Rask fødsel

ulfa

Glad i forumet
Juli13-jentene
Til dere som har hatt rask fødsel tidligere. Når kontakter dere føden denne gangen?

Sist tok fødselen min 1t og 45 min fra start til slutt og har fått beskjed om å kontakte føden med en gang det skjer noe. Nå er jeg til mine foreldre og det tar ca 1t og 30min inn til føden. Jordmoren her vet jeg har ferie. torsdag for en uke siden hadde jeg 2-3cm åpning og jeg har hatt mange kynnere etter det. Men så lurer jeg litt på når jeg egentlig skal kontakte føden. Vil jo ikke ringe for tidlig heller, men er livredd for å føde hjemme, eller på veien.
Så hva er deres erfaring dere som har hatt raske fødsler?

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009

Forrige gang tok det tre timer fra jeg kom til sykehuset til babyen var født.
Legen har derfor sagt at jeg bør kontakte sykehuset når jeg har regelmessige kynnere, og ikke nødvendigvis vente til det er effektive rier.
Jeg er usikker selv jeg, for man vet jo aldri hvor fort det vil gå. Men det er jo kjedelig å gå for lenge på sykehuset også.

Forrige gang tok det tre timer fra jeg kom til sykehuset til babyen var født.
Legen har derfor sagt at jeg bør kontakte sykehuset når jeg har regelmessige kynnere, og ikke nødvendigvis vente til det er effektive rier.
Jeg er usikker selv jeg, for man vet jo aldri hvor fort det vil gå. Men det er jo kjedelig å gå for lenge på sykehuset også.
Også er det kjedelig å komme inn om det ikke blir noen ting av det. Jeg er redd for å kontakte for tidlig, og redd for å kontakte for sent. Skal helldigvis til jordmor på mandag, så får prate litt med henne om det:)

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009

Også er det kjedelig å komme inn om det ikke blir noen ting av det. Jeg er redd for å kontakte for tidlig, og redd for å kontakte for sent. Skal helldigvis til jordmor på mandag, så får prate litt med henne om det:)

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009
Jeg var jo en "bom" tur forrige søndag. Forskjellen på den og denne gangen var at forrige gang var det mannen min som ville dra og denne gangen ville vi begge dra:)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jeg var jo en "bom" tur forrige søndag. Forskjellen på den og denne gangen var at forrige gang var det mannen min som ville dra og denne gangen ville vi begge dra:)

Venter ei tulle 4. Juli 2013
Det er jo lov med "bomtur" også!
Man vet jo aldri hvor stor åpningen er osv. uten å bli sjekket!
Men for egen del er det jo deilig å bare gå rett inn på føden. :-)

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009
Ja, er nesten verre å komme for sent.
Får holde seg i nærheten av sykehuset når man får rier! Ta en matbit eller noe i nærheten. Da får man jo energi også! ;)

Til dere som har hatt rask fødsel tidligere. Når kontakter dere føden denne gangen?

Sist tok fødselen min 1t og 45 min fra start til slutt og har fått beskjed om å kontakte føden med en gang det skjer noe. Nå er jeg til mine foreldre og det tar ca 1t og 30min inn til føden. Jordmoren her vet jeg har ferie. torsdag for en uke siden hadde jeg 2-3cm åpning og jeg har hatt mange kynnere etter det. Men så lurer jeg litt på når jeg egentlig skal kontakte føden. Vil jo ikke ringe for tidlig heller, men er livredd for å føde hjemme, eller på veien.
Så hva er deres erfaring dere som har hatt raske fødsler?

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009
det høres ut som du befinner deg i min kommune :P men for min del høres det no ut som du kaaaanskje ikke burde vært hos din mor no!!??!! :S såfall kan du jo regne med at du føder på vei til føden :/

det høres ut som du befinner deg i min kommune :P men for min del høres det no ut som du kaaaanskje ikke burde vært hos din mor no!!??!! :S såfall kan du jo regne med at du føder på vei til føden :/
Mannen er med å arrangerer nordisk stevne i rifle her borte, så da gidder jeg ikke være i byen alene ned jentungen. Og har for øyeblikket ikke barnevakt der borte, så da er dette det beste alternativet. Det verste er at det også er ferge til byen og denne går ikke på natt.. men reiser endelig hjem igjen i morgen:)

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009

Mannen er med å arrangerer nordisk stevne i rifle her borte, så da gidder jeg ikke være i byen alene ned jentungen. Og har for øyeblikket ikke barnevakt der borte, så da er dette det beste alternativet. Det verste er at det også er ferge til byen og denne går ikke på natt.. men reiser endelig hjem igjen i morgen:)

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009
No høres det enno mer ut som min kommune din mor bor i!! ;) vestlandet? utenfor bergen? :)

No høres det enno mer ut som min kommune din mor bor i!! ;) vestlandet? utenfor bergen? :)
Nordmøre:p Ferger på alle kanter:p og den 19. Stenger føden for sommeren, og vi må reise en time lengre.. håper jeg føder før det..er ikke lett å bo ved kysten:p

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009

Nordmøre:p Ferger på alle kanter:p og den 19. Stenger føden for sommeren, og vi må reise en time lengre.. håper jeg føder før det..er ikke lett å bo ved kysten:p

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009
hihi..oki...ja her bor jeg også på øy,1.5 time til føden og jordmor er på ferie :/ jau jau.... :P nei hvis du har så raske fødsler så kan jo det bli et problem..har de ikke ambulansebåt der? det har vi her nemmelig..så føler det skal gå bra her uansett...men så tok no forrige fødsel 53 timer..så jeg har no pleeeenty tid til å ta fergen frem og tilbake heeele dagen om jeg vil ;) :P

Onnittelut Elmukalle pikku prinssistä. [:)] Kiva kuulla, että elo vauvan kanssa on lähtenyt hyvin käyntiin. Ja niinhän se on, että kun sen pienen nyytin saa syliinsä niin kaikki on ihanaa, huolimatta siitä miten rankka synnytys on juuri takana. Itsellä kesti pitkään, mutta oli ehdottomasti sen kaiken "vaivan" arvoista! Nauttikaa näistä ensi hetkistä. [:)]
Jeg aner jo ikke hvordan denne fødselen blir. Den kan jo ta 20 timer, men tar den 1time kan det bli kjedelig. De har ambulansebåt, deler denne med flere øyer. Men tipper føden bestiller denne om det skjer noe:)

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009

Haha, det ble finsk:p

------------------------
Termin 21.07.2013
Therese 05.04.2009

Back
Topp