Rare smaker og lyster?

UneMi

My love grows stronger every day
Oktobermirakler 2013
VIP
Jeg ble vektoperert i september, og etter den har jeg mistet all lysten på søtt. Alt som godteri, surt, salt, syrlig, kaker og alt du kan tenke deg. Jeg syns jo det var kjempe fint. Den siste tiden har jeg plutselig fått veldig lyst på ALT! Dette var før jeg visste jeg var gravid, for det fant ejg først ut i går :p Jeg har aldri vært så veldig glad i kaker, men nå har jeg lyst på alt, men ingen ting smaker særlig godt...

I dag lagde jeg meg cheerios med drikkeypghurt til frokost, det smakte så såpe at det var grusomt.
Til lunsj hadde jeg meg knekkebrød med krydret kyllingpålegg, til og med det smakte såpe! Jeg tror jeg kan si 100% sikkert at knekkebrødet og pålegget ikke har minglet med såpa :p

Jeg blir egentlig fryktelig kvalm av sjokolade, da snakker vi bare en bit/rute.... Dessverre fant jeg ut at smash gikk fint og jeg har blitt helt hekta på den nye japp med nøtter i. :p

Jeg spiste x-antall pølser med brød første 4 ukene, var heeelt sykt. Det var det eneste jeg hadde lyst på. Men etterhvert som kvalmen og uvelheten har tatt meg er det igrunn ingenting jeg har lyst på. Kjenner ALT av matlukter og gruer meg til å gå inn på kjøkkenet da frykten for en "ekkel" lukt skal komme å ta meg ;)

Jeg har blitt hekta på kyllingsalat med rømmedressing og minigrissini eller cashewnøtter ;) mmmm :D
Det jeg synes smaker rart er hamburgerdressing,.. fysj...

Jeg er hekta på møllers.. De karamellene med sjokolade i. Slukte en hel sånn på 10 min nå :p wops xD

Meller het de visst :p

Så artig. Sist fikk jeg dilla på Troika sjokolade og løk (!) Jeg måtte ha løk på/i all mat.

Matlysta varierer veldig og etter en stund med ingen lyst og ingen spising blir jeg skrubbsulten og da blir jeg skikkelig kvalm. Men når jeg har fått i meg noe får jeg lyst på mye rart! hermetisk frukt, koko-kule-frokostblanding, cola PÅ BOKS, og sånne ting som jeg pleier ikke å spise.
I dag spiste jeg grønt eple som smakte som blåbær!! Kjøpte berlinerbolle med vaniljekrem i dag, når jeg begynte å spise den rant det ut syltetøy!! HUH de har blandet de i butikken og jeg begynte nesten å grine! Ville jo ha vaniljekrem hahahhahah
Og jeg har såååå lyst på vannmelon men finner det ikke i noen butikk.....

Ja det er litt crazy dette med smaker og lyster :smiley-angelic008

Matlysta varierer veldig og etter en stund med ingen lyst og ingen spising blir jeg skrubbsulten og da blir jeg skikkelig kvalm. Men når jeg har fått i meg noe får jeg lyst på mye rart! hermetisk frukt, koko-kule-frokostblanding, cola PÅ BOKS, og sånne ting som jeg pleier ikke å spise.
I dag spiste jeg grønt eple som smakte som blåbær!! Kjøpte berlinerbolle med vaniljekrem i dag, når jeg begynte å spise den rant det ut syltetøy!! HUH de har blandet de i butikken og jeg begynte nesten å grine! Ville jo ha vaniljekrem hahahhahah

Haha! Jeg hadde hermetisk fersken sist svangerskap :P Gikk mange kg av det! Også den skjokolademelken i brun kartong. Lurer på om det er noe som mangler i kroppen når en har lyst på så mye boksmat?

Hehe mye rart her :p

De forrige gangene hadde jeg så og si samme mat og godt jeg måtte ha.. leverpostei, hokypulver og kinderegg spesielt.

Denne gangen er det alt mulig rart. Det som teller er at det skal være smakfult, eller noe jeg vanligvis ikke spiser..
I dag er det TE som er tingen (kaffen er helt vekk)
I går måtte jeg ha knekkebrød med brunost, maaange knekkebrød:p

Drømmer mye om kinesiske retter, og kanskje indisk?! Huff nå fikk jeg lyst på indisk.. :oops:

Sist hadde eg dillå på jarlsberg ost og appelsin juice. Nå har eg ingen diller, va litt inne på reine vanilje is (någe eg ALDRI har likt før) men itte å ha spist 4 l vaniljeis på ca 1 uke. Så nå klare eg det kje lengre. Bara eg ser den vaniljeispakken på butikken så kjenne eg at eg blir kvalm.

Cola på boks er jeg gira på også! Det var jeg med datteren min og.

Og det MÅ være på BOKS! Hehe

de første ukene hadde jeg dilla på melk,drakk to liter hvis ikke mer hver dag,nå går det i fersk appelsinjuice ikke fra konsentrat !? Og kinderegg <3 og pærer <3 no fikk jeg lyst på en pære ,melk fortsatt men da med sjokolade i hehe naaammm

Så utrolig artig å høre om alle rare tingene som dukker opp :D

Dolce Gusto sin Nesquik-kakao :love7.. kunne sikkert ha hatt i meg en hel pakke med slik kakao iløpet av en dag :)

Motivasjonen min iløpet av en arbeidsdag er at når jeg er ferdig, så kan jeg sette meg ned på spiserommet med en kopp eller to med kakao ( må være den nesquik da :P)

ellers så var jeg avhengig av cola på boks frem til uke 8, og da plutselig så klarte jeg ikke lukta av cola engang :P
hadde samme problem med tomat også :P

nå er det egentlig mye forskjellig, bare det er godt og søtt :P hehe blir kvalm av vanlig mat :P

Jeg har ingenting jeg har sånn veldig lyst på egentlig. Jeg foretrekker brødskiver framfor varmmat, noe som er særdeles uvanlig for meg. Jeg grøsser med tanken på asiatisk mat, noe jeg egentlig ELSKER over alt på jord. Vil ha kjedelige smaker av en eller annen grunn... Merkelig! :p

Ikke noe mere gira enn vanlig på godteri. Kaffe smaker det samme. Hmm. Alle "symptomer" jeg har er så forbanka milde! Er jeg virkelig gravid??? :p

Her er det som regel noe nytt hver dag, men noe som går igjen er rundstykker med leverpostei, smoothie og kinderegg!

Dolce Gusto sin Nesquik-kakao :love7.. kunne sikkert ha hatt i meg en hel pakke med slik kakao iløpet av en dag :)

Motivasjonen min iløpet av en arbeidsdag er at når jeg er ferdig, så kan jeg sette meg ned på spiserommet med en kopp eller to med kakao ( må være den nesquik da :p)

ellers så var jeg avhengig av cola på boks frem til uke 8, og da plutselig så klarte jeg ikke lukta av cola engang :p
hadde samme problem med tomat også :p

nå er det egentlig mye forskjellig, bare det er godt og søtt :p hehe blir kvalm av vanlig mat :p

Heldig som hvertfall har den hjemme :-P Jeg er hektet på narvesen sin kakao, og jeg bor langt unna narvesen :(

Heldig som hvertfall har den hjemme :p Jeg er hektet på narvesen sin kakao, og jeg bor langt unna narvesen :(

Har det ikke hjemme :/ kun på jobb :P så blir kakaopause både før og etterpå ;) hehe

Back
Topp