"Rare" vannkopper

Iva82

Elsker forumet
Himmelbarn
Hei, jeg er litt fortvilet og google hjelper ikke.
Har ett på snart 4 år som har fått to prikker på hodet 8 dager siden. Tenkte at det er vannkopper men i løpet av neste få dager har ikke sett mer, han var helt frisk med masse energi. Så glemte jeg om vannkopper. Men nå ser jeg mer og mer prikker som ikke klør(eller kanskje litt en eller to), noen på hodet, noen på beina og på ryggen. Jeg er usikker hvis de fylles med vann. :bag:

Han sover og spiser godt, har ingen feber og har masse energi. Første prikker fra forrige uke er helt borte.
Det var ikke vannkopper i barnehagen og vi hadde ikke kontakt med andre med små barn i måneder.
Jeg har ett barn fra før men da forløp var ganske typisk.
Er i utlandet nå og har en baby på 6 måneder så lurer på hva er dette greia :bored:Sikkert tar en tur til lege her på mandag men kan ikke slappe av når vi skal reise tilbake til Norge om noen dager og til siden om 3 uker :banghead:

Last edited:
Mine har stadig vekk noe prikker som jeg tenker at aaa nå er det vannkopper. Også blir det bare ikke noe mer :p
Hvis barnets allmenntilstand er god, så skal du ikke bekymre deg. Pakk med deg sånn hvitvaskmiddel mot kløe for vannkopper i tilfelle babyen på 6mnd får det mens dere er på reise og unngå noe annen smertestillinende enn Paracet bare for sikkerhetsskyld.

På sommeren kan et par prikker like gjerne være myggstikk, varmeutslett eller reaksjon på solkrem :) når allmenntilstanden er god og sårene ikke viser tegn på bestennelse ville jeg tenkt at det ikke er noe å stresse for mye over akkurat sånn du beskriver det nå :)

Mine har stadig vekk noe prikker som jeg tenker at aaa nå er det vannkopper. Også blir det bare ikke noe mer :p
Hvis barnets allmenntilstand er god, så skal du ikke bekymre deg. Pakk med deg sånn hvitvaskmiddel mot kløe for vannkopper i tilfelle babyen på 6mnd får det mens dere er på reise og unngå noe annen smertestillinende enn Paracet bare for sikkerhetsskyld.

På sommeren kan et par prikker like gjerne være myggstikk, varmeutslett eller reaksjon på solkrem :) når allmenntilstanden er god og sårene ikke viser tegn på bestennelse ville jeg tenkt at det ikke er noe å stresse for mye over akkurat sånn du beskriver det nå :)
Takk for svar! Jeg tror det er bare kombinasjon av varme og myggstikk. :)

Kan det være mollusker?
Slike har min på 2 år fått nå, og er utslett som ikke klør, men de kan vare lenge :dead:

Kan det være mollusker?
Slike har min på 2 år fått nå, og er utslett som ikke klør, men de kan vare lenge :dead:
Hei, vet ikke hva det var, det var sikkert kombinasjon av myggstikk (og mulig insektstikk) og varme men det var ikke vannkopper. Tror hvis det var vanlig hverdag kanskje ville jeg ikke merket det i det hele tatt.

Hei, vet ikke hva det var, det var sikkert kombinasjon av myggstikk (og mulig insektstikk) og varme men det var ikke vannkopper. Tror hvis det var vanlig hverdag kanskje ville jeg ikke merket det i det hele tatt.
Da er det nok ikke det, dette er noen veskefylte små utslett. Gjerne under armen og knehasen og slikt.
Du finner bilde i alle fall på Google :-)

Back
Topp