Rask økning av hcg + blødning

Kinelill

Elsker forumet
Assistert-jentene
Mailykken 2025
Hei!

Jeg er vel 4+5 i dag (hvis dette holder) men har litt spørsmål angående blødning og hcg-nivået...

4+2 måler jeg 269
4+4 måler jeg 888
Hcg stiger jo alt for fort?

I tillegg har jeg småblødd fra 4+1... Fra 4+4 har jeg blødd en del, mye ferskt blod med koagler og hele pakka. Bare satt inn ett embryo med ivf.

Noen med erfaringer?

Hei!

Jeg er vel 4+5 i dag (hvis dette holder) men har litt spørsmål angående blødning og hcg-nivået...

4+2 måler jeg 269
4+4 måler jeg 888
Hcg stiger jo alt for fort?

I tillegg har jeg småblødd fra 4+1... Fra 4+4 har jeg blødd en del, mye ferskt blod med koagler og hele pakka. Bare satt inn ett embryo med ivf.

Noen med erfaringer?
Hei.

Det er like vanlig med rask som langsom stigning, og det med 48 timers dobling er ca median. Når hcg når 1200 vil det roe noe ned og enda mer jo høyere det blir.

Om du ser på denne, så er den raskeste doblingen på det stadiet du er 11-13 timer;

Prøv også denne kalkulatoren og se om du er innenfor normalen;

Jeg kan legge til at stigningen din ser veldig ut som min.
4+1 hcg 143
4+4 hcg 850
Ble bekymret for at den var rask, men gynekologen sa den var god og lovende (og den er innenfor i følge både kalkulatoren og oversikten jeg sendte over).

5+5 målte jeg hcg på 9700, og da ble jeg bekymret for at økningen hadde roet ned for mye. For gjennomsnittlig dobling hadde gått fra 29 timer til 55 timer.
Uansett, i går var jeg 6+6 og fikk se en bønne i helt riktig størrelse og med fin regelmessig hjertefrekvens på 150.

Tror det hører med til å være gravid jeg, å bekymre seg. Skjønner godt at blødningen bekymrer deg, men stigningen din ser fin ut den. Veldig mange har blødninger og det går helt fint.

(Kan legge til at FOR rask stigning kan være tegn på blant annet blæremola. Jeg hadde det i desember, og da steg hcg lynraskt.)

Hadde tatt en tredje hcg om jeg var deg for å se på utviklingen videre. Og, når du har kommet langt nok, en ultralyd for å se at alt er som det skal.

Dette ble langt og litt rotete, men håper det ga litt mening i hvert fall.

Hei.

Det er like vanlig med rask som langsom stigning, og det med 48 timers dobling er ca median. Når hcg når 1200 vil det roe noe ned og enda mer jo høyere det blir.

Om du ser på denne, så er den raskeste doblingen på det stadiet du er 11-13 timer;

Prøv også denne kalkulatoren og se om du er innenfor normalen;

Jeg kan legge til at stigningen din ser veldig ut som min.
4+1 hcg 143
4+4 hcg 850
Ble bekymret for at den var rask, men gynekologen sa den var god og lovende (og den er innenfor i følge både kalkulatoren og oversikten jeg sendte over).

5+5 målte jeg hcg på 9700, og da ble jeg bekymret for at økningen hadde roet ned for mye. For gjennomsnittlig dobling hadde gått fra 29 timer til 55 timer.
Uansett, i går var jeg 6+6 og fikk se en bønne i helt riktig størrelse og med fin regelmessig hjertefrekvens på 150.

Tror det hører med til å være gravid jeg, å bekymre seg. Skjønner godt at blødningen bekymrer deg, men stigningen din ser fin ut den. Veldig mange har blødninger og det går helt fint.

(Kan legge til at FOR rask stigning kan være tegn på blant annet blæremola. Jeg hadde det i desember, og da steg hcg lynraskt.)

Hadde tatt en tredje hcg om jeg var deg for å se på utviklingen videre. Og, når du har kommet langt nok, en ultralyd for å se at alt er som det skal.

Dette ble langt og litt rotete, men håper det ga litt mening i hvert fall.
Åh, tusen takk for langt og fint svar! Man blir jo helt panisk i denne situasjonen, spesielt blødningen gjør at jeg blir helt gærn. Jeg blør bare mer og mer...

Min teori enn så lenge er at hcg var på topp rundt da prøve #2 ble tatt, fordi blødningen tok seg opp et par timer før. Jeg mistenker at kroppen ikke har fått med seg hva som har skjedd og begynt å kvitte seg med hcg helt enda da blodprøven ble tatt.
Nå må jeg nesten bare vente til mandag da jeg har neste blodprøve og se - vi burde vel få et tydelig svar da på hva som har skjedd de siste dagene. Ventetiden er bare uendelig lang!

Regner med at du står på lutinus/cyclogest? Da jeg ble gravid sist (IVF) så kom det en blødning som varte over to dager.. deretter spottet jeg brunlig i fler dager etter, mest sannsynlig pga progesteronstøtten fikk jeg beskjed om av klinikken. Hcg stigningen hadde jeg ikke bekymret meg for, krysser fingra for at blødningen avtar asap!

Regner med at du står på lutinus/cyclogest? Da jeg ble gravid sist (IVF) så kom det en blødning som varte over to dager.. deretter spottet jeg brunlig i fler dager etter, mest sannsynlig pga progesteronstøtten fikk jeg beskjed om av klinikken. Hcg stigningen hadde jeg ikke bekymret meg for, krysser fingra for at blødningen avtar asap!
Ja, står på 600 mg progesteron hver dag. Jeg håper det er den, men sliter med å tro at to dagers spotting og to dagers blødning hittil kan være bare progesteron...

Hvis bare blødningen kunne stoppe og hcg enda stiger så skulle jeg ha klart å tro på at dette går bra. Virker ikke som blødningen har tenkt til å stoppe med det første her, jeg klarer ikke se at så mye blødning er forenelig med liv...

Back
Topp