Rask hjerterytme= jentebaby?! :)

Glasmurf<3

Blir kjent med forumet
Har hørt hjertelyden flere ganger nå, og den ligger jevnt på mellom 150-170 slag/min. Noen som tror på myten om at dette tilsvarer da at det er stor sannsynlighet for jente i magen?! Sies at guttehjertene ligger oftere lavere i antall slag og jentene høyere. Hvis det er noen som ikke er 1.gangs gravid her så er det moro å høre om dette var riktig hos dere de andre gangene:)

Har stemt på meg i allefall. :) Lå på høye med første og lave med siste. Høye igjen denne gangen. Så spent på OUL om en mnd hva de sier :P

Stemte ikke her, lå mellom 150-60 forrige gang, det ble gutt.
Denne gangen er den målt på 155-165, og de tror det blir gutt.

De stemte for meg sist, men jeg har fått "streng beskjed" om at det er en myte :p
Sist stemte mange kjærringråd/myter på meg.

Sist lå det på 148-150 hele veien, da ble det jente. Denne gangen har de ligget på 152(både hos jordmor og hjemme). Har hatt skikkelig guttefølelse hele veien, men nå begynner jeg å tro at det ligger en liten lillesøster i magen min :) Vet det er bare en myte, men det er kanskje lettere å tro på det når det har stemt en gang tidligere :)

Man kan jo tro hva man vil ;-) tihi men mi jordmor bare lo da eg spurte om hva den lå på.. like normalt at gutt og jente har samme slag :-D
Mi lå vel på + - 147 sist svagerskap trur eg.. det var den var på nå og til den i magen :-) men den kan jo være annerledes neste gang ;-)

Jepp e som sagt 50% sjangse for rett.. så vil jo stemme for noen og ikke andre :-P hehe
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

mine hjertelyder har logget på 175 2 ggr i uke 6+3 og 10+3 og så sist uke 14+2 på 145. så det er jo en megaforskjell. får se på oul hva den er på da og hva kjønn det er.

Stemte heller ikke her.... :-)
Men ja, stemmer nok i sånn ca 50 prosent av tilfellene :p

Alle mine har ligget høyere tidlig i sv.skapet, for så å synke til ca 140 de siste mnd. Og alle tre er gutter....

Mener myten sier at det er pulsen i tida rett før fødsel som teller.. Min erfaring er at pulsen er høyere tidlig i svangerskapet, og går ned etterhvert. Jenta mi lå på rundt 178 tidlig og 160 da fødsel nærmet seg. Gutten min lå på rundt 150 tidlig og 130 før fødsel. Stemte altså her! :)

Back
Topp