Rastløse/urolige føtter

Cyrus

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Påskekyllingene 2020
Tidligere svangerskap har jeg knasket tilskudd av magnesium for å forebygge rastløse, søvnaktige ben. Samt for kramper i leggene.
Nå begynte jeg med dette igjen for en uke siden og har fått mageplager, som jeg tror skyldes det.

Aner dere noe om noe annet som kan stabilisere rastløse føtter?
Det kribler og kryper fra knærne og ned, samt at de sovner begge to bare jeg sitter et par minutter :/
Utrolig plagsomt...

Jeg hadde det siste del av svangerskapet sist. Noen sa man kunne bruke sånn ice-gel på føttene når det var verst, men testet det ikke. Til meg kom det på kvelden og var et tegn på at jeg burde legge meg [emoji38]

Sliter med det samme selv, også når jeg ikke er gravid. Det er gjerne et tegn på at jeg må legge meg, ja [emoji2] Har du merket noe forskjell på om du tar magnesiumen med og uten mat, evt om det er bedre å ta den på morgenen eller kvelden? Jeg tok sinktilskudd en stund og den måtte jeg ta på kvelden, hvis ikke kastet jeg opp. Bare en tanke [emoji2]

Sliter med det samme selv, også når jeg ikke er gravid. Det er gjerne et tegn på at jeg må legge meg, ja [emoji2] Har du merket noe forskjell på om du tar magnesiumen med og uten mat, evt om det er bedre å ta den på morgenen eller kvelden? Jeg tok sinktilskudd en stund og den måtte jeg ta på kvelden, hvis ikke kastet jeg opp. Bare en tanke [emoji2]

Akkurat samme her!

Jeg blir også verre når jeg er gravid, men har ikke funnet noe som hjelper.

Banan hjelper godt for mine ben i allfall, og er vist å virke på kramper. :)

Det var nytt for meg[emoji2] Tar du en (eller flere?) banan(er) når plagene melder seg eller spiser du banan mer regelmessig?

Mulig det er tegn på tretthet sjenerelt, men dette pågår fra jeg står opp til jeg tar 3 dupper ila dagen til jeg legger meg om kvelden :P
Jeg kan også våkne på natten av irritasjon og må da opp å vandre 10 min før det roer seg igjen.

Men, du har muligens rett ang når på døgnet det tas, tror jeg skal snu til kveldstid heller, det var en god ide :D

Bananer hjelper fordi de inneholder mye magnesium. Tror det er feil boks jeg holder på med, har alltid brukt apoteket sin men har nå kjøpt colett på coop..

Om dere googler rastløse ben gravid så kommer magnesium mangel opp, og jeg vil bare si at jeg har hatt stor positiv virkning av dette tidligere og omtrent unngått kramper, noe som er utrolig vondt!!!
Jeg skal nå ta på kveldstid og håper magen roer seg :)
Takk for tips :)

Det var nytt for meg[emoji2] Tar du en (eller flere?) banan(er) når plagene melder seg eller spiser du banan mer regelmessig?
Spiser det bare generelt, men har ikke vært plaga med det på en stund, og har spist mer jevnlig banan nå for det er en av få ting jeg orker å spise :p men det blir som å ta magnesium sikkert, for det inneholder det ja som innlegget om er her sier :)

Det samme her!!! Sliter med rastløse ben til vanlig, men er så utrolig mye verre når jeg er gravid. Jeg vet at det hjelper å legge seg, men er så kjedelig å gå å legge seg i 18 tiden på kvelden..spesielt i helgene :-( Flere kvelden har jeg endt opp med å gå rundt i stuen på kveldstid, eller stå å se på tv for klarer ikke å sitte i ro.
Har også tatt magnesium i flere mnd nå, men sliter fortsatt med det. *Må huske å ta det opp med legen på kontrollen.

Back
Topp