Rastløse bein

Piana

Gift med forumet
Assistert-jentene
Marshmallows2021
Maiskolbene 2023 :-)
Det kribler og verker sånn i bena mine om dagen! Jeg klarer ikke å sitte rolig og slappe av i sofaen, men blir sittende og vri og vende på meg stadig vekk.

Har lest at dette er ganske vanlig for gravide. Er det flere som opplever det samme og som kanskje har tips til noe som kan hjelpe?

Jeg har slitt med det hele veien. Forrige svangerskap og :arghh: jeg tar magnesium, og det hjelper med massasje noen ganger. Tenkte å kjøpe støttestrømper og se om det fungerer denne gangen o_O

Jaa, og d et er såå slitsomt.... Jeg merker det mest på kvelden, eller dersom jeg sitter i sofaen etter å ha spist meg mett. Har ikke prøvd noen tips eller triks, men vurderer å ta magnesium for å se om det hjelper litt. På det verste føler jeg det kribler gjennom hele kroppen og ut k armene..

Hadde det mye sist. Brukte støttestrømper hver dag og det hjalp ganske mye. Sov uten strømpene da.

Har det ikke så ille enda selv, men har begynt å få muskelstrekk i leggene om natten :banghead:

Benvis er vel støttestrømper, hvile med bena høyt og magnesium det som anbefales.

Tar allerede magnesium (i multivitamin) men vurderer å øke dosen, men bør man høre med lege først?

Mener også at det kanskje hjalp å gå ut for å kjøle ned beina? Men jeg kan ikke si sikkert nå i farta om det hjalp beina eller bare på varmen, husker hvertfall at jeg holdt på å koke i alle juleselskapene og hadde ekstremt rastløse bein så måtte stadig ut i kulda på verandaen :hilarious:

Jeg har det likt hver eneste kveld. Startet opp med Magnesium igår ☺️

Jeg har urolige ben/kribling på kveldene. Kan ikke sitte særlig rolig, så ender med at jeg står og henger over kanten på sofaen. Tar Nycoplus gravid vitaminer (med magnesium). Massasje er gull, men begrenses jo litt hvor ofte og lenge man kan få det... Har nettopp kjøpt meg gymball/pilates ball, og den er veldig behagelig å sitte på. Føler ikke sånn på kriblingen da, fordi jeg beveger meg litt. Kan være et tips, kanskje...

Jepp, spesielt på natten. Tar magnesium og det hjelper. Av og til må jeg gå en tur eller gjøre litt i huset, så roer det seg.

I tillegg til magnesium og støttestrømper som er nevnt, så kan tilskudd av kalsium også hjelpe!

Takk for gode tips dere! Jeg må innrømme at det også er en trøst i at vi er mange som opplever dette - la oss satse på at det går over med en gang ungen er ute! :) Jeg har faktisk Berocca liggende, skal dobbeltsjekke med jordmor før jeg eventuelt begynner å ta. Og støttestrømper er notert. Det kan vel være lurt av andre grunner også! Ellers tror faktisk jeg også at jeg er mindre plaget hvis jeg har vært mye i bevegelse den dagen.

Takk for gode tips dere! Jeg må innrømme at det også er en trøst i at vi er mange som opplever dette - la oss satse på at det går over med en gang ungen er ute! :) Jeg har faktisk Berocca liggende, skal dobbeltsjekke med jordmor før jeg eventuelt begynner å ta. Og støttestrømper er notert. Det kan vel være lurt av andre grunner også! Ellers tror faktisk jeg også at jeg er mindre plaget hvis jeg har vært mye i bevegelse den dagen.

Det gikk heldigvis over med én gang ungen var ute her :D men så fikk jeg det som føltes som 5 liter vann i beina etter fødsel da, som tok over :hilarious: Men det gikk over innen de første 14 dagene.

Det gikk heldigvis over med én gang ungen var ute her :D men så fikk jeg det som føltes som 5 liter vann i beina etter fødsel da, som tok over :hilarious: Men det gikk over innen de første 14 dagene.

Haha, det er litt av hvert man skal igjennom skjønner jeg!

Haha, det er litt av hvert man skal igjennom skjønner jeg!

Ja sykt mye rart som skjer i forbindelse med graviditet og fødsel :hilarious: ikke alle som får masse vann i kroppen da, hverken før eller etter fødsel, men utrolig mye rart som likevel liksom er heeelt vanlig.

Her hjelper det med magnesium og jern. Pluss å kjøle ned føttene med litt kaldt vann. Har det kun på nettene. Utrolig plagsomt :yuck:

Får det ofte om kveldene, spesielt hvis jeg er oppe litt for lenge, noe jeg er alt for ofte :p
Det jeg synes hjelper er å massere føttene og leggene for å få i gang blodsirkulasjonen litt ekstra :)

Jeg har hatt det i høyre beinet en stund uten pause i 3 uker nå, og i tillegg mistet en del følelse fra hoften til ankelen. Føles som når man sover på armen sin f.eks.
Har snakket med legen om dette og det er tydeligvis også en vanlig ting som kan skje. Har visst noe med bekkenlåsningen min og en potensiell inneklemt nerve å gjøre :rolleyes: Han sa så lenge jeg kan fortsatt bevege alle deler (lår, leg og fot) så er det ingen grunn til bekymring.

Back
Topp