Rastløse bein

Milloo

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Er det noen som har opplevd det??? Har funnet ut det må være det jeg har! Har i nærmere en uke kjent på voldsomt ubehag i leggene og nedover i foten utover dagen og spesielt kvelden ! Kjennes ut som det prikker og kravler inni der, og får en intens trang til å bevege beina :p å sove e håpløst å vrir meg i evigheten før jeg endelig sovner :( er det noen som har tips til hva som kan eventuelt hjelpe eller om det er noe som kan hjelpe ? Blir gal om jeg skal gå sånn i tre måneder til :( :( :(
 
Jeg har det sånn hver kveld... holder på å bli gal!! Ligger og sparker som en gal med bena halve natta!!
 
Jeg har det sånn hver kveld... holder på å bli gal!! Ligger og sparker som en gal med bena halve natta!!
Det e faktisk noe av det værste jeg har hatt så langt i graviditeten :p og jeg har hatt mange plagsomme ting :( men virker litt som det demper litt når bena mine er hevet. Så jeg har bygget på med puter i sengen no som jeg hviler bena på å da syns jeg at jeg kjenner det mindre :p
 
Rastløse bein utrolig plagsomt! For min del har tøying og det å få mannen til å massere hjulpet når det har vært verst.
 
Jeg har rastløse bein hvis jeg våkner etter typ 10 min av en lyd eller noe. Forferdelig irriterende. Da ligger jeg å rister dem. Har hatt det slik siden forrige fødsel.

Men jeg sovner igjen etter litt, så ikke krise.
Har du sjekket om det er noen vitaminer du kan ta mot det? Vet ikke om man kan ta hva som helst som gravid men skjekk det. Magnesium?
 
Jeg har rastløse bein hvis jeg våkner etter typ 10 min av en lyd eller noe. Forferdelig irriterende. Da ligger jeg å rister dem. Har hatt det slik siden forrige fødsel.

Men jeg sovner igjen etter litt, så ikke krise.
Har du sjekket om det er noen vitaminer du kan ta mot det? Vet ikke om man kan ta hva som helst som gravid men skjekk det. Magnesium?
Jeg hørte faktisk i går at magnesium kan hjelpe ja , så har begynt på det også så håper jeg det roer seg :p
 
Sleit med rastløse bein både før og under graviditeten, ekstrem irritertende! Men tidligere har jeg brukt trening som en måte å "slite" dem ut på;) funka det, ellers har jeg også hørt at magnesium skal hjelpe! Ikke prøvd det selv da :p
 
Sleit med rastløse bein både før og under graviditeten, ekstrem irritertende! Men tidligere har jeg brukt trening som en måte å "slite" dem ut på;) funka det, ellers har jeg også hørt at magnesium skal hjelpe! Ikke prøvd det selv da :p
Er litt rart for føler det har roet seg litt :p begynte med jern og magnesium samtidig så e ikke godt å si hva som gjorde det. Hehe
 
Hei!

Støttestrømper hjelper! Og å heve bena litt. Jeg har hatt søvnløse netter pga rastløse ben, men støttestrømper fra apoteket gjør en kjempeforskjell for meg.
 
Jeg snakket med legen om dette på mandag. Hun sa at magnesium kan hjelpe mot muskelkramper, men det har null effekt mot restless legs og kriblinger...

Det fantes vist ingen kur :(
 
Itillegg til magnesium syns eg rulle fungerer fint. Det får ein kjøpt på sportsbutikker, rusta osv. Pleier å rulla legger og rygg før eg legger meg for å få i gang blodsirkulasjonen:)
 
Back
Topp