etter noen timer har det blitt mye bedre.

Hjalp litt å ta magnesium!

Jeg var plaget med urolige bein før jeg ble gravid også da, fikk det når jeg ble trett, da klarte jeg ikke å ligge med beina i ro, og da var det bare å legge seg for det gikk ikke over. Det var en gang mens jeg var gravid, mot slutten, at det ble så ekstremt at jeg ikke fikk sove. Da fikk jeg tips her om å prøve å strekke ut litt, så gjør noen rolige tøy-øvelser på de kroppsdelene du er urolig i, se om det hjelper å slappe av?

Ellers vil jeg anbefale å ta magnesium.

Hadde ikkje sove ei einaste natt uten magnesium tabl, 2 pr kveld. I tillegg tok eg paracet mot bekkensmerter så det hjalp kanskje litt det og:)
Det tar forresten nokre dagar før magn virkar, så hold ut!!

Back
Topp