Rask vektoppgang

tojenter

Forumet er livet
Jeg var hos jordmor på tirsadg og da hadde jeg gått opp totalt 10 kg siden jeg var gravid... viste om det fra før siden min vekt viste det samme som jordmor sin vekt... men på fredag var jeg på min egen vekt igjen, og da hadde jeg gått opp 3 kg på 3 dager[8|][8|][8|][8|] Er ikke det veldig mye??? Kan ikke akkurat si at jeg har teng til at jeg plutselig har fått mye vann i kroppen...
Har hørt at rask vektoppgang kan være sympton på svangerskaps forgiftning??? Noen som vet?
Skal ringe legen i morgen får å få en aktiv sykemelding... Burde jeg nevne denne vekt økningen til han?

rask vektoppgang kan være tegn på svangerskapsforgitning. Men det gjelder mer mot slutten av svangerskapet. For nå vokser ungen ganske mye, men på slutten skal man ikke legge på seg så mye mer. Men det er nok lurt og ta kontakt med jordmor, for det hørtes voldsomt ut!

Lykke til! klem

Skal til legen i morgen så jeg får ta en prat med han da

ja, det er bra! men som regel ved svangerskapsforgiftning får man veldig mye vann i kroppen ofte, og høyt blodtrykk og protein i urinen!

Får for all del håpe du slipper det! :)

Ingen regel uten unntak..ei veninne av meg fikk sv.forgifting,og ho gikk plutselig opp masse på veldig kort tid og fikk høgt trykk..men hadde lite vatn i kroppen da..så eg ville ha sjekka dette omgåande!

ta det opp med legen du... bedre å spørr en gang for mye... [:D] best å være på den sikre siden.. selv om det mest sannsynlig ikke er noe farlig. lykke til

Back
Topp