Raserianfall...?

Nøttelita

Gift med forumet
Julegavene 2019
Vårspirene 2021
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Har deres barn hatt raserianfall? Eller hva man skal kalle det.....?

sebastian har hatt det en gang.
han var så sinna som jeg aldri har sett før.
han ble så sint fordi jeg sa at han fikk 3 smokker med i sengen i stedet for hele esken med smokker.
dumme meg burde jo bare gitt han 3 smokker. hehe.
det endte med at han la seg i sinne. han hoppet og grein i sengen, men roet seg etter kort stund.

jeg kjente jeg fik ordentlig hetta av å se det, men noen slike må man vel regne med.

Hun hadde en liten periode hvor hun la seg ned på gulvet å skreik mens hun sparka i gulvet. Men vi overså det fullstendig, og det slutta hun med ganske fort når hun ikke fikk den oppmerksomheten hun ville ha.
Nå gråter hun bare sånn ekstra "hardt". Også spør vi hva det er hun vil, og at vi ikke skjønner hva hun sier/mener når hun gråter sånn. Og da roer hun seg ned, tar oss i hånda og tar oss med for å vise hva hun vil ha.

åjada, de siste mnd har hun blitt så sinna mange ganger at jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. hun er illrød og skriker og slår.
det verste er når jeg må bære henne ut hylende fra butikken med tusen øyner i nakken.

tror de kaller det 2års trassen. jeg kaller det: "å forstå så mye, men ikke klare å uttrykke seg nok med ord".

en dame med 4 barn sa til meg i sommer at 2år'ene var de verste. det tror jeg på.

jeg prøver så godt jeg kan å prate og avlede, noen ganger fungerer det, mens andre ganger ikke. prøver å ikke måtte gi meg men finne et alternativ. slik at hun forstår at det er jeg som bestemmer.
det er jammen meg ikke lett.....

hun har hatt noen raserianfall. Men en stund siden nå. I sommer var vi f.eks på lekebutikken på Oslo City, hun storkoste seg! Vi måtte jo gå.. Hun la seg ned på gulvet før kassa sparka og skreik! Tok hun under armen og hun roet seg fort!

Her har hun blitt så sinna at hun svimte av 3 hele ganger. Det er nok arvet etter meg, for jeg gjorde visstnok det samme.

Første gang var når min mor skulle prøve å hindre at Ki puttet en hel bolle i munnen.. man tar rett og slett ikke mat ut av munnen på en grisk baby. Andre gangen var når min mor skulle prøve å ta på henne sokker fordi det var kaldt på gulvet, og tredje gangen var fordi pappan sa "nei".

Ringte legevakta første gang, og har prøvd å avlede hver gang hun gråter luften ut av seg. Så det har ikke skjedd på en stund nå heldigvis.

Ja, hun har hatt noen korte raseriutbrudd. Hun blir generelt fort utålmodig og blir da litt sint. I det siste har det faktisk vært mindre av det.

her har vi ei utrolig bestemt frøkne,så raserianfall har vi hatt veldig ofte..noen få lange og mange korte..
men det hjelper å bare legge henne rolig ned på gulvet om hun feks vrenger seg veldig..ellers pleier vi å "overse" henne litt mens hun er på det verste og heller snakker med henne når hun har roet seg litt[:)]

for å si det sånn så er vi nesten vandt med å ha raserianfall[8|]

Back
Topp