Rask fødsel

Zara85

Elsker forumet
Julibarna2014
Augustmødrene 2014
Fikk beskjed av jordmor på oul at så fort jeg kjente noe tegn til fødsel, så må jeg ringe ambulanse og kaste meg i bilen, fordi jeg hadde ganske rask fødsel første gangen og vi bor to timer unna sykehus.. Etter dette kjenner jeg at jeg begynner å stresse litt mer over dette hver dag.... Huff.. :(

Noen andre som har hatt raske fødsler som bor langt unna sykehus?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hadde styrtfødsel med min første, men sykehuset er bare 30 min unna.

Skjønner veldig godt at du blir stressa. Man vet jo aldri hvordan fødselen begynner eller forløpet blir. Hos meg gikk hvertfall vannet hjemme, så dro ganske kjapt etter det siden riene begynte å bli intense fort. Men er jo ingen garanti for at det blir likt start neste gang. Men mest sannsynlig går fødselen fortere neste gang. Bare frustrerende å ikke vite hvordan det vil starte.

Håper du får "følelsen" når fødselen nærmer seg og at du får reist i god tid. Masse lykke til! :-)

Rekker opp handa!! Jeg har hatt to raske fødsler og regner ikke med at denne kommer til å bli noe annerledes. Forskjellen er at nå flytter vi 10 mil om et par mnder og DET stresser meg. For DET rekker jeg ikke. Snakka med jordmor der vi skal bo her om dagen og hun spurte om jeg ønsket å bli innlagt på pasienthotellet før fødselen og det hadde jo vært strålende hvis det er en mulighet. Har fått time til samtale med lege på føden også for å planlegge fødselen (fikk stor rift første gangen, skulle ha planlagt keisersnitt sist, men luringen kom før, så ja..litt mer å ta tak i enn bare avstanden her da..), så får høre der hvordan de/vi kan løse det.
Spurte jm ang hjemmefødsel også, men det planlegger de aldri der vi skal bo for det er for langt fra sykehuset. Puh..

Fikk beskjed av jordmor på oul at så fort jeg kjente noe tegn til fødsel, så må jeg ringe ambulanse og kaste meg i bilen, fordi jeg hadde ganske rask fødsel første gangen og vi bor to timer unna sykehus.. Etter dette kjenner jeg at jeg begynner å stresse litt mer over dette hver dag.... Huff.. :(

Noen andre som har hatt raske fødsler som bor langt unna sykehus?

Jeg forstår godt at du er bekymret. Har selv to styrtfødsler (fra 3 cm til jeg holdt barnet i armene på 3 t med nr. 1 og 40 min med nr. 2). Jeg bor nærme sykehus og er ikke i din situasjon sånn sett.

Jeg forstod det sånn at sykehuset er klar over at du er kandidat for rask fødsel. Jeg tror jeg ville bedt om ekstra ul nærmere termin for å se hvordan livmormunnen er. Da kan du få litt mer forståelse for hvor nærme fødselen kan være.

Jeg ville også hatt grundige samtale med jordmor om hva du og din mann (eller andre tilgjengelige voksne) skal gjøre hvis det blir hjemmefødsel eller på veien til sykehus. Ikke minst få pakket en egen bag med det som er nødvendig. Da kan dere være godt forberedte hvis fødselen blir slik. Husk allikevel at de aller fleste når frem i tide!

Jeg synes det høres veldig betryggende ut at sykehuset vil at du skal dra så fort du merker noe. Det er nok en del som venter for lenge hjemme før de drar til sykehuset.

Jeg håper du får et greit tegn som at vannet går :)

Husk også at det ser ut som du har en kropp som takler fødselen godt. Du er heldig der!

Lykke til!

Hei. Jeg hadde også styrtfødsel sist (2 t 25 min fra første tegn til hun var ute) . Bor bare 30 minutt unna sykehus, men jeg synes det er langt i en sånn situasjon...forferdelig å sitte i bil med så sterke rier! Full åpning når vi endelig kom oss til sykehuset. Jeg vurderer faktisk hjemmefødsel denne gang... Er det noe som kunne vært aktuelt for deg?

Har du ingen du kan bo hos som bor nærmere sykehuset de tre siste ukene? Vet at du også kan få startet fødselen på sykehuset i en sånn situasjon.

Samme her! Jeg har hatt 3 styrtfødsler og bor 3 timer fra sykehuset. Har født i ambulanse før, det gikk helt greit men er ingen ønskesituasjon. Har ikke tenkt så mye på fødselen ennå, men tenkte å ta det opp med jordmor når det nærmer seg. Er vel store sjanser for at det blir rask fødsel denne gangen også:rolleyes:

Jeg fødte raskt sist, men da bodde jeg 7 min unna sykehus. Nå er det 40 min, ikke såå langt! Men det gikk så fort at jeg skal ha en samtale med jordmor snart ang det, så hun kan informere sykehuset. Det skal ihvertfall være sånn at jeg skal ha meget lav terskel for å dra til sykehuset!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fødte raskt sist og bodde da 7min unna sjukehuset. Bor nå en time unna og har også fått beskjed om å komme med en gang jeg merker noe. Så er en smule stressa selv. Ikke minst han som jobbet enda en halvtime unna :p Men må bare håpe man rekker fram og evt få ambulanse til å møte osd på veien.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk for mange trøstende ord og historier.. :)
Hjemmefødsel er ikke aktuelt for meg, det høres altfor skummelt ut. Jeg kjenner ingen rundt sykehuset, så jeg får ikke til å bo nærmere.

Jeg har i grunn ikke tenkt så veldig på at det kom til å gå sånn veldig kjapt før ho kom med den kommentaren.

Sist gang fikk jeg god forvarsel pga vannavgang, men jeg vet jo ikke hvordan det starter neste gang.. Hadde jo vært veldig lettvint om jeg kunne bestille dato eller måte det skulle sette igang.. :)

Back
Topp