Rart spm om spiral

BabyLykke2014&2017

Elsker forumet
Julibarna2014
Hei dere. Jeg har ett litt rart spm om hormospiral :p men jeg må bare spørre noen...

Jeg har hatt hormonspiral siden juni 2015. I natt hadde jeg og sambo oss en runde i høyet, om jeg kan si det sånn. Han var på ett tidspunkt "oppi der" med en finger (var gjerne litt hardhendt/voldsom :p *flaut*), og jeg merket der og da at det var litt ømt men tenkte ikke mye over det.

Idag er jeg øm i dåsa, og litt i nedre del av magen. I "livmor området"

Kan vi ha "flyttet på" spiralen oppi der? At det er den som gjør at det er er ømt?

Tviler på at det skjedde bare med en finger (kommer ikke så langt inn da?). Men kommer kanskje an på hvor lange trådene er, kanskje han kom bort i de. Men da jeg hadde hormonspiral og ble "tatt bakfra" så kom han jo såpass dypt inn at spiralen trengte seg gjennom livmorveggen og havnet i buken. Måtte operer den ut.

Tviler på du har flyttet på spiralen. Men en kan bli litt øm etter røff behandling

Kan godt være han kom borti noen tråder ja. Trådene er jo som regel såpass lange at de skal være enkle å få tak i når den skal ut igjen.

Hvordan kjennes trådene ut? Finner de liksom ikke..
Kjennes ut som tråder... Vanskelig å forklare. Du tar ikke feil når du først kjenner dem. Sett deg på huk, og "grav " litt rundt. Kan være de har lagt seg i en hudfold eller noe. Hvis du ikke kjenner dem, så ville jeg spurt mannen om han kunne se/kjenne etter. Hvis ikke han heller finner dem, ville jeg vurdert å ringe legevakta (evt fastlegen på mandag, spørs hvor vondt du har), siden du har smerter. Det kan jo skje at den forsvinner inn i livmora eller detter ut.

Min blødde ut. Det kjentes ut som en SA

Back
Topp