Rastløse bein

sjanetta_sunrise

Forelsket i forumet
Har gått fra å være helt tom for energi, til å føle meg som en duracell kanin de siste to ukene. Men er jo sliten når kvelden kommer, men tar laaang tid før jeg sovner pga rastløse bein.:confused:
Det kribler så jeg blir gal!

Noen som har noen råd?
 
Ah, jeg har begynt å få det. Hos meg henger det sammen med uuuutrolig lavt jernnivå :p Har du sjekka det hos deg?
 
Jeg tar magnesium,en tablett ca 30 min før jeg legger meg, virka etter 3-4 dager. Redda hverdagen min :)
 
Jeg pleide å spyle beina med kaldt vann så de var kalde og våte når jeg la meg. Hadde føttene utenfor dyna. De aller værste dagene tok jeg paracet. Hjalp ikke med magnesium hos meg og ikke hadde jeg lavt jern nivå heller. Det var rent hormonellt
 
Jeg også! Slitsomt! Vet ikke om noe annet enn å reise meg opp og gjøre noe annet. Men for meg er det mest når jeg slapper av på sofaen om kvelden, er heldigvis ikke så plaget når jeg skal sove.

Må prøve tipsene dere har her!
 
Jeg pleide å spyle beina med kaldt vann så de var kalde og våte når jeg la meg. Hadde føttene utenfor dyna. De aller værste dagene tok jeg paracet. Hjalp ikke med magnesium hos meg og ikke hadde jeg lavt jern nivå heller. Det var rent hormonellt
Har tatt paracett jeg også hitill, men vil jo helst slippe at det blir en vane...:confused:
 
Har gått fra å være helt tom for energi, til å føle meg som en duracell kanin de siste to ukene. Men er jo sliten når kvelden kommer, men tar laaang tid før jeg sovner pga rastløse bein.:confused:
Det kribler så jeg blir gal!

Noen som har noen råd?

Jeg syns kanskje magnesium tilskudd Jan hjelpe, tar 600 mg :)
 
Magnesium tilskudd. Hvis du liker å ta fotbad, så kjøp epsom salt (inneholder magnesium ).
 
Du kan også prøve forever living sin heat lotion på føttene. Den har jeg også brukt med god effekt. Det viktigste for meg fant jeg ut var og "bedøve" bena på en eller annen måte. Jeg bruker bla isbiter på neller, myggstikk og ting som klør, har også hjulpet på bena. Jeg blir kald av heat lotion, hjelper gjerne ikke hvis du blir varm av kremen :) rastløse ben er grusomt. Jo mindre jeg sov jo værre ble det.. Jeg hadde insomnia de tre siste månedene før fødsel hehe... Bena var en mare!
 
Jeg smører inn leggene med Delisan muskel rub og enkelte dager fungerer den fint. (Den er sterk i form av mentol, så kanskje ikke alle som liker lukta og "isingen". ) Andre dager er det paracet som må til:/

Og jeg skjønner at jeg må starte opp med magnesium!:)
 
Åh! Det var et mareritt i forrige svangerskap! Merker det foreløpig kun når jeg skal hvile på sofaen på dagtid.
 
Har gått fra å være helt tom for energi, til å føle meg som en duracell kanin de siste to ukene. Men er jo sliten når kvelden kommer, men tar laaang tid før jeg sovner pga rastløse bein.:confused:
Det kribler så jeg blir gal!

Noen som har noen råd?
Hvordan går det med deg? Har du prøv magnesium ? :)
 
Back
Topp