Raskere fødsel 2 gangen?

Tiika

Blir kjent med forumet
Hei fine damer.
8 dager igjen til termin, jaiks! Og nervene har begynt å melde seg. Sist var det to døgn med diaré og oppkast før vannet gikk og riene begynte, og 30 timer senere kom poden. Selve fødselen gikk greit, det var smertefult men greit. Men nååå. Nå er jeg så redd for å være lenge borte fra storebroren, og er så spent på hvor lang tid det tar.. Vet det ikke finst noe fasit. Men hadde blitt KJEMPEGLAD om noen med "lang" førstefødsel hadde en veldig mye kortere på barn nr 2 :p
 
Sniker her. Jeg hadde lang latensfase i første fødsel, selv om den aktive delen av fødselen gikk under helt normal varighet. I fødsel nr to var latensfase betydelig kortere, men den aktive biten var omtrent like lang. Men sett sånn totalt så var første fødsel omtrent to døgn mens nr kun ett døgn
 
Hei fine damer.
8 dager igjen til termin, jaiks! Og nervene har begynt å melde seg. Sist var det to døgn med diaré og oppkast før vannet gikk og riene begynte, og 30 timer senere kom poden. Selve fødselen gikk greit, det var smertefult men greit. Men nååå. Nå er jeg så redd for å være lenge borte fra storebroren, og er så spent på hvor lang tid det tar.. Vet det ikke finst noe fasit. Men hadde blitt KJEMPEGLAD om noen med "lang" førstefødsel hadde en veldig mye kortere på barn nr 2 :p
30+ timer latensfase med rier hvert tiende minutt etterfulgt av 6.5 times fødsel første gangen, tre timer fra første rie til lillesøster var ute den andre gangen... moren min og flere venninner hadde tilsvarende erfaringer, så ja, det er mange eksempler på raske andregangsfødsler der den første fødselen varte og rakk :)
 
Hei fine damer.
8 dager igjen til termin, jaiks! Og nervene har begynt å melde seg. Sist var det to døgn med diaré og oppkast før vannet gikk og riene begynte, og 30 timer senere kom poden. Selve fødselen gikk greit, det var smertefult men greit. Men nååå. Nå er jeg så redd for å være lenge borte fra storebroren, og er så spent på hvor lang tid det tar.. Vet det ikke finst noe fasit. Men hadde blitt KJEMPEGLAD om noen med "lang" førstefødsel hadde en veldig mye kortere på barn nr 2 :p
Min gikk veldig mye fortere hvertfal.

første fødsel gikk vannet på morgenen (typ 8-tia kanskje), riene kom utpå ettermiddagen og varte hele natta og morgenen.

andre fødsel kom riene kasta på meg rundt kl 13 ca, inn på sykehuset kl 17 og ungen ute rett før 18. Så ganske mye fortere :)
 
Lang første fødsel med lang latensfase. Innlagt natt til lørdag, barnet kom søndag morgen. Med barn nummer 2 kom jeg inn kl 08 og det ble født kl 10.
 
18 timer aktiv fødsel med første, 9 timer med andre :) Krysser fingrene for at det går bedre med deg også med nr 2!
 
Aktiv fødsel på ca syv timer med først, tre timer med lillebror som kom for ti dager siden ❤️
 
11 t tilsammen med nr 1.
4t ish med rier og alt med nr 2,men aktiv fødsel var bare på 1 t og 42 min, så det ble styrtfødsel :p
 
Nr 1 23 timer fra vannavgang med rier rett etterpå. Nr 2 6,5 timer fra vannavgang med rier rett etterpå
 
Aktiv fødsel på 40 min første gang og 2 timer denne ganga :p Første fødsel var igangsatt da.
 
Hei fine damer.
8 dager igjen til termin, jaiks! Og nervene har begynt å melde seg. Sist var det to døgn med diaré og oppkast før vannet gikk og riene begynte, og 30 timer senere kom poden. Selve fødselen gikk greit, det var smertefult men greit. Men nååå. Nå er jeg så redd for å være lenge borte fra storebroren, og er så spent på hvor lang tid det tar.. Vet det ikke finst noe fasit. Men hadde blitt KJEMPEGLAD om noen med "lang" førstefødsel hadde en veldig mye kortere på barn nr 2 :p
Hadde lang fødsel med goooood tid til å vagge rundt, bade og få epidural med nr 1. Med nr 2 gikk det lyn raskt fra 3-9 cm og jeg måtte bæres opp i føde sengen. Rakk ingen form for smerte lindring og hadde ingen pauser mellom riene. En halv time tok det så var hun ute:)
 
Jeg fødte forholdsvis raskt første gang og denne gangen gikk det enda raskere. Jordmoren min sa at som oftest går nr 2 raskere enn første. :)
 
Da var lillebror ute :-D
Riene startet 07 om morgenen, var på sykehuset 1030 med 4 cm åpning. Tok vannet kl 12, fikk epidural kl 1330. Kl 21.18 samme kveld var han her, verdens fineste lillebror. Så 14 t brukte han, og storebror 27 timer.. Denne gangen var kroppen mye mer "på" og jeg fikk også nytte av epidural som jeg knappest fikk sist. Ingen sugekopp denne gangen heller. Drømmefødsel!
 
Da var lillebror ute :-D
Riene startet 07 om morgenen, var på sykehuset 1030 med 4 cm åpning. Tok vannet kl 12, fikk epidural kl 1330. Kl 21.18 samme kveld var han her, verdens fineste lillebror. Så 14 t brukte han, og storebror 27 timer.. Denne gangen var kroppen mye mer "på" og jeg fikk også nytte av epidural som jeg knappest fikk sist. Ingen sugekopp denne gangen heller. Drømmefødsel!
Gratulerer så masse :)
 
Back
Topp