Rart øre

*RoM*

Elsker forumet
Seriøst, noe er rart med øret mitt, og jeg veit ikke en gang hva jeg skal google på.

Dere vet når man er syk, og så når man sier bokstaver som n, m o.l, så hører man alt "inni hodet"? Jeg har følt det sånn i flere uker nå, men spesielt når jeg sitter i bilen.

I dag morges derimot er det så gæli at jeg kan høre pulsen min i hodet mitt. Når jeg puster inn hører i luften jeg trekker inn, og å snakke er kjempeirriterende fordi jeg hører jo stemmen inni hodet mitt.

Jeg er ikke tett i nesa, og det er måneder siden jeg hadde en forkjølelse.

Er det noen som vet hva dette kan være?

Høres ut som du har "propp" i øret? Sånn man får når man er ute å flyr for eksempel. Har du vært forkjøla i det siste eller hatt øreverk?

Høres ut som du har "propp" i øret? Sånn man får når man er ute å flyr for eksempel. Har du vært forkjøla i det siste eller hatt øreverk?
Det er slik det føler ja, at jeg sitter på et fly.
Har ikke hatt øreverk, eller vært forkjøla på flere måneder.

Hold for nesa og blås , mulig du må gjøre det flere ganger før proppen blir borte

Høres bare ut som en propp i øret... :-) Som har satt seg godt... Anbefaler sånn ørelys :

Høres ut som en propp ja eller vann i mellomøret. Håper det går over :)

Sånn har jeg det titt og ofte, men så er jeg syk i ørene.
Ene øret kan jeg ha sånne anfall hver uke på, mens andre uker kan det være noe annet som er anfall.
Hjelper ikke å holde for nesen og blåse. Det gjør trykket bare vondt verre.
Hvis du ikke blir bedre til i morgen bør du ringe legen og eventuelt be om henvisning til øre-nese-hals lege.
Du kan prøve å utligne trykket med å holde for nesen og blåse ut.
Alternativt kan du lunke litt matolje og helle en t-skje i øret i kveld og la det virke over natta. Putt en bomullsdott i øret sånn at det ikke renner ut. Så i morgen tar du bort bomullsdotten og ser om det er blitt bedre. Kan være så enkelt som at du har mye ørevoks som tetter for trommehinnen.

Sånn har jeg det titt og ofte, men så er jeg syk i ørene.
Ene øret kan jeg ha sånne anfall hver uke på, mens andre uker kan det være noe annet som er anfall.
Hjelper ikke å holde for nesen og blåse. Det gjør trykket bare vondt verre.
Hvis du ikke blir bedre til i morgen bør du ringe legen og eventuelt be om henvisning til øre-nese-hals lege.
Du kan prøve å utligne trykket med å holde for nesen og blåse ut.
Alternativt kan du lunke litt matolje og helle en t-skje i øret i kveld og la det virke over natta. Putt en bomullsdott i øret sånn at det ikke renner ut. Så i morgen tar du bort bomullsdotten og ser om det er blitt bedre. Kan være så enkelt som at du har mye ørevoks som tetter for trommehinnen.
Takker for gode råd. Syns det bare har blitt verre den siste uka. Holder jeg for nesen og blåser, blir jeg bare svimmel :-p

Takker for gode råd. Syns det bare har blitt verre den siste uka. Holder jeg for nesen og blåser, blir jeg bare svimmel :p
Det er for dotter sittet fast. Jeg må blåse mange ganger om dagen, har dessverre kroniske plager.
Ørelegen sier det er det mest effektive

Det med matolje har både jeg og kb fått streng beskjed mot å bruke

Når jeg har det sånn er det på tide å skylle ørene. Tetter seg med ørevoks. Da drypper jeg med matolje 3 dager og så drar jeg på legekontoret og får skyllet. Trenger ikke time til det her. Litt småekkel følelse, men ekstremt godt etterpå:p Jeg ville fått en lege til å sjekke ørene før du evt drypper med olje.

Tett kanal tenker jeg på, er mye plaget med slikt. Prøvd om det hjelper med otrivin?

Høres ut som ørevoks som tetter øregangen. Greit å reise å få øreskylling, eller reise på apoteket og kjøpe så du skyller selv.
Men ville ha tatt en tur til legen for å se før du eventuelt begynner med øreskylling selv :)

Jeg var veldig plaget med dotter i ørene med jevne mellomrom, men etter jeg fikk en reflexolog/akupunktør til å behandle meg har jeg det aldri lenger.. :) Bare ett tips om det ikke går over og legen ikke kan hjelpe deg.. ;)

Hvordan går det?
Det sluttet ut på kvelden, men merker det fortsatt med en gang jeg sitter i bilen. Føler meg også rar rundt ørene. Men damene som tar telefonen på legekontoret her ute kan av og til være litt ufine, og så blir jeg sikkert satt opp på time om 2 uker fordi dette ikke er viktig nok. Jeg holder tross alt ikke på dø, så jeg har ikke tatt kontakt enda. =(

Back
Topp