rart?

MammaTilEmilie

Gift med forumet
var på møte me BV idag og skulle ha ut journalen min.
fikk de brevene de har fått tilsendt fra lege og psykolog men ho hadde ikke skreve det over på data endå men skulle få det når ho hadde gjort det..

så kom vi innpå denne miljøterapauten igjen så fikk eg vite at grunnen til de ville ha henne hit var at eg var veldig flink me Emilie men eg kunne bli bedre..

Er det bare meg eller høres det litt rart ut?

Nei, men å få en miljøterapaut inn er jo ikke udelt negativt da.
Tenk på alt du kan lære om samspill osv som "vanlige" mødre ikke lærer uten å ta kurs.
Samspill er å lære seg å tolke signalene til babyen riktig, noe mange flere kunne hatt enorm nytte at.
Egentlig burde flere fått tilbud om slike ting, bare synd det vanlige apparatet rundt ikke har tid.

ORIGINAL: Vero_

Ehhh..... Hvor flink skal man være da??? Du får spørre hvordan bedre du kan bli..

Høres ut som at de er ute etter å "ta" deg på en måte spør du meg, utifra hvordan de holder på med deg![&:]

Eeeeeeeeeeeeendelig ei som tolker det på samme måte som meg ..
syns det høres rart ut.. som typen sa..det er jo det "samme" som å si til en modell at :
du er da fin men du kan jo jaggu bli finere

ORIGINAL: FF

Tenk på alt du kan lære om samspill osv som "vanlige" mødre ikke lærer uten å ta kurs.
Samspill er å lære seg å tolke signalene til babyen riktig, noe mange flere kunne hatt enorm nytte at.
Egentlig burde flere fått tilbud om slike ting, bare synd det vanlige apparatet rundt ikke har tid.

bor hjemme me foreldrene mine og og får og si akkurat det hu sa:
Ho vil ikke ha fullt av ukjente folk gå inn og ut av huset til stadighet..
det er greit me de frå BV og HS stasjonen men att der ska komme enda en person syns ho er unødvendig..

ORIGINAL: MammaTilEmilie

ORIGINAL: FF

bor hjemme me foreldrene mine og og får og si akkurat det hu sa:
Ho vil ikke ha fullt av ukjente folk gå inn og ut av huset til stadighet..
det er greit me de frå BV og HS stasjonen men att der ska komme enda en person syns ho er unødvendig..
Det er vel forhåpentligvis bare i begynnelsen det vil bli folk inn og ut av huset. Regner med at etterhvert som de får på plass miljøterapaut feks, så vil HS muligens trekke seg mer tilbake osv... Får man jo håpe da. Nå har jeg ikke fulgt med på saken din heller, så vet egentlig ikke hva det egentlig er snakk om.

jeg aner ikke noe om den saken her fra før. men jeg vil tro at ho sa sånn for at du ikke skulle tro at du ikke er flink i det hele tatt med jenta di[:)] sånn for å si at du ikke er helt udugelig liksom[:)]

hadde eg hatt en nøytral person hadde det vert greitt. men er skeptisk siden hu jobber for BV..
for eg føler som vero_ skriver at de er ute etter og finne noe og "ta" meg på

hadde eg hatt en nøytral person hadde det vert greitt. men er skeptisk siden hu jobber for BV..

det gjelder å ikke være så paranoid [;)][:)]

forskjell og vere paranoid og skeptisk;)

Neida, de skal nok ikke "ta" deg. BV er ikke kun der for å "ta" foreldre. Som i dette tilfellet har de funnet ut at miljøterapaut i hjemmet er en god hjelp til dere. De skal hjelpe barna, det er deres første prioritering. Ta imot hjelpen med takk. (og jo mer samrbeidsvillig du er, jo mer velvillig er BV - mener de tiltak er på sin plass så blir det det)

Det du nesten må gjøre når BV banker på er å samarbeide på alle punkter uansett hvor rart det høres ut.
Viktig for å vise at du forstår og vil ditt barns beste, da har de bare satt deg på "rett" vei og etter hvert får du fred skal du se.
Motarbeider du dem kan det være du ikke får rettet det de mener er viktig og da har du ikke så godt utgangspunkt er jeg redd.
Lykke til

Back
Topp