lucillen
Elsker forumet
Hvilke matvarer bør en være obs på , som har raske karbohydrater ?
[hr]
Leste et innlegg rett før jeg la meg i natt og ble liggene å tenke lenge på dette , kanskje jeg lurer kroppene hele tiden med raske karbohydrater....
Jeg ønsker å gå ned i vekt på en sunn måte og legge om hele livsstilen. Men jeg tror dessvere jeg spiser mye raske karbohydrater og derfor står vekten bare stille... Som igjen gir meg ustabilt blodsukker , og jeg er små sulten hele tiden. Jeg forstodd i natt hvorfor jeg har begynnende livsstilsykdommer ! ( flere sykdommer rettet mot fett og det i alt for ung alder ! )
Hva bør en spise slik at blodsukkert holder seg stabilt hele dagen ? ( trenger gode tips )
[hr]
Hva kan jeg bytte bort med det kjære rosinene mine ... HELT AVHENGIG AV ROSINER !!!!! ( kanskje et 1 / 2 eple .... )
[hr]
stemmer det at viss en spiser banan , druer , vannmelon til dømes ( tenker frukt med raske karbohydrater ) ... og har litt cottage chees eller noen usaltet nøtter så stiger ikke det raske karbohydratene så fort ?
[hr]
hvilke fruker kan spises helt med god samvittighet ?
[hr]
Leser ofte her at en bør ikke spise brød og annet med hvetemel. Det inneholder vel det farlige fettet...
hvilke korn kan spises ?
[hr]
Har begynt å spise fullkorn ris og pasta , det er vel bra ?
[hr]
kanskje jeg skal begynne å lage hjemmelaget brød , hva vil dere anbefale ?
[hr]
Jeg som trodde det bare var å kutte bort min værste sunder ! Som jeg i over 3 månder har faktisk vært flink å holde meg unna !
- Cola er bare litt , ca 2 ganger i månden ( tidligere 6 - 9 l i uka [:@] )
- Kakao har sluttet nå - men ble brukt på lange søndagsturer ( tidligere flere ganger i uka [&:] )
- har ikke spist 1 vafle , muffins, sjokoladekake , hvetebolle siden 22 . 02 . 2010 ( tidligere flere ganger i uka av hvert slag [:@][&:][:'(] )
- Ingen milkkshake [:D]
- 2 små stykker eplekake ( tidligere hver uke [&:] )
- Smågodt er begrenset meg veldig mye [:D] Nå jeg kjøper det , har jeg bare oppi noen få biter til meg [:D] Spiser bare kanskje 2 lørdager i månden 1 troika og 1 bocca , kanskje noen stratos biter ( tidligere kjøpe stor pose smågodt som ble spist av daglig [:@][&:][:'(])
Men innser at blodsukkeret trenger nok lang tid , til å lære seg den nye livsstilen [8|]
Jeg skal bli friskere , gladere , sterkere !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!