Rare vinkende håndbevegelser hos baby

Verpesyk<3

Disney
De siste to ukene har jenta mi på 6 mnd "vinket" veldig mye med høyre hånden. Ho gjør det mest hvis ho blir ivrig eller frustrert, men kan også gjøre det når hun ligger og babler og leker for seg selv. Kjenner jeg blir litt bekymret for om dette er noe unormalt siden ho gjør det ganske mye, så vil høre her om noen andres babyer gjør sånn også! Ser på en måte ut som at ho vinker (sånn Mette-Marit vink:p) eller når hun lukker hånden som at hun gasser på en moped:p Er det noen av deres babyer som gjør det? Ho gjør det ikke hele tiden, og har ikke noe problemer med å spise med skje eller gripe leker osv:)
 
Last edited:
Ho er ikke sånn her, men hun ruller med føttene. Rundt og rundt i ring :p Snakk med dem på helsestasjonen hvis du er engstelig :) Men så lenge hun gir uttrykk for at ho har det bra, tror jeg ikke det er noe problem :)
 
Jenta vår kaver og fekter veldig med spesielt høyrearma for tida, veiver/slår med hele arma. I tillegg er det en god del små håndleddsbevegelser (når hun holder leker, blir de liksom vendt/snudd littegrann fra side til side) og det samme som over her, rulling med føttene. Har inntrykk av at mange driver og øver opp/utforsker motorikken nå og at det gir seg utslag i diverse bevegelser? Høres ikke noe galt ut synes jeg, siden du sier hun også griper ting osv. Men sikkert godt å nevne det for hs hvis du bekymrer deg! :)
 
Ja, når hun har leke i hånden. Spesielt smokken. Eldste gjorde også det.
 
Back
Topp